Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne wycie od podwozia


Recommended Posts

Witam,

Jeżdżę Scenic-iem 1,6e 1997 z przebiegiem obecnie 170 tyś km. Ostatnio pojawiły się dziwne odgłosy podczas jazdy. Z podwozia dochodzi odgłos wycia, dosyć trudny do zlokalizowania ( nie umiem powiedzieć, czy dochodzi on z przodu czy z tyłu), sprawdziłem już łożyska (nie wyczuwam luzów na żadnym z kół) w ostatnim czasie była wymieniona lewa półoś. Od początku roku jeżdżę na nowych oponach Kleber (może to one tak wyją)

Odgłos zmienia się wraz ze zmiana prędkości tzn. im szybciej jadę tym głośniej wyje. Przy zakrętach również wyje, z tym, że nie zależnie w która stronę skręcam odgłos cichnie. Tak samo cichnie gdy jadę dobrze zapakowanym autem. Ciśnienie w oponach jest zgodne z zaleceniami Renault.

Proszę o pomoc, jeżeli ktoś miał podobne objawy. Lub domyśla się co to może być.

Pozdrawiam

Eques.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na mechanizm różnicowy. Czy przypadkiem wycie nie pojawiło się po wymianie półosi?

Zrób test. Znajdź równą prostą drogę, przyspieszaj i zwalniaj, słuchaj w którym momencie i czy w ogóle dźwięk się zmienia. Znajdź górkę i zjedź z niej na luzie i znowu sprawdź czy dźwięk występuje. Spróbuj wyłączyć silnik i obserwuj czy dźwięk będzie. Ale uwaga, przy wyłączeniu silnika nie masz wspomagania układu kierowniczego i hamulców.

Mam również jakieś niejasne przeczucia. Czy ten dźwięk to jest buczenie takie jak od obracających się elementów czy warkot. Może kończy Ci się plecionka na wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wycie, takie jak od obracających się elementów.

Jeśli chodzi o półoś, to wycie nie pojawiło się zaraz po zmianie, a dopiero po przejechaniu jakichś 1500 km.

Natężenie dźwięku zmienia się, przy czym najgłośniej jest przy ok. 80 km/h, potem cichnie, tak jak by częstotliwość dźwięku karoserii, silnika i innych elementów w tym przedziale prędkość (obrotów i drgań) nakładały się na siebie.

Po wstępnych dyskusjach z mechanikami oni obstawiali łożysko przedniego koła, ale nie mogli dojść, którego :mrgreen:.

W najbliższym czasie zrobię testy o których pisałeś i przedstawię zaobserwowane prze zemnie objawy.

Dzięki za zainteresowanie

Eques.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!