Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziennik praktykanta ASO


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

meganecoupe02, a ciężko było z ta Laguną II coś zrobić, bo na warsztacie mamy właśnie taka i jest głowica do roboty, jak na razie każdy boi sie do niej podchodzić po problemach z scenikiem :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sł@w, pewnie że tak, to był czujnik w pompie wtryskowej, dokładnie nie wiem jak go opisać, musiałbym fotkę strzelić. Koszt w ASO 525 zł. Klient powinien się cieszyć że użyczyłem swojego auta do eksperymentów, bo inaczej musiałby płacić za każdy czujnik osobno (Clip nie pokazał dokładnie który czujnik jest wadliwy). Pewnie się o tym nie dowie, no ale niech to będzie nasza tajemnica :mrgreen:

 

Arczi92, żaden problem, u nas wywalono stary silnik, wsadzono inny i po kłopocie. Żeby nie było niedomówień, niech klient zrobi zdjęcie komory przed i po naprawie żeby nie było akcji jak u nas :mrgreen: Aha, klient od Laguny opisanej wyżej stwierdził w którymś momencie: "Ja o auto dbam, chociaż może tego nie widać" <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, skąd masz takie info? <ok>

Nie liczę na jakąś tam kasę, fajnie by było jakbym mógł się pobawić Clipem na swojej Meganie, bo na autach klientów nie chciałem eksperymentować :mrgreen:

Trochę będzie mi brakowało tych serwisowych problemów, nie tylko technicznych, ale też tych typu "klient - serwis". Kto wie, jak Prezes dobrze wywróży to może będzie okazja coś w przyszłości opisać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień ostatni - dzień sądu ;)

Cztery tygodnie udało mi się niczego nie zepsuć, nie uszkodzić żadnego auta ani nie narobić większych strat, także dziś pilnowałem się jak mogłem żeby taki stan rzeczy pozostał do końca. Udało się.

 

Pierwszy klient, a jakże, miły i sympatyczny pan, dbający o własne auto posiadacz Laguny II, której próba odebrania nastąpiła wczoraj <ok> Widać że mu zależało na aucie, bo był już kilka minut po ósmej. Uprzejmy pan był prawdopodobnie tak obruszony po wczorajszym, że dziś nawet nie odpowiedział mi "dzień dobry". Nie płakałem z tego powodu. Auto wydawał szef serwisu, pan Jacek, a z nim już nie przelewki. Dla zgrywu ustawiłem auto dokładnie tak samo, jak wczoraj po nieudanej próbie wydania auta. Postanowiłem obejrzeć całą akcję z serwisu, nie miałem ochoty z nim gadać, bo po co. Gość jak już szedł do auta coś warkotał pod nosem, że auto od wczoraj nie ruszone, brudne itd (nie wyraził zgody na mycie). Po otwarciu maski gość zgłupiał całkowicie. Zupełnie jakby objawienie zobaczył. Komora błyszczała jak nowa, wszystkie kabelki spięte, wszystkie maskownice umocowane na nowo (nawet te nieruszane przy naprawie). Nic nie powiedział, trzasnął maską i żeby nie odnieść sromotnej porażki wsiadł do auta i tym razem próbował udowodnić, że na pewno nie będzie jeździć jak powinno. Razem z nim pojechał szef serwisu. Niestety jak wrócili, nie stwierdził żadnych niedociągnięć. Wiele nie mówiąc, zapłacił i szybko się zawinął :mrgreen: W ten sposób skończyła się przygoda z jednym z moich "ulubionych" klientów. Rejestrację zapamiętałem bardzo dobrze, więc jest to jedna z kilku Renówek, których na pewno w życiu nie przepuszczę. Sorry, nie Renówek, a kierowców :mrgreen:

 

Znalazła się tez przyczyna pokazywania błędów w aucie kolejnego ulubieńca - pana od Mastera. Okazało się, że uszkodzony był czujnik temperatury przed turbiną, wymieniony na nowy, błędu nie pokazuje ale auto mocy ma tyle co przed naprawą. Auto nie zostało odebrane, mimo że klient się mocno gorączkował że auto musi mieć "na wczoraj". Ja się ucieszyłem bo auto naprawione, a mechanicy zbytnio się nie przejęli - w poniedziałek po południu pewnie pojawi się kolejna usterka, więc są już przyzwyczajeni.

 

Poranek był obfity w auta, niestety zbrakło mechaników więc sam zakasałem krótkie rękawy i zrobiłem kilka drobiazgów przy Lagunie, swoją drogą nieźle wyposażoną (nie wiedziałem że w Płocku takie Lalki się kręcą 8-) ). Klika minut i pojechała, na szczęście już nie wróciła ;)

Później praca już szła bardzo sprawnie, kolejne auta wjeżdżały i wyjeżdżały, tak że na święta na warsztacie zostały tylko dwa auta z poważniejszymi usterkami, których właściciele nie podjęli decyzji co z nimi zrobić.

 

Na koniec zClipowałem swoją Megankę, pokazała kilka drobnych błędów, mam jeszcze nią trochę pojeździć i przyjechać na kolejną diagnostykę żeby sprawdzić, które się powtórzą. Pogadałem jeszcze trochę z załogą, pożartowaliśmy i zakończył się okres praktyki.

 

Nadszedł w końcu ten dzień, kiedy trzeba podziękować za współpracę, wskazówki i wiedzę, którą zdobyłem przez cztery tygodnie praktyki. Wszystko przychodziło mi w miarę łatwo, bo robiłem to co mnie interesuje, no i oczywiście przywiązanie do Renault. Trochę gorzej mi szło w sprawach papierkowych, ale tego nie lubię i nigdy nie będę tego robił ;) Poznałem wiele wspaniałych osób, pracowników ASO (świetna ekipa ;) ), ale też wielu klientów, którzy nie patrzyli na nas jak na wrogów i bandytów, ale jak na normalnych ludzi ;) Mam nadzieję, że oni mają takie same odczucia. Wszystko tak szybko minęło, ale to chyba świadczy o tym, że się nie nudziłem, a jak się pracuje to czas szybko leci. Cieszę się, że poznałem jak serwis działa od kuchni, co przechodzą pracownicy, szef oraz klienci i ich auta. Miło jest teraz spojrzeć na ramkę pod tablicą rejestracyjną z nazwą ASO i adresem, od razu wracają wspomnienia, a wiele aut pamiętam z jaka przyjechało usterką, wiem tez czy warto z ewentualnym klientem zagadać, czy lepiej przemilczeć ;)

 

Chciałem w tym momencie podziękować firmie Auto-Serwis Renault Pasikowski filia Płock, mieszczącym się przy ulicy Bielskiej 70, za umożliwienie mi odbycia praktyki i zdobycia wiedzy z zakresu obsługi aut oraz ich diagnozowaniu przy użyciu nowoczesnego sprzętu. Szczerze polecam ten serwis, mimo że nie każdy wychodził z niego zadowolony - szczegóły w temacie wyżej ^^

 

Dziękuję też czytającym ten temat i jednocześnie zachęcającym mnie do dalszego pisania.

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niespodzianka! Wiedziałem, że zapomnę o niej napisać. Otóż, prawdopodobnie nie wyjaśni się w poniedziałek, bo w niedziele pewnie wyjadę za granicę na kilka dni :-/ Powoli się domyślam co to może być, ale potrzymam jeszcze Was i siebie w niepewności <ok> Dowiecie się na pewno :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!