Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy,predkość max 120km/h


zieljacek

Rekomendowane odpowiedzi

Moj Scenic 1,6 8V od pewnego czasu stracił moc. Brak przyśpeszeń a prędkośc max to 120 km/h. Silnik strasznie się męczy, mam wrażenie że jade załadowaną ciężarówką. Dodam że mam oberwany środkowy tłumnik, filtr powietrza nowy , filtra paliwa nie sprawdzałem. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sadze zeby az tak powazny spadek mocy byl spowodowany awaria ukladu wydechowego - obstawiam, ze nie pracuje co najmniej na jednym cylindrze.

A nie zaobserwowales moze zwiekszonego hałasu, drżenia itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapal silnik na wolnych obrotach, przyłóż rękę do rury wydechowej. Powinien być ciągły strumień gazu, jeżeli będziesz czuł takie jakby pyrkanie, może być nie regularne, to na bank coś z zapłonem.

To, że na końcówkach przewodów WN jest iskra nic nie oznacza, iskry może nie być na świecach, pomiędzy elektrodami w cylindrze. Może być też tak, ze świece są zużyte i dopiero jak się nagrzeją lub gdy wzrasta prędkość(pracują w jeszcze wyższej temp. to zaczynają świrować.

Sprawdź również filtr powietrza i stan rury zasysającej powietrze do filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca silnika jest równa, zapala na dotyk nic nie trzęsie. Ale jest strasznym mułem. Po odczepieniu sondy lambda nic sie nie zmieniło. Świece ok. Wciskając pedał gazu słychać buczenie i brak mocy. 120 z trudem ale to już max.Był podpinany pod komputer i nie wykryto błędu. Wstępna diagnoza to zapchany katalizator. Czy miał ktoś podobny problem? Silnik chyba bardzo się grzeje.Wymienie jeszcze filtr paliwa. Proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe , że może powtarza się mój przypadek . Zatkane przewody paliwa .Cóż takie lejemy paliwo. Objawy były podobne , dodatkowo jak się przyspieszało to jechał jeszcze wolniej .Pomógł zaprzyjażniony mechanik , bo serwis nic nie znzlazł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam identyczny problem z moim autkiem Scenic 1,6 8V.

Pozbyłem się katalizatora, wymieniłem obydwa tłumiki, wymieniłem świece i nic.

Mój Scenic nie jedzie a tylko się toczy, do 100 km/godz rozpędzam go w 1 minutę, lekkie wzniesienie - to redukuję go do 2 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  hetman15 napisał(a):
Mój Scenic nie jedzie a tylko się toczy
to zostaje zasilanie z podejrzeniem na pompę i koniecznie sprawdź kompresję. Poza tym pod kompa go i zobacz czy w tryb awaryjny nie wchodzi jakimś czujnikiem np temp.i chroni auto przed zepsuciem. Zacznij jednak od zapłonu który koniecznie trzeba sprawdzić, teoretycznie nie powinien się sam przestawić ale teoria często się mija z praktyką. Przeskoczył o ząbek i taki będzie efekt.

Pomijam mechaniczne usterki jak "trzymające" hamulce lub dyfer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wczorajszym rozebraniu układu wydechowego okazało się żę w rurze są kawałki ceramiki katalizatora i przypychają tłumnik. W końcowym tłumniku był dobry 1kg lużnej rdzy. Auto trochę się już rozblokowało. Myślę że reszta ceramiki jest stopiona i blokuje przepływ spalin.Dzisiaj zakupiłem drugi kolektor wydechowy (mam pęknięcia) i tłumnik zamiast katalizatora.Po wymianie przetnę katalizator i zobacze czy był bardzo zatkany.Ale już po wyjęciu tych kilku kawałków wkładu katalizatora auto lepiej przyśpiesza i jest cichsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy wyżej opisali więc nie dopisywałem, że wszystko wskazuje na zapchany wydech ale powninien Ci się zdecydowanie bardziej grzać wydech w takim przypadku, stąd i pęknięcia kolektora. Extremalnie, zatkany kat/tłumik świecą nawet wieczorem (na czerwono :mrgreen: ) , duże ryzyko zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!