Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi II 1.5dci czy warto?


Eryk1

Rekomendowane odpowiedzi

Juz drugi raz podchodze do zakupu tego auta choc znowu mam mieszane uczucia. Wiec pare pytan do Was:

 

1 Czy kupilbyscie jeszcze raz diesla Dci czy raczej innej marki lub benzyne?

 

2 Czy karty hands free lepiej omijac szerokim lukiem ?

 

3 Jak jest faktycznie z 1.5dci ,bo ogolnie wszedzie pisza ze uklad wrazliwy ,padaja wtryski i turbiny. Poprawiono te tematy od 2005 roku szczegolnie jest lepiej jesli osprzet jest Siemens ,a nie Delphi.

 

4 Ile czasu potrzebujecie na wymiane zarowek z przodu ,bo ponoc masakra :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałeś pada to tamto itp. to standard. Turbo padnie w każdy aucie kiedyś to tylko od ciebie zależy kiedy? turbina w 1,5 dci jest firmy GARETTA poczytaj no necie co to za firma i czy się zajmuje? ich turbiny są montowane w czołowych markach samochodów więć gadka w stylu, że turbo często pada to jakaś plota, którą piszą pseudofachowcy od volksmaszynek:) układ Delph wrażliwy jest tak jak każdy common rail nie ważne czy to dci, hdi, cdi, jtd w każdych zdarzają się awarie o słąbej jakości paliwa.

Ja ma MII od 3 lat zrobione ponad 100 tys. km przeze mnie osobiście i odpukać bezproblemowo. CO do pytania czy kupiłbym ponownie: TAK ponieważ ma niepowtarzalny wygląd, bardzo mało pali i w ogóle ma to coś....jest francuską:mrgreen:

Poza tym proponuje używanie opcji Szukaj pytania która zadajesz już wielokrotnie padały na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto faktycznie jest ladne i ma niepowtarzalny wyglad. A to co pisza wlasnie konfrontuje na forum. Wiem ze malutko pali ,ale elektronika nie jest mocna strona francuzow ,co mozna powiedziec ostatnio rowniez o Mercedesach :mrgreen: A co do ukladu delphi to wlasnie wtryskiwacze z poczatku produkcji mialy wade i dlatego poszlo w eter ze uklad wtryskowy nie jest najmocniejsza strona. Dodac do tego trzeba ze sama pompa Delphi sypie do obiegu opilki metalu i to one zabijaja wtryski. Czesci tych samych wytworcow sa w roznych markach ,ale z jakoscia bywa roznie wiec to o niczym nie swiadczy. Fakt przy turbinach akurat tak duzej rozbieznosci niema. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak autko pięknie się prezentuje, szczególnie Grandtour. Więc tak: diesel :mrgreen: , z kartą nie ma problemu, ja jej nawet nie wkładam. Silnik 1.5 dci 85KM może nie ma najlepszych osiągów ale do spokojnej jazdy wystarczy, a pierwsza wymiana żarówek zajęła mi około 30 min. i wszystko zrobiłem od góry po zdemontowaniu plastikowych osłon, było ciężko ale na drugi raz wiem co i jak. Wybór należy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zdecydowanie TAK ...i "nigdy" więcej benzyny :mrgreen:

2. Nie mam, ale czasem by się przydał ;-)

3. TAK w ph2 wprowadzono wiele zmian na +

4. Po pierwszej będziesz już wymieniał w 10min :D

 

Dużo więcej informacji na temat dCi znajdziesz na forum - wiele razy toczyły się ciekawe dyskusje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ Delph wrażliwy jest tak jak każdy common rail

Jeśli masz na mysli wtryski to pamiętaj, że Ph. II (i jeden wariant w Ph. I :mrgreen: :D ) ma boscha, ponoć mniej awaryjnego. Ponoć, bo nie mam źródeł jednoznacznie porównujących awaryjność obu wariantów, tylko zaczytane opinie (ale to nie podstawa do rzetelnej statystyki :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ Delph wrażliwy jest tak jak każdy common rail

powiem to inaczej:

kilku miszczów przy stodole zalało jak to do kaszloka- toć do ropniok, ropę z od Zdziśka spod GSu.

I ch... bąbki strzelił, reno to gówno :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a mi 1.9 pasi i kupie na pewno kolejne - najchętniej 2.0dci ph2 <ok>

a żarówki wymieniam gdzie popadnie - ostatnio w aso fiata :mrgreen: kleli jak wymieniali a ja stałem i brechtałem się pod nosem - zarowka byla w cenie rynkowej, za wymiane dalem dyche i rąk nie musiałem brudzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1. Renault to bardzo dobry wybór :) Wcześniej klepałem to co większość czyli VW i Ople. Teraz dopiero poczułem, że dołączyłem do elity szos :)

2. Od momentu kiedy zacząłem użytkować kartę inne rozwiązania mnie nie interesują :) Pamiętam jak kiedyś dawno temu oglądałem program motoryzacyjny gdzie testowano Hondę S2000. Zamarzyło mi się wtedy auto odpalane z przycisku.. i po parunastu latach mam :)

3 Narazie wszystko gra.

4. W ogóle nie wiedziałem, że to jest jakiś problem :)

Dygresja. Kolega jakiś czas temu kupił Audi A4 2003 za prawie 45000zł. Padła turbina, która kosztowała 3000zł, po wymianie turbiny padł katalizator - grubo ponad 1000zł, były też różne irytujące drobne usterki. Co więcej chłopak przyznał że moja Megi za dużo mniejsze pieniądze (młodsza o 3 lata) jest lepiej wyposażona i ma pełno gadżetów uprzyjemniających użytkowanie auta, których na próżno szukać w jego egzemplarzu. :)

"ta karta to niezły patent" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1,5 dci 2004 115t przebiegu serwisowane w aso zawsze wydawalo mi sie ze leje dobre paliwo shell, bp i statoil i szanuje turbine, w ubieglym roku padl wtryskiwacz po naprawie obecnie padl drugi. auto obecnie daje na zimno bialą chmurę i zero mocy diagnoza - turbina do regeneracji, spalanie oleju 1 l na 500 km autem jezdze 3 lata po drodze padł mi zwijak poduszki w kierownicy wiec wymiana, sprzegło, oczywiscie lozyka w zawieszeniu wymieniane co roku to minusy plusy to niskie spalanie i komfortowe prowadzenie chociaz jak dla mnie auto ma za miekkie zawieszenie. Genaralnie poczytaj na forum co sie psuje i badz pewny ze tobie tez sie to zepsuje czy kupilby ponownie - jednak nie. Druga sprawa to serwisy - kupe kasy maly efekt znajdz dobrego mechanika i tam rób auto przed zakupem dobrze je zdiagnozuj. wydaje mi sie ze aktualnie wiekszasc aut to szroty ale renault jest w tym mistrzem -"mowiłes sobie ze nigdy nie kupisz renault" ... i miales k.a racje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!