Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik ( zachowanie ---> efekt jojo )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość :]

 

Od niedawna jestem posiadaczem meganki rn break, wiem że o obrotach silnika już było dużo pisane ale jakoś nie mogę znaleźć nic co opisywałoby mój problem. Mianowicie silnik bez znaczenia czy ciepły czy zimny, zachowuje się tak jak by palił tylko na 3 a nie czterech cylindrach, obroty silnika mają wahania na grubość wskazówki obrotomierza. Przy obrotach biegu jałowego takie zachowanie silnika jest bardziej widoczne natomiast przy wyższych około 1500 już mniej.

 

Co do tej pory zrobiłem przy silniku:

-wyczyszczony silniczek krokowy

-wyczyszczona przepustnica

-zmienione świece

-cewki nie mają przebicia bynajmniej nic nie zaobserwowałem co by na to wskazywało ( po odpięciu wtyczki silnik momentalnie zaczyna się dusić )

-ciśnienie zmierzone w miejscu Map podczas pracy silnika na biegu jałowym około 0,5

-wyczyszczony sensor położenia wału

-resetowany komputer

 

Proszę was o jakieś ewentualne rady, jak na razie nie mam jak oddać megi do diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli o grubość wskazówki to nie przejmowałbym się tym za bardzo, niestety te silniki jak i 1,6 16V nie należą do super stabilnych na wolnych obrotach. U mnie co prawda po czyszczeniu krokowca się poprawiło ale i tak raz za jakiś czas dygnie właśnie o grubość wskazówki. Cóż sonda ma już 10 lat (może już wolniej pracować i reagować) zatem nie przybieram sobie do głowy zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry sposób :mrgreen: na sprawdzenie przebić. :D ale chyba lekko wprowadziłem Cię w błąd pisząc o tym że pracuje jakby na trzech cylindrach, to są bardziej takie zachłyśnięcia się <----- ciężko jest to opisać. W każdym razie do czego zmierzam dziś wpuściłem mu troszkę sprężonego powietrza w okolicy połączenia plastikowego kolektora z przepustnicą, reakcja była natychmiastowa prawie się zadusił. Czyli na podstawie tego wywnioskowałem że zasysa lewe powietrze przez tzw. oringi kolektora przepustnicy. Poprawcie mnie jeśli się mylę ( oby nie :D ) czy to może być problem takiego zachowania silnika ?? Jeśli tak czy mógłby mi ktoś podać ewentualne numery tych gum/ oringów jeśli je zamawiał ( chodzi o zamieniki bądź coś co pasuje :D ), bo wiem że na przepustnicy są dwa jeden mniejszy i jeden większy. W ostateczności czeka mnie wycieczka do reanult service po zakup oryginałów ;)

 

Ok oringi wymienione, i tym samym problem lewego powietrza został rozwiązany. Natomiast problem nieregularnej pracy silnika pozostał. Zainteresowałem się ponownie silniczkiem krokowym, wystający jego trzpień po ponownym wyczyszczeniu lekko wsunołem do środka i założyłem go ponownie. Małe zaskoczenie bo obroty silnika po uruchomieniu go natychmiast ruszyły do góry i zatrzymały się na około 3000, po wyjęciu wtyczki z silniczka krokowego nie spowodowało to żadnej reakcji tak jak i jej ponowne podpięcie. Czy dobrze myślę że silniczek krokowy jest uszkodzony, czy może on powodować taką nieregularną pracę silnika ??

 

Dla zainteresowanych numery renault uszczelek (oringów) zakładanych na przepustnicę. 8200068566 oraz 8200068583

 

 

I dalszy mały update ;), nieregularna praca jakby "duszenie" się silnika nadal występuje :) silniczek krokowy wymieniony. Komputer nie wykazał żadnych błędów poza zapamiętanymi, ich usunięcie nie spowodowało ich powrotu ale problem pozostał :).

 

Zastanawiam się jeszcze co do sondy lambda przed KAT czy ona może powodować takie "bujane" zachowanie silnika ?? Bo koleś który sczytywał moją megi powiedział że wchodzi na za niskie wartości z tego co zaobserwowałem na komputerze było to coś pomiędzy 56 - 750 ale czego to nie wiem nie było napisane :)

 

Pomóżcie :) Szczęśliwy posiadacz Megane :)

 

[ Dodano: 2009-08-12, 21:00 ]

 

Dziwne zachowanie silnika jest nadal. Zmierzyłem sondę lambda miernikiem cyfrowym, wartości jakie uzyskałem były pomiędzy 0,02 do max 0,6 v często zawieszały się na wartości 0,4v ale to może z winy niewydolności miernika co do szybkiej częstotliwości zmiany. Pomiar dokonany na roboczej temperaturze silnika. Grzałka sondy wykazała wartość 17 omów.

 

Teraz moje pytanie czy takie wartości sondy mogą mieć wpływ na zachowanie silnika ( efekt jojo ) poprzez niwłaściwe dobieranie mieszanki ?? Czy sonda lambda może mieć wpływ na reakcję przyspieszenia ?? chodzi mi o to że przy prędkości 100/h bieg 4 po wciśnięciu pedału gazu do końca ( deska ) widać i czuć delikatną reakcję w przyspieszeniu, krótko mówiąc idzie mu to mułowato.

 

Drodzy forumowicze i forumowiczki proszę pomóżcie :D

 

[ Dodano: 2009-09-27, 15:27 ]

Problem rozwiązany. Pasek rozrządu był nie zsynchronizowany, wał korbowy z wałkami nie były dobrze ustawiony. Proszę o zamknięcie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!