Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M1/1 Czujnik temperatury zewnętrznej


jkb

Rekomendowane odpowiedzi

termistor jaki sprawdza się w clio to : NTC 6k dla 0 stopni Celsjusza

 

tu jeszcze trochę o tym jest

 

i tu w clio...

 

z tego co piszą to lewy wiązka od słupka do wyświetlacza jest taka sama w wszystkich wersjach clio (więc i pewnie w meganie jest podobnie) i obsługuje termometr, tylko brak jest w drzwiach czujnika, który trzeba przypiąć do tej kostki co dziś rozbieraliśmy, chociaż my stwierdziliśmy, że czegoś u Ciebie brak w tej kostce, ale może akurat nie tego :-)

 

czujka do lusterka w ASO kosztuje ok. 200 zł i jest montowana w prawym lusterku (ten cycek u dołu)

 

i jeszcze z forum meganecoupe.pl tutek o czujniku w lusterku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Właśnie porównywałem ilość kabelków na twoim zdjęciu i moim. Wygląda, ze wiązka faktycznie jest identyczna.

Problem stanowi katalog NTC. Podają rezystancję dla 25stC, a nie 0. Może to ma być ten 6,8kOhm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...oraz instalacja jaka jest:

 

Hej,

 

a czy możesz powiedzieć, co z tych kabelków idzie w dół i w jaki sposób łączy się z radiem? Przede wszystkim mi chodzi o to, gdzie się podłącza zasilanie tego wyświetlacza, żebym w ogóle go uruchomił :D

 

Wyciągnąłem dziś radio i co zobaczyłem: 2 kabelki idą sobie od radia do przejściówki Sony/Renault, z niej wychodzi wiązka do czerwonej płaskiej kostki i idzie dokądś, gdzie już nie widzę :D

 

W okolicach zaradiowych dynda mi też na kilku kabelkach płaska, czarna kostka do niczego niepodłączona - czy to aby nie jest od wyświetlacza?

 

Mogę jakieś fotki dorzucić, jeśli to pomoże.

 

Dziękuję z góry.

 

[edit]

Kończę, nie bawię się w to więcej - podłączyłem wyświetlacz do zasilania (z tej czarnej kostki fioletowy przewód) i widzę, że on ma jedną linię tekstu, kontrolki RDS, na końcu jedno ośmiosegmentowe pole i brak wskaźnika temperatury - jak http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24.../jpg/affa20.jpg ze strony http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24...able/dolkab.htm .

 

To tylko wyświetlacz od radia więc :-) Skoro nie używam, to odpiąłem, żeby po oczach nie świecił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawa wygląda tak. Po dokładnym przeanalizowaniu zdjęć zauważyłem brak jednego kabelka w mojej instalacji w porównaniu do instalacji w której termometr jest zainstalowany. U mnie jest pięć przewodów zamiast sześciu. Mam jednak pewną koncepcję, co do brakującego przewodu, ale muszę jeszcze sprawdzić kiedy pojawiają się napięcia na poszczególnych przewodach.

Napewno są takie:

1. Masa

2. Stałe 12V

3. 12V po stacyjce

4. 12V po włączeniu świateł (wyświetlacz wtedy nieco przyciemnia się)

5. Masa dla czujnika temp (to jeszcze wymaga potwierdzenia, jednak jest to drugi czarny kabel w kostce).

6. Brakujący kabelek. Moim zdaniem tu jest podłączony termistor (którego druga nóżka połączona jest z masą).

 

Jutro idę z potencjometrem i omomierzem do tego ustrojstwa. Sprawdzę przy jakiej rezystancji wyswietli mi 25stC. Póxniej dobiorę jakiś termistor lub złożę z kilku odpowiednią rezystancję. Podobno ma to być 2,5Kohm, czyli opór nie występujący w szeregu oporników. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź na końcu wątku

 

Powracając do czujnika temp.

Wiązka wygląda następująco:

63fdc6ca973780f6m.jpg

Wystarczy zatem pomiędzy brakujący pin i masę wpiąć termistor.

 

Oto jak zmierzyłem jego rezystancje w 25stC.

0c2cfccd2aabc9e7m.jpg

Wystarczyło zamiast termistora podłączyć potencjometr, i przy jego pomocy ustawic odczyt 25stC. Pomiar rezystancji tego co ustawione wykazał dokładnie 2k5.

 

Niestety takiego termistora nie kupi sie w sklepie z elktroniką.

Złączę zatem równolegle dwa 4,7k i dodam szeregowo 150ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Od niedawna jestem właścicielem Reni megan 1.4 i w sumie na forum jestem pierwszy raz. mam taki problem z wyswietlaczem kilometrow i z wyswietlaczem godziny i temperatury, a mianowicie w dzien gdy jest widno na wyswietlaczu wszystko widac, pozim olej, kilometry dzienne i całkowity przbieg, i tak samo widac godzine i temperature na zewnatrz, ale w nocy mimo włączonych swiateł juz nic nie widac (deska podswietlona jest cała). mam prosbe o podpowiedz co to moze byc??czym to jest spowodowane ze nie podswietla mi tych wyswietlaczy? prosze o pomoc z góry dziekuje. mam jeszcze jedna prosbe jak ktos bym miał chec mi odpisac to podałbym emaila bo nie wiem jak na forum tego szukac tak jak wspomniałem wczesniej jestem pierwszy raz. moj e-mail [email protected] jeszcze raz dzieki pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracając do czujnika temp. zewn. Jest możliwość wykonania termistora 2,5k. Trzeba kupić termistor 2,2k (czyli typowy) i poprzez piłowanie/szlifowanie zmniejszyć jego objętość, az do uzyskania rządanej rezystancji. NIestety pomiary trzeba wykonywać zawsze w 25stC. Termistory już kupiłem (przezornie dwie sztuki). Teraz będę przerabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

[CIACH!]

 

Tak też mi się wydawało...

 

Mam pytanie: posiadam wyświetlacz z tą półeczką obok - chciałbym zamontować termometr - czy wystarczą same czujniki, czy muszę wymienić też wyświetlacz? Jak sprawdzić czy ten który posiadam będzie wyświetlal tempertaurę??

 

dzięx

 

[prosze nie cytowac w calosci postu, na ktory sie bezposrednio odpowiada. DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!