Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przekladka instalacji gazowej z 1,4 na 1,6


stitch_klocek

Rekomendowane odpowiedzi

dane:

zbiornik - bormech

obudowa wielozaworu - ^

reduktor - tomasetto

elektrozawór - ^

wielozawor - ^

zawór tankowania - ^

sterownik lambda -kme bingo

nie wiem czy dobrze opisałem

obecnie posiadam silnik 1,4 energy z powyższa instalacja i wszystko było ok tylko ze silnik "trochę slaby" a dodatkowo go przegrzałem i poleciała uszczelka pod głowica i teraz moje pytanko czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć czy jeżeli zmienił bym silnik na 1,6e ta instalacja pasowała by i co ewentualnie musiał bym dołożyć do instalacji a co do silnika a i jeszcze co sądzicie o tej instalacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam instalację firmy LOVATO

Silnik 1.4 ECO

Miałem podobny przypadek pewnego lata silnik nie wytrzymał temperatury (gaz ma wyższą temperaturę spalania) podobnie padła uszczelka pod głowicą.

Zastosowałem dodatkowe chłodzenie - a mianowicie obieg który podgrzewa parownik nie wraca z powrotem do silnika tylko do małej chłodnicy i dopiero do silnika. Silnik już się nie przegrzewa - i jeszcze do tej "chłodniczki" dołożyłem także wentylatorek, w ekstremalnych warunkach w upalny dzień stojąc w korku gdy temperatura zaczyna się zbytnio podnosić włączam wentylatorek i jest OK. w zimie ten układ jest zamknięty czyli płyn chłodzący wracając do silnika omija tą "chłodniczkę".

Co do zmiany silnika i podłączenia tej instalacji to raczej musiałbyś zapytać fachowca czy będzie pasować, czy może potrzebne będą jakieś zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) o fajnie o tym nie pomyślałem ale faktycznie jak stałem w korku przegrzewał się strasznie tylko nie miało to znaczenia czy jeździłem na gazie czy na benzynie ale tak z ciekawości to powiem ze w korku wystarczyło włączyć cieple ogrzewanie i było ok ;] tylko przy plus 30 i włączonym ogrzewaniu można było jajko znieść 0_o

 

tak się zastanawiałem czy może mam zamulona chłodnice i czy wymiana mogla by coś pomoc ?

 

a jeszcze takie pytanko: wymieniałeś uszczelkę pod głowica tylko czy robiłeś coś jeszcze np. szlify zaworów i czy na tłokach miałeś coś spalonego ?

ja jak rozebrałem głowice po przegrzaniu okazało się za mam zaworki do roboty bo ciekną ale to najmniejszy problem bo nie chce rozbierać bloku bo mnóstwo roboty a nie wiem jak wyczyścić czarny osad na tłokach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalację, spokojnie mozna przełożyć. Jedynie może mikser nie pasować. Reszta zostaje. Silnik się przegrzewa od niesprawnego układu chłodzenia, a nie od LPG (wyregulowanego!). Lepiej sprawdzić działanie termostatu, czujnika temp, wentylatora i przeczyścić chłodnicę, niż dorabiać jakieś patenty.

Mój 1.4e w zadnych korkach się nigdy nie przegrzewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

a jeszcze takie pytanko: wymieniałeś uszczelkę pod głowica tylko czy robiłeś coś jeszcze np. szlify zaworów i czy na tłokach miałeś coś spalonego ?

samochód stał u mechanika, osobiście tego nie robiłem, była tylko szlifowana głowica.

Co do osadu na tłokach - nie wiem co doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla zainteresowanych:

uszczelka pod głowice - 60 - jednorazowa jak to nazywają

uszczelka pod pokrywę - 18 - kilku razowa ^

planowanie + szlif zaworów + czyszczenie +wymiana uszczelniaczy <2,5 szt x 8> - ogólnie standardowa obróbka oprócz szlifu głowicy bo była ok koszt 370 zl

póki co nie przekładam silnika bo koszt wyniósł by pewnie sporo więcej

 

 

co do mixera czyli z założenia wymienić mixer i instalacja powinna działać w silniku 1,6 a jeszcze mam pytanie co do homologacji czy będzie nadal aktualna skoro zrobię przekładkę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do mixera czyli z założenia wymienić mixer
Nie wiem jaki mikser masz teraz. Jego srednica powinna być OK dla silnika 1,6 bo pewnie masz coś w granicach fi 28-32mm. Pozostaje wyłącznie sprawa mocowania.

Skoro nie przekładasz silnika tylko remontujesz stary, to jaki problem z homologacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!