Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto nie ma mocy, złe sterowanie mieszanką (c


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Posiadam Megane z XII 97' silnik K7M702 1,6e 8V 90KM, przejechane 150tys. i mam spory problem z autem. Mianowicie od pewnego czasu dziwnie pracuje silnik, a dokładniej jest trochę głośniejszy, delikatnie falują obroty, stracił sporo na mocy. Objawy są takie jakby się ślizgało sprzęgło ale ten fakt wykluczam bo sprzęgło kompletne było niedawno wymieniane. W aucie czuć spalinami. Moje podejrzenia padły na złe sterowanie komputera a dokładniej na sterowanie składem mieszanki, ale oczywiście to tylko moje podejrzenia. Poszukuję dobrego elektronika który mógłby zdiagnozować tego typu usterkę, bo jak dotychczas żaden magik nie potrafi jednoznacznie stwierdzić co dolega mojej gablocie. Czy może ktoś z Was zna namiary na dobrego elektronika z Radomia? A może ktoś już miał podobną usterkę i wie jak ją usunąć? Dodam również iż odkąd auto straciło na mocy to na komputerze wyskakuje błąd sondy lambda, po usunięciu błędu znów sie pojawia. Dodam iż sonda była wymieniana i pracuje poprawnie, żadna kontrolka w środku sie nie świeci. Wiem że na takie zachowanie auta mogą mieć również wpływ cewki zapłonowe czy świece ale można by było mnożyć i wymieniać dużo podzespołów tylko tutaj chodzi o koszty, zatem prosze o informację lub namiary na jakiegoś dobrego elektronika z Radomia który mógłby jednoznacznie zdiagnozować co należałoby wymienic w aucie by odzyskało swoje dawne siły. będę bardzo wdzięczny za wszelka pomoc, proszę wszelkie porady przesyłać na mój adres: [email protected], z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czyściłeś silniczek krokowy? Sam to możesz zrobić. Potrzeba tylko trochę ekstrakcyjnej benzyny. Przepustnice też by nie zaszkodziło wymyć. Sprawdź wężyk od podciśnienia. U mnie był pęknięty przy samej obudowie czujnika. No obejrzyj świece. Jak już stare przepalone to wymień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z tego co się orientuję to nie jest wina silnika krokowego, ponieważ, po pierwsze auto nie straciłoby na mocy a występowałoby jedynie falowanie obrotów, po drugie na kompie nie wyskakiwałby nagminnie błąd sondy lambda, co mnie najbardziej niepokoi bo sonda jest nowa i pracuje poprawnie. no i od silnika krokowego nie czuć by było spalinami co przemawia za podanie przez komp zbyt bogatej mieszanki. Falowanie obrotów jest minimalne w zakresie 50 - 100 obr. ale silnik wg. mnie pracuje za agresywnie tzn. tak dziwnie pomrukuje na wolnych obrotach. Dlatego pilnie poszukuję elektronika który potrafiłby zdiagnozować usterkę, bo w ASO to są czarodzieje, zresztą w Radomiu jest jeden autoryzowany salon Renaulta i po dzisiejszej rozmowie tam doszedłem do wniosku że muszę wymienić chyba wszystko w aucie oprócz kierownicy i foteli. Dlatego będę wdzięczny za wszelką podpowiedź i pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle, że jednak to sonda. Jaką kupiłeś ? Firma i ilość kabli ? Czy to jakaś uniwersalna ? Jeżeli będziesz miał pewność, że to nie sonda looknąłbym na katalizator. Być może prosi on o wystawienie na allegro ;-) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda jest Magnetti Marelli i nie jest uniwersalna tylko dedykowana do tego modelu auta, pracuje niemalże idealnie na kompie wychodzi prawie że idealna sinusoida w zakresie 5 wahnięć, tak więc jestem na 1000% pewny że to nie jest wina sondy (tak na marginesie to stara sonda ledwo co 2 wahnięcia pokazywał komp), a jeśli chodzi o katalizator to pożegnałem się z nim już dawno temu więc twoje podejrzenia Vivaldi nie są trafne niestety :) jutro jadę do elektronika ciekawe co następny "fachowiec" będzie chciał wymienić w moim aucie, pewnie znów wszystko prócz foteli i kierownicy. Nigdy już nie kupie Renówki, (No more Reno!!!!).

 

[ Dodano: 2009-06-26, 23:24 ]

witam ponownie wszystkich forumowiczów, w końcu doszedłem co dolegało mojej gablocie, otóż dwie rzeczy:

1. Sonda się zawieszała, podpiąłem kompa i przejechałem się kawałek i efekt był taki, że jeżeli jechałem zmienną prędkością czyli dodawałem gazu lub odejmowałem sonda pracowała poprawnie, a jeżeli jechałem ze stałą prędkością to komp wcale nie widział sondy a jej wartość wynosiła 0. W konsekwencji wymieniłem sondę co poprawiło spalanie oraz obroty silnika się ustabilizowały.

Po wymianie sondy zacząłem szukać przyczyny w przywrócenie mocy silnika bo nadal był padlinowaty, i znalazłem :)

2. Przewód podciśnienia powietrza był luźno podpięty do kolektora co sprawiało że silnik zasysał lewe powietrze. Założyłem metalową opaskę i zacisnąłem.

I tak to moja Renówka odzyskała dawną moc w silniku oraz spalanie i obroty silnika wróciły do normy :)

Nie ma to jak tydzień szukać usterki i być szczęśliwym w jej znalezieniu i wyeliminowaniu:)

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!