Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy pasek rozrządu powinno się naciągać?


p-opala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przy wymianie paska rozrządu w moim aucie mechanik powiedział żeby przyjechać do niego po przejechaniu 20tys. km na jego naciągnięcie.

Nigdzie nie znalazłem informacji na temat tego czy taki pasek powinno się naciągać czy nie.

Już nie wiem czy rzeczywiście trzeba to zrobić czy poprostu mechanik szuka "jelenia". Zdaje mi się że naciąg paska regulują napinacze ale nie znam się zabardzo na mechanice - może w moim aucie - przy tym silniku- trzeba to robić ręcznie (możliwe żeby nie było napinaczy?).

Moje auto to Scenic z 1997r. 1,6e, 90km.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie paska rozrządu w moim aucie mechanik powiedział żeby przyjechać do niego po przejechaniu 20tys. km na jego naciągnięcie.
Tak. Gdy miałem MI z silnikiem 1.4e, też mechanik mnie o tym poinformował. Niestety stało sie to juz po przeskoku paska. Potem juz jeździłem na sprawdzenie naciągnięcia co 30kkm, czyli co drugą wymianę oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe będę polemizował, czy naciąga się raz czynie, bo tą problematykę mam póki co z głowy w tym silniku. Pytanie tylko, czy naciągnięty nowy pasek po kilkudziesięciu tysiącach nie wyciągnie się choć trochę?

I pytanie poza konkursem :) Dlaczego paska nie można naciągnąć drugi raz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach