Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

SCENIC 1600 benzyna rocznik 2000 , .....po uruchomieniu całkowicie zimnego silnika przy temperaturze poniżej zera obroty prawidłowe 1200 do 1400 w zależności od temperatury otoczenia .Problem zaczyna się po włączeniu się do ruchu wtedy obroty podnoszą się podczas jazdy na ,,luzie " do 1800 /2000 obr./m. i lekko falują.Bardzo długo ,około kwadransa ,obroty się zbliżają do właściwych (czyli 800) przy prawidłowym wzroście temperatury silnika (4 kreska na wskaźniku)

.............

.W innej sytuacji gdy odpalę silnik i pozwolę na postoju kręcić bez dodawania gazu wtedy po 5 minutach uzyskuje prawidłowe 800 obrotów , następnie wyruszam w drogę( wskaźnik temperatury nie osiągnął pierwszej kreski) silnik bez problemu podczas jazdy na ,, luzie " utrzymuje się max. 900 obr./m.

..........................

Opcja 3-cia .Tak jak w pierwszym przypadku i po pierwszych 500 metrach gdy na obrotomierzu jest 1800 ,zatrzymuję silnik na 5 minut .Po odpaleniu wszystko jest OK. Póki co u elektryka z komputerem, stówkę straciłem lecz bez efektu.

 

dodam że silnik ma przebieg 137 tysiaków...przepustnica napędzana linką .... proszę zwrócić uwagę że sinik nie lubi podnoszenia obrotów przez pierwsze 5 minut , nie lubi temperatury poniżej 5 stopni

Sad Sad

na razie mechanik wymienił uszczelnienia przepustnicy ...bez efektu...w najbliższym czasie powtórka na kompie u elektryka...P.S. póki co ..to 200 PLN w plecy bez sukcesu.

 

P.S. dzisiaj (17 lutego) druga wizyta u tego samego elektryka na kompie .....wykazała usterkę sondy Lambda co w/g opinii mechanika raczej nie powodowało powyższych usterek ....będzie jeszcze fachowiec rozważał problem , ale na razie ciągle zagadka .Cała nadzieja że zima się cofnęła i niedomagania się zmniejszyły. CD nastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, to pierwszy mój post na tym forum także jak by coś było nie tak to wielkie sorry :-) Mianowicie posiadam scenika rok 99 z motorem 1.6 16v no i mam problem z falującymi obrotami silnika. Problem objawia się następująco-że po odpaleniu silnika na zimnym auto utrzymuje obroty na poziomie 2000 - 2500 następnie jak się nim jedzie to silnika rzadko ale udaje mu się utrzymać normalne obroty a raz obroty falują między 2000 a 3000.... Czy to wina mapsensora??? czy może np przepustnicy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Megane 1.6 8v 96r.

Opisze mój problem. Na zimnym silniku po odpaleniu obroty powyżej 1tyś wiec ok. Ale gdy przygazuję obroty spadają do bardzo niskich a po 2s wracają do normy. Niestety po rozgrzaniu dalej to samo. Po prostu krokowy działa jakby z opóźnieniem i czasami silnik nawet zgaśnie. Potem zgaszę celowo silnik żeby odprowadzić dzieci wsiadam po 3 minutach i samochód idealnie. Obroty powoli spadają i zatrzymują się na 750. Denerwuje mnie to bo jeżeli nie zatrzymam się i nie zgaszę sam silnika na parę min to silnik krokowy działa z opóźnieniem i na każdym skrzyżowaniu chce mi zgasnąć silnik. Zauważyłem ze jak włączę klimatyzację to już jest wszystko ok tz. obroty powoli spadają do poziomu 750. Wyłączę AC to obroty znowu spadaja do bardzo niskiej wartości a po 2-3s się normują na ok 700.

I co to może być?

 

Oczywiście krokowca podmieniałem, przepustnicę czyściłem.

Edytowane przez maniak27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Niestety nic nie pomogło. Podmieniłem całą przepustnice (kupiłem na szrocie z krokowym i czujnikiem położenia przepustnicy) ale też nic nie dało. Jak jest zimny to gaśnie. Po rozgrzaniu muszę go zgasić na 2-3 min lub jechać bardzo spokojnie i równomiernie i wpada wtedy w ten dobry tryb kiedy krokowy ładnie reguluje bieg jałowy. Ratujcie co to może być. Już ostatnio do głowy przyszedł mi tłumik do drzwi meblowych żeby przepustnica się tak szybko nie zamykała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!