Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Za pare dni będę wymieniał amortyzatory w tyle i cholerka nie wiem jakie mam kupić, to znaczy mam dylemat między olejowymi i gazowymi. Dokładnie nie wiem jaka jest różnica między nimi.

Co byście mi doradzili forumowicze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wszystko jedno byle markowe. Byłoby rewelacyjnie jakbyś założył Bilsteiny potem Kayaba i dalej inne ale nadal markowe. Bardzo dobrym wyborem pośrednim ceny i jakości są Gabrielle. Gazy są twardsze, sztywniejsze ale i wytrzymalsze, olejowy większy komfort ale kosztem wytrzymałości. Osobiście zakładałbym gazowe Gabrysie, ale tak jak wyżej : jak stać cię na Bilsteiny, ładuj Bilsteiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Vivaldi, no chyba nie bardzo masz racje bo w jednym aucie sportowe zawieszenie ma inna harakterystyke niz w drugim ! w golfie mialem zawias dosc niski tutaj do megany sa tylko -40 ! a pytam po to czy ktos maja to w meganie moze cos powiedziec o jezdzi na nim !

Jak się będą miały zesiurać to popuszczą tak czy inaczej
akurat to gazowki sa :-P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj trochę o gazach, myślisz że wypełniony tylko gazem ;-) ?

 

Co do modelu auta : nawet o tym nie pomyślałem w ten sposób co Ty. Przecież wiadomym jest , że musisz nawet sportowe kupić dedykowane do danego modelu. Nie robią zapewne jednej długości i grubości do SC oraz Subaru. Chodziło mi o sprawdzoną przez Ciebie wytrzymałość co do jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, kolego ale Ty dalej nic nie rozumiesz ! chodzi mi o to czy ktos ma to w megane i jakie sa jego odczucia !!!!!!!!!!!

Co do modelu auta : nawet o tym nie pomyślałem w ten sposób co Ty. Przecież wiadomym jest , że musisz nawet sportowe kupić dedykowane do danego modelu. Nie robią zapewne jednej długości i grubości do SC oraz Subaru
nie wiem z kogo robisz większego laika ze mnie czy z siebie :-/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie gazowe Magnum z tyłu... czuć różnicę, ale kiedy robiłem tylnią belkę to mechanik, który zajmuje się tylko francuzami powiedział, że tylnie zawieszenie lepiej pracuje na olejowych amortyzatorach. MI akurat bardzo przypadła do gudtu specyfika gazowych.

 

PS. Szybciej mogę wchodzić w zakręty :)

 

To chyba wierzchem śmigasz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
oryginalnie montowany był francuski RECORD

Niestety nie. APA - KYB, czyli popularne Koyaby. Tak przód jak i tył, wyjeżdżał fabrycznie na gazowych. Lepsza specyfika pracy, zwłaszcza przy niskich temp. Rzekoma większa twardość amort. gazowo - olejowego od olejowego to mit królujący chyba na wszystkich motoryzacyjnych forach. Ze względu na specyfikę tylnego zawieszenia w Megane (na szczęście Renault wycofał się już z forsowania w swoich konstrukcjach zawieszenia drążków skrętnych) zaleca się montowanie właśnie gazowo - olejowych amortyzatorów markowych producentów, w przeciwnym razie właściwości jezdne pojazdu mogą ulec pogorszeniu, nie mówiąc już o szybszym zużyciu tylnej belki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rbit tak po pierwsze primo Kayaba a nie Koyaba a po drugie primo przedstaw trochę argumentów o tym, że na wszystkich forach się mylą a ty masz rację co do żadnej różnicy pomiędzy olojami a olejowo-gazowymi, a po trzecie primo skoro bez różnicy dlaczego zalecają fabrycznie gazowo-olejowe? Zaprzeczasz sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie wyjaśniłem to już w jednym poście w podobnym temacie, poszukaj sobie nie będę się dla ciebie powtarzał. Różnic jest wiele i ty o tym wiesz, od samej budowy po specyfikę pracy takiego amortyzatora. Skoro czytasz uważnie, a pewnie czytasz bo bawisz się w moderatora i mnie poprawiasz( albo jak wolisz w prof.Miodka) to zauważyłeś iż napisałem, że różnicy nie ma tylko w rzekomej większej sztywności amortyzatora gazowo olejowego nad olejowym, w kwestiach wymienionych przeze mnie choćby wyżej są, więc mi nie przypisuj proszę rzeczy których nie napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!