Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.4 - pierwszy samochód


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od 7 miesięcy jestem właścicielem Renault Megane 1996r.,1.4 75KM, 170tys, gaz, kolor czanry:).

Mam parę pytań, bo niby poprzedni właściciel sporo w niej powymieniał i sie zastanawiam czy ściemniał, czy trafiłem na pechowy egzemplarz.

Od początku coś się z nią dzieje. Najpierw nie chciał mi odpalać.

Po przekręceniu kluczyka nic się nie działo... cisza...

Pomogła wymiana elektromagnesu.

Później wywaliło mi świece i musiałem jechać do mechanika na 2 garach:(.

Wymiana pomogła, ale mnie tam ostro nastraszyli.

Nie znam się na tym więc sie nie śmiejcie:).

Mam 4 gary po pomiarze miałem na 3 "ciśnenie" =11, a na czwartym 8...

Sam dokładnie nie wiem co to znaczy, bo jak wspomniałem nie znam sie na tym.

Powiedźcie mi jak możecie czy mam sie obawiać czy nie.

Podobno z góry silnika wszystko jest ok. Mechanik powiedział że musiałby rozbierać silnik i dostać się do głowicy. Zawory itd. ok.

 

Problem nr 2.

Nie działa mi centralny zamek z przodu od strony pasażera.

Jaki mniej więcej jest koszt naprawy tego.

 

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. spora różnica w kompresji i może to silnik kwalifikować w niedługim czasie do remontu

 

ad 2. sprawdź najpierw styki a potem jeśli nie pomoże to rozbierz drzwi bo może po prostu siłownik zamka centralnego Ci padł i wystarczy, że go wymienisz - sam dasz radę to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jeśli z tymi pierścieniami to prawda to jaki byłby koszt...?

Co się może stać, jeśli bedę jeździł nie naprawiając tego.

I czy opłaca się to naprawiać czy czekać aż się coś stanie i wtedy robić?

 

[ Dodano: 2007-04-26, 17:10 ]

A może sprzedawać póki sprawny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja coś takiego to bym robił, jeśli masz zamiar trochę pojeździć tym autem, natomiast jak go sprzedaż z wadą ukrytą to kupujący może mieć roszczenia w stosunku do twojej osoby :-/

 

poza tym jak masz pierścienie do roboty to pewnie też olej Ci znika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem.

Poprostu jedna przestała działać i jechałem na dwóch garach.

Po wymianie świeć praca silnika wróciła do normy.

A co do oleju to nie zauważyłem żeby mi brał.

Silnik suchy jak na pustyni.

Olej sprawdzam co 2-3 tygodnie i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Co do tego gorszego ciśnienia w jednym cylindrze, to warto przeprowadzić staranne pomiary i oględziny. Może być to wina pierścieni, ale również może być nieszczelność zaworów lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą.

Jeśli pierścienie, to powinien silniczek brać olej. Poza tym można przeprowadzić tzw. próbę olejową - pomiar ciśnienia sprężania po zaaplikowaniu do cylindra ok. 5 ml oleju silnikowego. Jakie wówczas będą wartości ciśnienia?

 

Dodam, niedawno mierzyłem ciśnienie w swojej Meganie (1.4 16V 2000r.) i "na sucho" było równo po 11.5 Bara na każdym cylindrze a przy próbie olejowej wypadało w granicach 13.2-13.5 Bara. Silnik musi być oczywiście rozgrzany!

 

Dodatek:

a) 1 Bar to w zaokrągleniu 1 Atm lub 0.1 MPa,

;) pamiętaj też, że stopień sprężania (st_spr) to nie to samo co ciśnienie sprężania (cis_spr).

Najszybciej można przeliczyć to wg. poniższego wzoru:

cis_spr [MPa] = 0.12 x st_spr.

Przykładowo, gdy st_spr = 10, to ciśnienie w cylindrze powinno wynosić 1.2 MPa (czyli 12 Bara lub prawie 12 Atm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!