Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Tips&Tricks] zerowanie kąta skrętu układu wspomagania -


Rekomendowane odpowiedzi

niemal wszyscy uzytkownicy MeganeII spotkali sie ze zjawiskiem "sciagania" kierownicy i auta w lewo nawet na prostej drodze. jest to spowodowane wszechobecnoscia elektroniki. uklad wspomagania, ze elektryczny, ma czujnik kata skretu kierownicy. dzieki temu, komp wie w jakim zakresie uklad wspomagania moze pomagac. oprocz tego (przy kalibracji zakresu) ustawiany jest kat "zerowy", do ktorego wspomaganie caly czas dazy. w autach do ruchu prawostronego w lewo, w Anglii w prawo. am to na celu kompensacje nachylenia bocznego jezdni ku jej krawedzi, jednak, ze coraz wiecej drog, nawet w naszym kraju!, jest budowana w nowej technologii, znacznie (lub calkowiecie) eliminujacej nachylenie, takie ustawienie ukladu wspomagania w MII przeszkadza i powoduje efekt sciagania w lewo.

 

kier.png

 

da sie to prosto przestawic a procedura wyglada nastepujaco:

 

znalezc plaski teren, o gladkiej nawierzchni (najlepiej beton lekko pokryty piaskiem - mniejszy opor przy kreceniu kierownica), ustawic na nim auto a nastepnie:

1. odpiac akumulator, chwile poczekac (5-15min), podpiac go spowrotem i wsiasc za kierownice

2. wrzucic bieg, np. jedynke

3. wsadzic karte do czytnika

4. wcisnac hamulec nozny

>> tutaj juz trzeba byc szybkim, bo na dalsza czesc procedury jest ograniczony czas <<

5. kliknac Start/Stop - zapala sie zegary... "klik" chwila testu systemow i zalacza sie wspomaganie, natomiast silnik milczy

6. w miare szybko przekrecic kierownice do oporu w jedna, potem w druga strone, a nastpnie ustawic na wprost

7. tak trzymajac kat zerowy druga reka jeszcze raz wcisnac Start/Stop, przytrzymac kierownice jeszcze chwile, do pelnego wylaczenia wszystkich systemow.

 

zostaje jeszcze tylko odkodowac radio (jesli fabryczne) i powinno byc cacy :-)

Edytowane przez DrNO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gacek_fm, MR podaje na wstepie ustawiania "włącz zapłon" jak dla mnie jest to tylko do momentu tuz przed uruchomieiem silnika, ale moze im chodzic o zalaczenie jednostki, mozesz tak sprobowac. w MR jest tez podana wartosc 3s. na obrot w jedna strone (?)

 

wspom.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zauważyłwm w meganiw 1,5 dci z 2005 roku że po uruchomieniu auta , gdy stału przynajmniej kilka godzin to jak puszczę kierownice to auto samo skręca kierownica w lewo , i to znacznie , po wyprostowaniu jest to samo .

Gdy minie jakas minuta jazdy auto zaczyna pracowa cpoprawnie , to znaczy po puszczeniu kierownicy kierownica jest w pozycji "0" .

Gdy auto jest ciepłe , to ten problem nie występuje.

Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam! Mam takie oto pytanie, megane posiadam od niedawna ale i u mnie wystepuje ten mankament sciagania na lewo ( megane 2005 1.9 dci ). czy po odłączeniu akumulatora i wyzerowaniu tego układu wspomagania nie bede musiał nic wiecej ustawiac? bo szczersze mowic nie chce rozgrzebac bo srednio sie na tym znam. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem w Megane Clasic 1.6 zwykły 98.czy ten "trik" w jedynce powinien też zadziałac ???

 

[ Dodano: 2007-11-11, 16:43 ]

Mam podobny problem w Megane Clasic 1.6 zwykły 98.czy ten "trik" w jedynce powinien też zadziałac ???

 

ECHO - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!