Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi II 1.5dci czy warto?


Eryk1

Rekomendowane odpowiedzi

Juz drugi raz podchodze do zakupu tego auta choc znowu mam mieszane uczucia. Wiec pare pytan do Was:

 

1 Czy kupilbyscie jeszcze raz diesla Dci czy raczej innej marki lub benzyne?

 

2 Czy karty hands free lepiej omijac szerokim lukiem ?

 

3 Jak jest faktycznie z 1.5dci ,bo ogolnie wszedzie pisza ze uklad wrazliwy ,padaja wtryski i turbiny. Poprawiono te tematy od 2005 roku szczegolnie jest lepiej jesli osprzet jest Siemens ,a nie Delphi.

 

4 Ile czasu potrzebujecie na wymiane zarowek z przodu ,bo ponoc masakra :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałeś pada to tamto itp. to standard. Turbo padnie w każdy aucie kiedyś to tylko od ciebie zależy kiedy? turbina w 1,5 dci jest firmy GARETTA poczytaj no necie co to za firma i czy się zajmuje? ich turbiny są montowane w czołowych markach samochodów więć gadka w stylu, że turbo często pada to jakaś plota, którą piszą pseudofachowcy od volksmaszynek:) układ Delph wrażliwy jest tak jak każdy common rail nie ważne czy to dci, hdi, cdi, jtd w każdych zdarzają się awarie o słąbej jakości paliwa.

Ja ma MII od 3 lat zrobione ponad 100 tys. km przeze mnie osobiście i odpukać bezproblemowo. CO do pytania czy kupiłbym ponownie: TAK ponieważ ma niepowtarzalny wygląd, bardzo mało pali i w ogóle ma to coś....jest francuską:mrgreen:

Poza tym proponuje używanie opcji Szukaj pytania która zadajesz już wielokrotnie padały na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto faktycznie jest ladne i ma niepowtarzalny wyglad. A to co pisza wlasnie konfrontuje na forum. Wiem ze malutko pali ,ale elektronika nie jest mocna strona francuzow ,co mozna powiedziec ostatnio rowniez o Mercedesach :mrgreen: A co do ukladu delphi to wlasnie wtryskiwacze z poczatku produkcji mialy wade i dlatego poszlo w eter ze uklad wtryskowy nie jest najmocniejsza strona. Dodac do tego trzeba ze sama pompa Delphi sypie do obiegu opilki metalu i to one zabijaja wtryski. Czesci tych samych wytworcow sa w roznych markach ,ale z jakoscia bywa roznie wiec to o niczym nie swiadczy. Fakt przy turbinach akurat tak duzej rozbieznosci niema. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak autko pięknie się prezentuje, szczególnie Grandtour. Więc tak: diesel :mrgreen: , z kartą nie ma problemu, ja jej nawet nie wkładam. Silnik 1.5 dci 85KM może nie ma najlepszych osiągów ale do spokojnej jazdy wystarczy, a pierwsza wymiana żarówek zajęła mi około 30 min. i wszystko zrobiłem od góry po zdemontowaniu plastikowych osłon, było ciężko ale na drugi raz wiem co i jak. Wybór należy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zdecydowanie TAK ...i "nigdy" więcej benzyny :mrgreen:

2. Nie mam, ale czasem by się przydał ;-)

3. TAK w ph2 wprowadzono wiele zmian na +

4. Po pierwszej będziesz już wymieniał w 10min :D

 

Dużo więcej informacji na temat dCi znajdziesz na forum - wiele razy toczyły się ciekawe dyskusje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ Delph wrażliwy jest tak jak każdy common rail

Jeśli masz na mysli wtryski to pamiętaj, że Ph. II (i jeden wariant w Ph. I :mrgreen: :D ) ma boscha, ponoć mniej awaryjnego. Ponoć, bo nie mam źródeł jednoznacznie porównujących awaryjność obu wariantów, tylko zaczytane opinie (ale to nie podstawa do rzetelnej statystyki :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ Delph wrażliwy jest tak jak każdy common rail

powiem to inaczej:

kilku miszczów przy stodole zalało jak to do kaszloka- toć do ropniok, ropę z od Zdziśka spod GSu.

I ch... bąbki strzelił, reno to gówno :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a mi 1.9 pasi i kupie na pewno kolejne - najchętniej 2.0dci ph2 <ok>

a żarówki wymieniam gdzie popadnie - ostatnio w aso fiata :mrgreen: kleli jak wymieniali a ja stałem i brechtałem się pod nosem - zarowka byla w cenie rynkowej, za wymiane dalem dyche i rąk nie musiałem brudzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1. Renault to bardzo dobry wybór :) Wcześniej klepałem to co większość czyli VW i Ople. Teraz dopiero poczułem, że dołączyłem do elity szos :)

2. Od momentu kiedy zacząłem użytkować kartę inne rozwiązania mnie nie interesują :) Pamiętam jak kiedyś dawno temu oglądałem program motoryzacyjny gdzie testowano Hondę S2000. Zamarzyło mi się wtedy auto odpalane z przycisku.. i po parunastu latach mam :)

3 Narazie wszystko gra.

4. W ogóle nie wiedziałem, że to jest jakiś problem :)

Dygresja. Kolega jakiś czas temu kupił Audi A4 2003 za prawie 45000zł. Padła turbina, która kosztowała 3000zł, po wymianie turbiny padł katalizator - grubo ponad 1000zł, były też różne irytujące drobne usterki. Co więcej chłopak przyznał że moja Megi za dużo mniejsze pieniądze (młodsza o 3 lata) jest lepiej wyposażona i ma pełno gadżetów uprzyjemniających użytkowanie auta, których na próżno szukać w jego egzemplarzu. :)

"ta karta to niezły patent" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1,5 dci 2004 115t przebiegu serwisowane w aso zawsze wydawalo mi sie ze leje dobre paliwo shell, bp i statoil i szanuje turbine, w ubieglym roku padl wtryskiwacz po naprawie obecnie padl drugi. auto obecnie daje na zimno bialą chmurę i zero mocy diagnoza - turbina do regeneracji, spalanie oleju 1 l na 500 km autem jezdze 3 lata po drodze padł mi zwijak poduszki w kierownicy wiec wymiana, sprzegło, oczywiscie lozyka w zawieszeniu wymieniane co roku to minusy plusy to niskie spalanie i komfortowe prowadzenie chociaz jak dla mnie auto ma za miekkie zawieszenie. Genaralnie poczytaj na forum co sie psuje i badz pewny ze tobie tez sie to zepsuje czy kupilby ponownie - jednak nie. Druga sprawa to serwisy - kupe kasy maly efekt znajdz dobrego mechanika i tam rób auto przed zakupem dobrze je zdiagnozuj. wydaje mi sie ze aktualnie wiekszasc aut to szroty ale renault jest w tym mistrzem -"mowiłes sobie ze nigdy nie kupisz renault" ... i miales k.a racje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!