Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o pomoc w wycenie auta


toomaas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem w trakcie zmiany samochodu i niedługo będę sprzedawał swój obecny. Mianowicie chodzi o Renault Megane z 1996 benzyna (pierwsza rejestracja 04.1997). Samochód był kupiony w krajowym salonie. Pierwszym właścicielem był dobry znajomy mojego Taty, a od 3,5 roku samochód użytkuje ja. Do rzeczy:

1. Samochód w 100% bezwypadkowy. Po zakupie miał oznakowane wszystkie szyby i światła i do dzisiaj tak jest. Wyjątkiem jest szyba w drzwiach pasażera (tylna) którą ktoś mi stłukł;

2. Przebieg blisko 145 000;

3. W środku w ogóle nie widać, że to 13 letnie auto. Na fotelu pasażera ma tylko małe (ok 1cm) nacięcie (zszyte);

4. W ostatnim 1,5 roku w samochodzie robiłem zawieszenie z przodu. Na chwilę obecną nic nie stuka;

5. Z przodu zmienione są tarcze i klocki;

6. Nowy rozrusznik;

7. Regeneracja magla;

8. Zmieniane były jakieś uszczelki w silniku (brał olej). Nie znam się na tym, ale gdzieś mam fakturę;

9. Zmienione są tylne amortyzatory;

10. Zmieniony jest wydech;

Teraz wady:

1. Ze względu na wiek na tylnych nadkolach wyskoczyła już rdza i obtarte są tylne drzwi. Niestety raz nie poradziłem sobie na parkingu

2. Wskaźnik paliwa oszukuje, tzn. za wolno opada. Ja już się przyzwyczaiłem i wiem kiedy mam tankować;

3. Jest wyciek oleju ze skrzyni biegów. Stara sprawa. Rok temu mechanik zalał nowy olej i do tej pory regularnie kontroluje poziom. Powiedział, że może być pierdoła (uszczelki), a może coś poważniejszego. Jakoś nie mogę się za to zabrać...

4. Mam tylko opony zimowe.

 

Mam do was pytanie, bo z jednej strony niby fajne autko (bezwypadkowe, trochę nowych części), ale z drugiej strony trochę rdzewieje i ten wyciek. Chcę być uczciwy i poinformować kupującego o tych wadach - co oczywiście wykorzysta przeciw mnie. Na ile waszym zdaniem realnie uwzględniając wady i zalety tego auta można je wycenić.

Dane auta:

Silnik o pojemności 1400cm3, kolor srebrny metalik. Z wyposażenia to bez fajerwerków:

Poduszka powietrzna, centralny zamek z pilotem, fabryczny immobiliser, wspomaganie kierownicy, regulacja kierownicy, radiomagnetofon, blokada skrzyni biegów.

Auto w ciągłej eksploatacji.

 

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Od dawna szukam samochodu dla siebie, więc mogę powiedzieć, że jestem w temacie, nie doczytałem się czy zależy Ci na pilnej sprzedaży, czy może to się ciągnąć nawet miesiąc?

Jeśli na pilnej to uważam, że skoro on jest bez klimatyzacji to pójdzie za max ok 5500, jeśli natomiast nie zależy Ci na czasie to ja bym się pokusił o wystawienie za 6500-7000, pamiętaj nie bierz długo trwających ogłoszeń, lepiej płacić co tydzień (bądź krócej), a mieć większe zainteresowanie, wystawiaj samochód w godzinach popołudniowych (nie wieczornych!!!) bo wtedy najwięcej ludzi siedzi w necie. Zrób dobre zdjęcia i przy nowym ogłoszeniu dawaj inne foty, zostaw sobie 500zł na "negocjacje" i ogólnie im mniej powiesz o samochodzie tym lepiej... :-/

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie im mniej powiesz o samochodzie tym lepiej...

 

Dziwi mnie trochę to stwierdzenie, a szczególnie od osoby kupującej. Chciałem być uczciwy i wyłożyć kawę na ławę. Czyli lepiej Twoim zdaniem nie wspominać o wycieku (to akurat można łatwo sprawdzić) i o źle działającym wskaźniku paliwa (o tym nowy właściciel dowie się na pewno ;-) )?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wolałbym od razu wiedzieć o takich usterkach. Powód jest prosty. Przy oglądaniu auta wyciek na pewno bym zauważył a wtedy moje podejrzenie wzrasta czy jeszcze coś nie zostało ukryte. Ma to oczywiście wpływ na negocjację ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!