Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z autem niestety nikt i nic nie daje


erwinos

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy odkad kupilem swoja megi mam jeden problem ktorego nie udalo sie ani mnie anie rzeszy elektrykow rozwiazac(100 zl za kazde podpiecie) mam problemy z paleniem silnika z rana jak jest jest zimno to wmiare szybko pali ale nie jest to od sztycha ale jak juz jest gorac to musze krecic jak szalony i za 5-6 razem zapala czuc taki specyficzny zapach jakby go zalewalo i dopiero moge gnac!generalnie jak go zgasze to pali od sztycha ale jak postoi z 30 min to znow trzeba go krecic i krecic po odpaleniu chodzi jak zyleta! wiem ze zaraz napiszecie zebym sobie poszukal ale ja to forum juz znam na pamiec!!!!!!i nic mnie nie pomoglo podejrzewam ze z tego wlasnie powodu wczesniejszy wlasciciel go sprzedal bo nie dal sobie z tym rady ale przejdzmy do rzeczy pisaliscie na forum w innych postach zeby sprawdzic nastepujace rzeczy:

-kable -wymienione na nowki BERU

-swiece- nowki rowniez tej firmy

-cewki -wymienilem na dwie nowe (bo juz myslalem ze moze to)

-czujnik polozenia walu korbowego(wymieniony zreszta juz mam 3 szt)

-czujnik polozenia walu rozrzadu generalnie tez wymienilem

-czujnik polozenia przepustnicy (wymieniony na nowy) nie ma problemu wogole z obrotami

-luzy na zaworach (mechanik mi znajomy sprawdzal wszystko jak w ksiazce pisze)

-pompa paliwa sprawna bo na benzynie jezdzi

-czujnik temperatury(wymieniony na oryginalny)

-komputer nic niestety nie pokazuje

-mam gaz sekewncyjny ale usterka byla juz przed jego zalozeniem

-wezyki podcisnienia wymienilem

-uszczelka pod glowica i klawiatura wymieniona uszczelniacze tez

co jeszcze myslicice?juz mam dosc wiecznie tylko cos wymieniam bo chcialbym tym autem jezdzic jak czlowiek bez tego glupiego problemu !!zawsze sie wszyscy smieja ze niezlego gruchota kupilem :)no ale coz kupilem i prosze was koledzy ratujcie!Na forum meganecoupe.pl juz nikt nic nie jest w stanie wymyslic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to moze byc bo widze ze wszystko juz sprawdziles. Jest jeszcze jedno.....

mianowicie jak silnik jest zimny to termostat filtra powietrza otwiera ciag powietrza od kolektora czyli zeby bylo podgrzewane a potem zamyka ten dolot i otwiera wlot zimnego powietrza, sprawdz to czy czasami nie jest tak ze caly czas otwarte jest cieple powietrze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bob co to za różnica ciepłe czy zimne , załapać by i tak załapał na ciepłym.

Erwinos, skoro masz gaz, czy na odpaleniu awaryjnym (bez użycia benzyny) na gazie dzieje się tak samo ? Wiesz jak się uruchamia awaryjnie na gazie ? To będzie spora podpowiedź czy występuje na obu systemach zasilania czy tylko na jednym (benzynie , bo tak się działo przed założeniem LPG) , potem poszukamy dalej (przychodzi mi do głowy wysokie napięcie i jego zanik po nagrzaniu alternatora ale to później).

Inne pytanie : czy komp pokazuje jakieś błędy ?

Pomiar kompresji to koszt około 30zł, warto zrobić ewentualnie próbę olejową także ale to u mądrzejszych mechaników. Skoro głowica była robiona (mam nadzieje dobrze) to te dwie próby powiedzą o pierścieniach co nieco.

 

Lamerskie pytanko jeszcze : czytał któryś z tych mechaników lambdę? Były przypadki , że dojechana sonda jeszcze żyła ale po emulacji pod LPG po prostu nie podnosiła się lub działała nieprawidłowo (zawieszała się , opóźniony czas reakcji na bogato lub ubogo itp) choć u Ciebie występowało przed LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem poprostu tak przyszlo mi cos do glowy bo kiedys brat mial cinquecento i jak sie rozgrzal to ciezko palil i zle chodzil na rozdrzanm silniku i wlasnie jakis tam haczyk sie urwal od tego termostatu i latem przy upałach takie rzeczy sie dzialy. Czlowiek brzytwy sie chwyta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam sekwencje i niestety nie jestem w stanie odpalic bez benzyny.Co do sondy to jest tam tylko jedna i jak podlaczylem pod komputer to nie pokazywalo ani jednego bledu.Kurcze najgorsze jest to ze nie widac postepu juz pol roku z tym walcze.Nie mowiac o tym ze kazde podlaczenie kompa w ns to 100 zl w plecy!!!Uszczelka byla napewno dobrze zrobiona bo moj zaprzyjazniony mechanik to robil przy okazji uszczelniacze.Zawory mowi ze idealne i nic nie trzeba ustawiac! sam stara mi sie pomoc ale niestety kompem nie dysponuje.kurcze najlepiej by bylo dorwac taka sama meganke i przekladac czesci po kolei.Mozliwe jest zeby pompa paliwa byla uszkodzona i dalo sie normalnie jezdzic?mam takie wrazenie rano jak zapale jakby nie palil na wszyskie gary jak dodam gazu to wszystko wraca do normy czuc benzyne w kolo ale cewki sa sprawdzone i iskra jest normalnie a swiece nawet wczoraj wymienilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro czuć benzynę to jest jej za dużo, teraz odpowiedz na pytanie kiedy sterownik podaje większą dawkę benzyny? W momencie gdy sonda lambda pracuje przez +- 2 minutki po odpaleniu podając stałą wartość napięcia do sterownika do sterownika.

podłączenie auta do komputera ci nic nie powie bo nikt nie czyta napiec sondy lambda, powinno to być przy nagrzanym silniku i wolnych obrotach 0,2V przy 3tys obrotów około 2V tyle samo jest podawane podczas rozruchu silnika. wystarczy podpiąć miernik pod wtyczkę sondy i zmierzyć te wartości. Jeżeli będą one cały czas na stałym poziomie to sonda jest walnięta. Podczas pracy na gazie Emulator sondy lambda podaje do komputera stały sygnał 0,2V czyli wszystko w normie proszę jechać dlatego auto działa na gazie a na benzynce nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sondy to jest tam tylko jedna i jak podlaczylem pod komputer to nie pokazywalo ani jednego bledu.
to że nie pokazuje błędu nie świadczy o tym , że szybko pracuje. Elektryk z głową da radę przetestować testerem samą sondę a o ile sięnie myle jej parametry można odczytać ECU gazu (przynajmniej w 2 generacji bo z tamtąd idzie sygnał na krokowca od LPG). Dalej czepiałbym się sondy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem też taki problem, że na zimno moja megi paliła na dotyk a na ciepło czasem trzeba było ją kręcić i kręcić żeby odpaliła. Sam też nie wiedziałem co to ale o dziwo po wymianie akumulatora na nowy wszystko wróciło do normy i do tej pory (odpukać) moja megi pali na dotyk czy na zimno czy na ciepło. Może to marna podpowiedź ale chciałem dobrze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Myślenicach jest dobry mechanik który ma Scenica 2,0.

 

[ Dodano: 2009-06-21, 16:52 ]

Może to marna podpowiedź ale chciałem dobrze:)
jesteś zbyt skromy. Jest możliwość , że trafiłeś ponieważ nowoczesne samochody wbrew pozorom potrzebują bardzo sprawnego AQ. Do tego stopnia , że są modele które podczas rozruchu dopiero od pewnej rozruchowej prędkości obrotowej wału "puszczają" czujniki i sygnał z nich jest wtedy analizowany przez ECU.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!