Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

serwo scenic I 1.9 dci 2001 r.


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Kupilem Scenica 2001r i dziwi mnie, ze za pedalem hamulca przy odpalonym silniku slychac jak ucieka powetrze tak jak by uciaklo z opony dosyc intesnywne, po nacisniecu hamulca to znika jednak denrwuje mnie to i tak caly czas hamuje jest ok, puszcze hamulec syczy... czy ktos moze mi pomouc? komputer nic nie wysiwetla ze nie tak jest, mam automatyczna kilme, ale to bez znaczenia czy jest on czy off.

 

pozdrawiam

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem to samo w poprzednim sceniku rok 2002, to niestety trwałe uszkodzenie serwa hamulcowego, rzecz nie da się naprawić trzeba kupić drugie serwo. Efekt syczenia powietrza będzie się zwiększał. Nowe drogie, w aso około 1000 zł, ja kupiłem za 150 zł używane i działało na szczęście. Trzeba tylko uważać przy zakupie aby kupić ten sam model serwa, nr katalogowy, bo z tego co wiem są różnice przy nawet różnych silnikach.

Wymiana dla mechanika bez problemów, mój wymienił mi za 50 czy 100 zł, już nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Od jakiegoś czasu spod pedału hamulca słychac przez cały czas głośne syczenia powietrza, które zanika po wciśnięciu hamulca. Czy w związku z powyższym należy sądzic, że uszkodzeniu uległo serwo i czy konieczna jest jego wymiana w calości czy można je naprawic (pompa wacum jest ponoc sprawna) ? Czy przy wymianie można założyc serwo od wersji benzynowej i ewentualnie na jaki oznaczenia należy zwrócic uwagę żeby pasowało. Pozdrawiam i proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ale tak poczytałem na googlach na ten temat i nie do końca jestem przekonany,że to coś nie tak.Doczytałem się że np:

cyt:

"Włączyć silnik. Wciskać i zwalniać pedał hamulca. Powinno być przy tym słyszalne ciche syczenie. Brak tego odgłosu świadczy, że w serwie nie występuje podciśnienie. Należy wtedy sprawdzić zawór zwrotny i uszczelkę "o-ring" w kołnierzu serwa.

Jeżeli w serwie pozostaje podciśnienie, to oznacza że urządzenie jest uszkodzone."

Więc u mnie to występuje,gdyż syczy tylko jak wcisnę pedał ;)

Później:

Innym starym sposobem sprawdzenia serwa jest:

 

1.Na unieruchomionym silniku kilkakrotnie wcisnąć i puścić pedał hamulca

2. Z wciśniętym pedałem uruchomić silnik

3. Powinno się wyczuć wyraźne opadnięcie pedału.

 

To jutro sobie sprawdzę,jeśli tak będzie to też będzie OK.

I jeszcze,że jak na WYŁ. silniku ponaciskam na hamulec to się robi twardy i to też jest normalne więc w sumie nie wyczuwam u siebie jakiś złych objawów świadczących o tym,że coś jest nie tak.Widocznie musi delikatnie syczeć podczas naciskania na pedał hamulca :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zapodam takie info bo to jedyny taki temat jaki znalazłem na forum o servo...

 

U mnie właśnie zdechło servo więc się wypowiem...

 

Syczenie w okolicy hamulca-dziurka w membranie serva,hamulce są ale do czasu aż z dziurki nie zrobi się DZIURA...i po hamulacach....:P spoko jak w mieście gorzej jak w trasie przy 140.......nie polecam.

 

Syczenie powoduję ciągłą wysiloną pracę pompy Vacum...dodatkowo jak u mnie zdecydowanie auto jest bez mocy...podobno nie otwiera zaworu Turbosprężarki bo podciśnienie Vacum za małe...

 

Druga sprawa...zakup używanego serwa ATE 2002.4 - jak igły w stogu siana....

Nowe w serwisie Reni 1100 oryginał w Inter.... 500 zł..+ wymiana...

 

I tu moje pytanie wymieniał ktoś servo w scenicu 1.9 dci.....da się rade....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!