Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

cos dziwnego dziejke sie z przednim prawym hamulcem w megane.Wymienilem prawe klocki na nowe i po zrobieniu 100km znowu sie koncza...jeszcze jest taka przypadlosc,ze jak jade powoli to slysze chrupanie klockowe o tarcze.Co mam robic? i jeszcze jedno pytanko: skonczyl mi sie hamulec reczny-gdzie moge go podciagnac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem to powinno się wymieniać komplet klocków, czyli prawe i lewe koło na raz. Jeżeli słyszysz ocieranie klocków w trakcie wolnej jazdy to powinieneś przeczyścić tłoczki w szczękach bo pewnie są zabrudzone i nie odbijają. Sprawdź czy po przejechaniu paru kilometrów nie masz prawego koła cieplejszego, to potwierdzi co napisałem. 8-)

Niestety nie wiem gdzie w Twoim aucie podciągnąć ręczny. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziwnie to zrobiles, ale do tematu.

 

Wchodzisz pod samochod, i mniej wiecej na wysokosci dzwigni recznego sciagasz oslone pod wydechem (uwazaj bo sruby lubia tam byc zardzewiale i latwo pozrywac) i tam masz taki klocek do ktorego wchodza dwie linki od prawego i lewego kola. Ten klocek jest zamocowany na dlugim gwintowanym precie i tam wlasnie regulujesz, przesuwajac ten bloczek w strone przodu samochodu podciagasz reczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj bronius mało Cie niespodzianek w życiu spotkało :-), w aucie mojej kobiety (kupione od innej kobiety) namierzyłem że wymienione zostały: prawy amortyzator przedni, lewy tylni będen + jedna (nie pamiętam teraz już która) okładzina tegoż koła + cylinderek też to samo koło. To co ludzie wymyślają żeby kilka złotych zaoszczędzić czasami przekracza wyobraźnie.

 

Ale wracając do tematu: chrupanie i szybkie zużycie klocka to efekt jak napisał gacek_fm nieodbijających klocków.

 

(zaczne od drugiej bo juz sie pojawiła ta sugestia, ale moim zdaniem uwagę zwrócić należy na propozycję "opcja pierwsza")

Opcja druga: jw tłoczek, ale jeżeli uzywając dźwigni możesz go wepchnąć to już wiesz że to nie to.

 

Opcja pierwsza: najczęstsza przyczyna to nieoczyszczone prowadnice po których chodzą klocki, bierzemy śrubo-wkręcik (płaski) szczotke drucianą rozkładamy i do dzieła.

 

Miałem tak w poprzednim autku i ostatnio w megi. Podziałalo :->

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!