Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

mam "maly problem". silnik bardzo szybko sie rozgrzewa... za szybko. Jak do tej pory wskazowka temperatury szla zaledwie do 1.3 wysokosci to teraz smiga pod sam koniec skali (ale lampki nie zapala - staralem sie nieprzegrac) pytanie gdzie jest przyczyna i gdzie szukac rozwiazania?

 

prawdopodobnie moze to byc termostat - chlodnica jest zimna, dolna rura od niej tez jest zimna, natomiast gorna jest ciepla. gdzie szukac termostatu? da sie go wymienic bez rozbierania polowy silnika (niektore auta podobno mialy taka fatalna konstrukcje)? w instrukcji od megi nic nie znalazlem gdzie szukac tego badziewia...

 

jeszcze jedno pytanie jaka powinna byc wlasciwa temperatura? do tej pory wskazowka wskakiwala jedynie na ok 1/3 podzialki, no moze ciut wiecej - jak to jest wyskalowane gdzies to mozna znalezc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwa temperatura to 3 kreska od dołu

 

Wszystko wskazuje na termostat, że się zaciął. Spuść płyn z układu chłodzenia zdejmując jeden z węży, termostat powinien być tam gdzie masz wąż-trójnik. Odkręcasz to i wymieniasz dużo roboty nie ma. A koszt termostatu to 20-30 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety widac to nie to, termostat wymieniony - ciagle to samo.

 

teraz auto jest bez termostatu - tez sie grzeje, prawdopodobnie moze jest to czujnik temperatury przy termostacie... przynajmniej teraz jade po czujnik, mam nadzieje ze to to...

 

wskazowka dobiega prawie do samego konca, a temp. plynu w zbiorniku ok 80-90* (czujnik elektroniczny mamy zle wyskalowany) mimowszystko problem ciagle trwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

troche sie zapomnialem i nie podalem odpowiedzi:))

 

wina byl czujnik temperatury cieczy chlodzacej, termostat byl ok ale wymiana mu nie zaszkodzila bo wygladal fatalnie - to byla kwestia dni by przestal dzialac:)

 

w kazdym razie po temacie wszystko smiaga jak nalezy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Panowie ja mam taki problem, jadac na trasie skazówke temperatury mam delikatnie nad pierwsza kreska, jezdząc po miescie wacha sie miedzy druga a trzecia, (nadmienie ze płynu w zbiorniku wyrównawczym mam na minimum,), moje pytania?

1. czy to własciwa temeperatura płynu?

2. czy moze to byc spowodowane ze jest płyn na minimum.?

3. czy moge dolac jakis płyn np. petrygo nie wiedząc jakim jest zalany?

4. i ewentualnie co to padło termostat, czy czyjnik temperatury?

prosze o wypowiedzi za które z góry serdecznie dziekuje!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolej i zobacz czy się coś zmieniło, jak masz w niedługich planach (przed zimą) to możesz nawet wody destylowanej dolać, ważne, żeby płynu nie było zbyt mało bo wtedy silnik zamiast płynu powietrze zasysa i się zapowietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam od kilku dni megane scenic i nie mogę dojść jaka powinna być prawidłowa temperatura, podczas jazdy w mieści na wskaźniku, u mnie jest na czwartej kresce, czasem nawet ponad czwartą, wentylator chodzi prawie cały czas ale nie może schłodzić silnika aby temp. spadła do trzeciej kreski. Co może być nie tak? Czy to jest już grzanie silnika (kontrolka się nie zapala, a płyn się nie gotuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!