Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

9 listopada jestem umówiony na wymianę kompletu amorków. Mój mechanik z Wrocławia powiedział, że nieźle spisują się francuskie Recordy i właśnie takie mam zamiar założyć do swojej meganki. Nie wiem na jakich jeżdżę (zobaczę po demontażu), ale są już tak dobite, że strach na nich jeździć (frajer, który jeździł poprzednio tym autem żałował chyba na wszystkim... :-x ). Wrażenia z jazdy opiszę w tym topicu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie dzisiaj zamontowałem nowe amorki (komplet) firmy Record. Nie odczułem zbytniej różnicy w twardości. Rożnica zauważalna dotyczy natomiast pewności prowadzenia auta. Na plus oczywiście. Mogę je więc spokojnie polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich jako nowy user forum.

W mojej 13-letniej Magane właśnie strzelił tylny amorek. Bardzo proszę polećcie coś. W serwisie polecili mi za 270zł od jednego z firmy rox (ze słuchu) + 50zł wymiana. Czyli jakies 640zł mnie to zakosztuje. To pierwsza wymiana amorków tylnych. Przód już wymienione. Fajnie jakby kolejne też wytrzymały dłużej i dobrze się sprawowały. A najtańszego shitu jednak nie chciałbym pakować- co nie znaczy, że stać mnie na najdroższe- przeciwnie :). Czy firma Rox jest warta tych pieniędzy? czy jednak lepiej coś na necie zamówić innego?

 

Allego:

1. http://moto.allegro.pl/item853687678_amort...ane_scenic.html

2. http://moto.allegro.pl/item836022437_amort...nic_monroe.html

3. http://moto.allegro.pl/item854641175_amort..._coach_hit.html

4. http://moto.allegro.pl/item854321650_kayab...ult_megane.html

 

Bilstein, Monroe, Kayaba, Record? cóż wybrać, aby być zadowolonym?

Pomóżcie proszę.

Dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Polecam Recordy. Mam na tyle założone gazowe i przejechały już 15 tys. km. i zero problemów, nawet w mrozach poprzedniej zimy. Zadnych odgłosów czy gorszej pracy.

Na przodzie mam również Recordy ale olejowe i od 10 tys również zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Czyli ogólnie zamontować amortyzatory Record- mam do Was jeszcze jedno pytanie- chcę poprawić stan zawieszenia, ale bardziej pod względem komfortu akustycznego- czy prócz wymiany Amortyzatora, muszę wymienić jeszcze jakieś istotne elementy zawieszenia- jak tak to co- chcę poprawić trochę pracę zawieszenia- wyciszyć je- bo teraz jest niby wszystko sprawne, ale jakieś głośne- to tak mają amorki które są obecnie zawieszone.

 

Jakiej firmy polecacie kolumnę macpherson'a oraz resztę do tego :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

co Ci da wymiana kolumny ??? po za wydaniem kasy nic nie wyciszysz. Renówki maja taką prace zawieszenia ze halsują. Jak chcesz odczuwalnie wyciszyć to wymieniaj często zewnętrze gumy stabilizatora a wtedy poczujesz większy komfort akustyczny (koszt około 20pln).

Kolumna to tak naprawdę amortyzator- koszt około 200pln/szt i sprężyna -około 150pln/szt oraz łożysko -40pln/szt z elementami mocującymi te części do siebie.

Przy wymianie amorków na (dwururowe nisko ciśnieniowe) gazowo-olejowe np(KYB exel-g) usztywnisz lekko przód, to samo przy założeniu nowych sprężyn znacząco usztywnisz i podniesiesz przód ale nie wyciszysz!!

Przy założeniu ze masz sprawne zawieszenie- bo jeżeli nie to wymiana np amorków przyniesie poprawę w prowadzeniu, hamowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za odpowiedź, amorki ma sprawne na 100%, problemów z hamowaniem nie ma, już powoli przywykam do takiej "specyficznej" pracy zawieszenia, ale jak coś można poprawić, to trzeba to robić :)

 

Czyli dam sobie spokój, i może przy okazji wymiany założę Recordy :) tak tu je chwalicie- ale póki jeszcze moje się trzymają, doposażę Megana elektronicznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!