Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cykanie silnika + elektryzowanie przy wysiada


evo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wrażenie że w jednym momencie (2 dni temu) pojawiło mi się dziwne cykanie silnika + elektryzowanie przy wysiadaniu ("strzały" drzwi-ręka).

 

Sam już nie wiem, czy przez te nagłe pojawienie się elektryzowania usłyszałem te cykanie (bardziej uważnie słucham silnika - szukam przyczyny elektryzowania), które było zawsze, czy też te cykanie się pojawiło i stało się przyczyną elektryzowania.

 

Te cykanie słychac i na jałowym na na pozostałych (choć na 4 i 5 najmniej bo jest głośno).

Może wytłumacze to na biegu jałowym, oprócz normalnej pracy silnika, normlanych odgłosów - jest taki "dodatkowy" odgłos: cyk cyk cyk ... :-) co pół sek mniej. Zawory się minimalnie przestawiły czy jak :D

 

Mam wrażenie na 90%, że wczesniej az tak wyraźnego cykania nie było słychać (teraz i podczas jazdy i gdy stoje przed silnikiem.

 

Jak to jest w Waszych silnikach 1,6 e 8v ?

 

Aha, i też wydaje takie dziwne dźwięki między 95-110 km/h jak by się męczył? (właściwie to chodzi o okolice 2,9-3,200 obrotów) Powyżej 110 km/h juz pracuje "normalnie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zawory też sprawdze, a gdyby były do regulacji - to czy przez to mogło się pojawić te elektryzowanie?

 

Bo mam wrażenie, że jedno z drugim się pojawiło momentalnie.

 

ps. ile kosztyje mniej wiecej regulacja zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryzowanie nie ma z tym nic do rzeczy bo to raczej kwestia tapicerki tekstylnej

 

co do regulacji to pewnie z 50zł plus koszt płytek które będziesz miał zmieniane (różnie liczą)

 

pamiętaj by zawory ustawiać na zimnym silniku po dłuższym postoju (np. po nocnym postoju)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory Ci stukają albo masz mało oleju w silniku....

stawiam nie na zawory ale na zawór odsysania oparów paliwa. Klasyczna sprawa w Megi. Mieści sie to w prawym nadkolu. Otwórz maske i tam słuchaj lub dotknij ręką. Będzie pykało. Co do elektryzowania cóż..... wiosna w pełni to i Renie nabuzowało ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prawym nadkolu gdy stoimy przed silnikiem?

Ja mam wrażenie (k7m) że słysze to z lewej strony jak stoje przed silnikiem, lub ze środka.

 

Jak ten zawór odsysania wygląda?

Te cykanie słysze i na paliwie i na gazie.

Na gazie auto ma problem z okolicy niskich biegów i małej prędkości (gdy wytracam prędkośc), palą się kontroli, jak dodaje gazu to jest ok.

 

Z paliewm wszystko ok, choć cykanie i tak słychać.

Spec od gazu zalecał mi zatkanie (choćby częsciowe) wlotu powietrza, tej tuby po prawej stronie zaraz przy przodzie maski (jest przed filtrem powietrza - ale na instrukcji tego nie widze...???) - nie wiem czy ma to jakis związek. Zrobiłem tak 2 tyg. temu, a problem z cykaniem ma dopiero kilka dni.

 

b2ca79c79a527474m.jpg

 

http://images20.fotosik.pl/262/b2ca79c79a527474.jpg

 

Póki co, szukam uszczelki pod zawory i miałem je robić, ale teraz już sam nie wiem ....

 

[ Dodano: 2007-04-24, 13:13 ]

W instrukcji (str 57) jest kilka słów o elektrozaworze pochłaniacza par paliwa.

Jest tam informacja, że czujnik położenia przepustnicy nie przkazuje informacji o zwolnionym pedale gazu, gdy jest uszkodzona sonda lambda bądź czujnik położenia przepustnicy.

 

Tylko co to ma wspólnego z nagłym pojawieniem się cykania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór odsysania oparów paliwa

masz na myśli EGR?

EGR to EGR a zawór odsysania oparów to zawór odsysania oparów

 

[ Dodano: 2007-04-24, 18:19 ]

W prawym nadkolu gdy stoimy przed silnikiem?

strony w aucie określamy siedząc za kierownicą.

 

jak masz ustawiony reduktor gazu ? mam nadzieje że równolegle do kierunku jazdy. Jeżeli w takim układzie silnik przy hamowaniu ma problemy z obrotami to swiadczy o zubożeniu mieszanki (bezwładność membrany) i tu pytanie : jak stary jest parownik ? Po części mechanik może mieć racje co do zasłonięcia (częściowego) dolotu tylko jest kolejne pyt.: czy masz przepływomierz czy może starsza generacja silnika. Podjedź może do jakiegośinnego, renomowanego gaziarza i posłuchaj jego opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi czyli ta strona by się zgadzała, po prawej jak siedze (prawa lub środek - jak środek to zawory pewno).

 

Ale co mam dotknąc tam i wybadać? To jest pod zbiornikiem na spryskiwacz szyb?

 

Da to się jakoś samemu naprawić, jakie koszta?

 

A co do gazu, dziś o dziwo wszystko było ok :-) - mam odmiane III generacji LPG (G3) na 2 silniczki (wolne obroty i większe - może w tym problem?) z holandii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro 3 generacja to wychodzi na sekwencje co oznacza że być może wtryskiwacze gazu klepią. Co do zaworu odsysania oparów paliwa to częsta przypadłość że pyka, ja po prostu odłączyłem. Zero efektów ubocznych, po prostu mnie denerwowało cykanie.

 

[ Dodano: 2007-04-25, 20:30 ]

vivaldi a za co odpowiada ten zawór odsysania oparów? bo nigdy o nim wcześniej nie słyszałem :roll:

nie mam programu aby zrzucić wycinek/obraz z niego. Podjedź do ASO i popytaj lub pogrzeb w internecie lub może ktośłaskawy zrobi zrzut. Istnieje taki system (przynajmniej w 1,6 16V) odsysania oparów paliwa po przekroczeniu pewnej wartości w filtrze węglowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje odłączyc, tylko powiedz mi dokładniej gdzie to jest, jeśli nie w K7M to choć u ciebie, lub koło czego powinno to być co mam odłączyć :-)

 

Mam rozumiec, że po odłączeniu nie będzie w takim razie odsysał oparów?

 

Co do gazu, myśle że to nie tego wina, bowiem pykanie jest i na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!