Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z autem niestety nikt i nic nie daje


erwinos

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy odkad kupilem swoja megi mam jeden problem ktorego nie udalo sie ani mnie anie rzeszy elektrykow rozwiazac(100 zl za kazde podpiecie) mam problemy z paleniem silnika z rana jak jest jest zimno to wmiare szybko pali ale nie jest to od sztycha ale jak juz jest gorac to musze krecic jak szalony i za 5-6 razem zapala czuc taki specyficzny zapach jakby go zalewalo i dopiero moge gnac!generalnie jak go zgasze to pali od sztycha ale jak postoi z 30 min to znow trzeba go krecic i krecic po odpaleniu chodzi jak zyleta! wiem ze zaraz napiszecie zebym sobie poszukal ale ja to forum juz znam na pamiec!!!!!!i nic mnie nie pomoglo podejrzewam ze z tego wlasnie powodu wczesniejszy wlasciciel go sprzedal bo nie dal sobie z tym rady ale przejdzmy do rzeczy pisaliscie na forum w innych postach zeby sprawdzic nastepujace rzeczy:

-kable -wymienione na nowki BERU

-swiece- nowki rowniez tej firmy

-cewki -wymienilem na dwie nowe (bo juz myslalem ze moze to)

-czujnik polozenia walu korbowego(wymieniony zreszta juz mam 3 szt)

-czujnik polozenia walu rozrzadu generalnie tez wymienilem

-czujnik polozenia przepustnicy (wymieniony na nowy) nie ma problemu wogole z obrotami

-luzy na zaworach (mechanik mi znajomy sprawdzal wszystko jak w ksiazce pisze)

-pompa paliwa sprawna bo na benzynie jezdzi

-czujnik temperatury(wymieniony na oryginalny)

-komputer nic niestety nie pokazuje

-mam gaz sekewncyjny ale usterka byla juz przed jego zalozeniem

-wezyki podcisnienia wymienilem

-uszczelka pod glowica i klawiatura wymieniona uszczelniacze tez

co jeszcze myslicice?juz mam dosc wiecznie tylko cos wymieniam bo chcialbym tym autem jezdzic jak czlowiek bez tego glupiego problemu !!zawsze sie wszyscy smieja ze niezlego gruchota kupilem :)no ale coz kupilem i prosze was koledzy ratujcie!Na forum meganecoupe.pl juz nikt nic nie jest w stanie wymyslic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to moze byc bo widze ze wszystko juz sprawdziles. Jest jeszcze jedno.....

mianowicie jak silnik jest zimny to termostat filtra powietrza otwiera ciag powietrza od kolektora czyli zeby bylo podgrzewane a potem zamyka ten dolot i otwiera wlot zimnego powietrza, sprawdz to czy czasami nie jest tak ze caly czas otwarte jest cieple powietrze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bob co to za różnica ciepłe czy zimne , załapać by i tak załapał na ciepłym.

Erwinos, skoro masz gaz, czy na odpaleniu awaryjnym (bez użycia benzyny) na gazie dzieje się tak samo ? Wiesz jak się uruchamia awaryjnie na gazie ? To będzie spora podpowiedź czy występuje na obu systemach zasilania czy tylko na jednym (benzynie , bo tak się działo przed założeniem LPG) , potem poszukamy dalej (przychodzi mi do głowy wysokie napięcie i jego zanik po nagrzaniu alternatora ale to później).

Inne pytanie : czy komp pokazuje jakieś błędy ?

Pomiar kompresji to koszt około 30zł, warto zrobić ewentualnie próbę olejową także ale to u mądrzejszych mechaników. Skoro głowica była robiona (mam nadzieje dobrze) to te dwie próby powiedzą o pierścieniach co nieco.

 

Lamerskie pytanko jeszcze : czytał któryś z tych mechaników lambdę? Były przypadki , że dojechana sonda jeszcze żyła ale po emulacji pod LPG po prostu nie podnosiła się lub działała nieprawidłowo (zawieszała się , opóźniony czas reakcji na bogato lub ubogo itp) choć u Ciebie występowało przed LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem poprostu tak przyszlo mi cos do glowy bo kiedys brat mial cinquecento i jak sie rozgrzal to ciezko palil i zle chodzil na rozdrzanm silniku i wlasnie jakis tam haczyk sie urwal od tego termostatu i latem przy upałach takie rzeczy sie dzialy. Czlowiek brzytwy sie chwyta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam sekwencje i niestety nie jestem w stanie odpalic bez benzyny.Co do sondy to jest tam tylko jedna i jak podlaczylem pod komputer to nie pokazywalo ani jednego bledu.Kurcze najgorsze jest to ze nie widac postepu juz pol roku z tym walcze.Nie mowiac o tym ze kazde podlaczenie kompa w ns to 100 zl w plecy!!!Uszczelka byla napewno dobrze zrobiona bo moj zaprzyjazniony mechanik to robil przy okazji uszczelniacze.Zawory mowi ze idealne i nic nie trzeba ustawiac! sam stara mi sie pomoc ale niestety kompem nie dysponuje.kurcze najlepiej by bylo dorwac taka sama meganke i przekladac czesci po kolei.Mozliwe jest zeby pompa paliwa byla uszkodzona i dalo sie normalnie jezdzic?mam takie wrazenie rano jak zapale jakby nie palil na wszyskie gary jak dodam gazu to wszystko wraca do normy czuc benzyne w kolo ale cewki sa sprawdzone i iskra jest normalnie a swiece nawet wczoraj wymienilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro czuć benzynę to jest jej za dużo, teraz odpowiedz na pytanie kiedy sterownik podaje większą dawkę benzyny? W momencie gdy sonda lambda pracuje przez +- 2 minutki po odpaleniu podając stałą wartość napięcia do sterownika do sterownika.

podłączenie auta do komputera ci nic nie powie bo nikt nie czyta napiec sondy lambda, powinno to być przy nagrzanym silniku i wolnych obrotach 0,2V przy 3tys obrotów około 2V tyle samo jest podawane podczas rozruchu silnika. wystarczy podpiąć miernik pod wtyczkę sondy i zmierzyć te wartości. Jeżeli będą one cały czas na stałym poziomie to sonda jest walnięta. Podczas pracy na gazie Emulator sondy lambda podaje do komputera stały sygnał 0,2V czyli wszystko w normie proszę jechać dlatego auto działa na gazie a na benzynce nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  erwinos napisał(a):
Co do sondy to jest tam tylko jedna i jak podlaczylem pod komputer to nie pokazywalo ani jednego bledu.
to że nie pokazuje błędu nie świadczy o tym , że szybko pracuje. Elektryk z głową da radę przetestować testerem samą sondę a o ile sięnie myle jej parametry można odczytać ECU gazu (przynajmniej w 2 generacji bo z tamtąd idzie sygnał na krokowca od LPG). Dalej czepiałbym się sondy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem też taki problem, że na zimno moja megi paliła na dotyk a na ciepło czasem trzeba było ją kręcić i kręcić żeby odpaliła. Sam też nie wiedziałem co to ale o dziwo po wymianie akumulatora na nowy wszystko wróciło do normy i do tej pory (odpukać) moja megi pali na dotyk czy na zimno czy na ciepło. Może to marna podpowiedź ale chciałem dobrze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Myślenicach jest dobry mechanik który ma Scenica 2,0.

 

[ Dodano: 2009-06-21, 16:52 ]

  mopara napisał(a):
Może to marna podpowiedź ale chciałem dobrze:)
jesteś zbyt skromy. Jest możliwość , że trafiłeś ponieważ nowoczesne samochody wbrew pozorom potrzebują bardzo sprawnego AQ. Do tego stopnia , że są modele które podczas rozruchu dopiero od pewnej rozruchowej prędkości obrotowej wału "puszczają" czujniki i sygnał z nich jest wtedy analizowany przez ECU.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!