Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup pierwszej meganki II - proszę o radę


Mikolaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

Zalogowałem się na tym forum ponieważ planuję zakup samochodu używanego marki Renault a dokładnie Renault Megane II hatchback.

Od paru dni przeglądam wszelkie posty dotyczące wersji wyposażenia oraz silników, postanowiłem jednak poprosić Was o pomoc.

Na początek troszkę więcej konkretów:

1. Chcę kupić auto z 2006 roku lub 2007.

2. Będę używać auto do poruszania się w mieście. Przewidywany przebieg to około 1,2-1,7 tyś km/miesięcznie.

3. Zależy mi na tym by szybko się nagrzewało.

4. Zależy mi bardziej na komforcie i bezawaryjności niż oszczędności silnika.

5. Obowiązkowo z klimatyzacją oraz ABS

Biorąc to wszystko pod uwagę, jaką wersję wyposażenia powinienem wybrać oraz jaki silnik możecie mi polecić.

Sporo tu przeczytałem o usterkach związanych z silnikiem benzynowym 1,6, który był wcześniej moim faworytem. Nie wiem jednak jak to wygląda z rocznikiem 2006 czy w/w problemy zostały wyeliminowane czy też nie itd...

Wszelkie rady będą dla mnie bardzo przydatne.

Pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

phII to w naszym języku phase II czyli wersja po face liftingu (ze zmienionymi reflektorami i detalami we wnętrzu oraz kilkoma wadami na które chorowała Megane ii Ph I) i były one sprzedawane od 2006 roku (o ile dobrze pamiętam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienia - czy to oznacza, że usterka dot. KZFR nie dotyczy silnika 1,6 w modelach od 2006 począwszy?

 

Jakie są wasze wyniki spalania z tym silnikiem w mieście - tylko proszę o realne bez hurra optymizmu ;-)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, słuszna uwaga.

 

Mimo wszystko, abstra[ciach]ąc troszkę od spalania to czy może ktoś odpowiedzieć jakiej wersji wyposażenia szukać i z jakim silnikiem. Nie mam specjalnych preferencji. Szukam po prostu modelu o możliwie najmniejszej awaryjności <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj takiej wersji na jaką cie stać i jaka ci odpowiada. Kombinacji jest naprawdę dużo. Ograniczają cię tylko finanse i względy estetyczne. A co ma sie zepsuć to się zepsuje. Jeżeli autko nie jest katowane i się dba o niego to do serwisu będziesz jeździł tylko na wymianę elementów które zużywają się z biegiem czasu. Ja w swojej 1.4 poza prostowaniem obudowy od katalizatora nie robiłem na serwisie nic poza przeglądem po roku ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co dobrze pamiętam to po lifcie dostępne były Authentique (praktycznie zerowe wyposażenie) Expression (z automatyczna klimą i czarno-bezową deską) Dynamique (z lepiej wyprofilowanymi fotelami alufelgami i srebrnymi wstawkami wewnątrz) no i Privilege ( zdecydowanie najciekawsza wersja z praktycznie pełnym wyposażeniem niestety swoje kosztuje <ok>)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Authentique (praktycznie zerowe wyposażenie) ...

 

tere fere. Moja Authentique ma pełną elektrykę, czujnik świateł, deszczu, manualną klimę, abs, 6 poduch i coś tam jeszcze - tyle że pochodzi z włoch - a tam są nieco inne elementy wyposażenia "podstawowego" - czytając tu i tam stwierdziłem że coś podobnego oferowanego w Polsce nazywa się bodajże business line. Reasumując po prostu trzeba szukać... Aha - rolety w tylnych drzwiach też mam. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!