Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupno Scenic II - podpowiedzi


Rudolf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Swego czasu pytałem się o porady przy Scenicu I ph II, ale żona prze ku nowemu i oglądałem właśnie II-kę (Scenic II 1.5 dCi 80KM 2003, deklarowany przebieg ok.80tys).

Zastanawia mnie tylko to, czy kierownica i drążek od biegów w Scenicu (o ile nie są skórzane) mają tendencję do nienaturalnie szybkiego zużycia?

Podobnie ta jasna tapicerka. Nie tyle się przeciera, ale sprawia wrażenie szarej i smutnej...

Sprawdzałem przebieg po VIN i w 2005 było... 36tys. zatem wynik 80 tys obecnie jest realny.

Jakieś sugestie? Przypuszczam, że skórzana kierownica wolniej się zużywa. A może na drążek od skrzyni są jakieś nakładki?

 

 

Edit:

Wiele osób czyta, jednak jakoś niechętni do podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Kupiłem miesiąc temu scenic II z 2003r 150000tys przebiegu silnik 1,5dci i jak narazie jestem bardzo zadowolony - świetny samochód, u mnie tapicerka jest w stanie idealnym, na drążku biegów widać stan używania, na kierownicy tez delikatnie. Jak na razie uważam że warto. Spala mi max przy mojej ciężkiej nodze 6litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DCi 1.5 80KM to słabiutki silniczek. DO jazdy miejskiej OK, na wczasy gorzej no ale to zalezy od indywialnego stylu jazdy.

Gałka kolego gdybyś przeszukał forum to byś wiedział że gałki są za miękkie i się ścierają syzbciutko.

Co do tapicerki to kwestia gustu jakie kolory kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słabiutki? bez problemu wycisnołem z niego 180, koniki to nie wszystko zobacz jaki ma moment obrotowy no i ile waży bo wagą jestem zaskoczony 1320kg wersja krótka. Aha i niech sie wypowiadają ci co mieli doczynienia bezposredio z tym autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słabiutki? bez problemu wycisnołem z niego 180, koniki to nie wszystko zobacz jaki ma moment obrotowy no i ile waży bo wagą jestem zaskoczony 1320kg wersja krótka. Aha i niech sie wypowiadają ci co mieli doczynienia bezposredio z tym autem

 

Kolego po co irytacja. Mam Scenic'a II tyle że 1.9. Nie wyobrażam sobie podróży nad morze z wypełnionym autem słabszym silniczkiem. Sam moment to nie wszystko. (NIE)Polecam ci ciągnąć przyczepki kempingowej :)

Do miasta OK, poza miastem jeśli ktoś lubi jezdzić szybciej niż autobus to kiepski wybór.

 

PS.

Tak jak pisałeś masz go dopiero miesiąc... odezwij się za rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze mój 1,5dci ma 100km a twój 120km poczytaj troche więcej a dowiesz sie że podobno niema żadnej różnicy. Kupiłem go od gościa ktury sprzedaje od kilku lat tylko sceniki II i on sam stwierdzil ze niema rużnicy na mocy silnika a jest różnica w spalaniu ja spokojnie sie wyrabiam w trasie w 5l a nawet przy ekonomicznej jeździe poniżej 5. Aha co do morza jestem tam co roku i mam tam ponad 530km w jedną strone, i juz byłem w tym roku i spisał sie doskonale. A twoje wypowiedzi doprowadzają tylko do tego że jedym słowem "chwalisz swoje" Ps.. Miałem wybór pomiędzy 1,9dci a 1,5 dci i przed zakupem pytałem sie ludzi, mechaników itd i wskazano mi na 1,5 dci i tak poprostu wybrałem to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. (nareszcie coś się ruszyło...)

Odrzuciłem tego 1.5 dCi (akurat ta sztukę), bo... jeśli podłoga spawana i podłużnica prostowana, to raczej nie warto się w to pchać. Do tego klima to raczej sobie chodziła na aby-aby (sprężarka non-stop on i off) i luźny łącznik stabilizatora to był najmniejszy kłopot.

Oglądałem też w Gnieźnie (już więcej tam nie jadę) w jednym z komisów "sprowadzony, bezwypadkowy, xenon 2004..."

To była jakaś masakra. WSZYSTKIE amorki do wymiany (17% oba przód - 23 i 18% tył skuteczności). Bezwypadek... a pełno kitu na drzwiach i nadkolu z tyłu. I te ksenony "homemade". Przetwornica i palnik wstawiony zamiast żarówki - damn! Za to dowód mi od razu zabraliby. I jeszcze tekst "to są biksenony"... i "przecież jest regulacja świateł" (to na moją uwagę o konieczności samopoziomowaniu ksenonów).

Stwierdziłem, że szukam teraz auta krajowego. Przynajmniej małe prawdopodobieństwo wałka na przebiegu. Bo te sprowadzone wyglądają tak:

- ogłoszenie 2003, 146tys km, dzwonię do ASO z VIN-em i się okazuje że 160tys w 2006 roku było

- ogłoszenie 2005, 79tys km, okazuje się że 179tys. w 2007 roku...

Ręce opadają.

Zatem szukam dalej krajówki.

(Jeden oglądałem, ale trochę się "omazał" olejem... jak na 1.9 dCi i 155tys km to dziwne...)

Aaaa wracając do kierownicy. Wszystkie które nie są skórzane widzę, że zużywają się baaardzo szybko (tak jak obejrzałem już 4 auta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lewarka, zwróćcie uwagę, że czasem jeździmy z ręką opartą o podłokietnik i z dłonią na lewarku( ja tak własnie mam :-> ). Wtedy zużycie jest znaczne mimo niewielkiego przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze uwaga dot. 1.5dCi 82KM.

Miałem okazję kawałek tym jechać i jedzie zwyczajnie. Nie powala na kolana dynamika, ale jeśli ktoś jest przyzwyczajony jak ja do małych mocy, to mu nie przeszkadza. Teraz mam 1.2 16V 82KM benzin (Fiat Brava) i na moje potrzeby jest OK.Osiągami nie powala, ale na trasie mieszczę się w przedziale 5,3-5,7 (to drugie to było na autostradzie) i bez klimy oczywiście , bo jej nie mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rudolf dlatego napisałem że w zależności od tego jaki kto prezentuje styl jazdy taki silniczek będzie albo wystarczający albo gniot. Sytuacja pogorszy się jak autko się załaduje bo w koncu to jest auto rodzinne a nie miejskie cinquecento.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do miasta OK, poza miastem jeśli ktoś lubi jezdzić szybciej niż autobus to kiepski wybór.

Śmieszą mnie takie wypowiedzi. Ktoś nie jeździł i nie wie jak jest naprawdę. Tak samo użytkownik VW powie, że Renault to gówno, bo wszystkie francuzy są do d..., choć nigdy takim nie jeździł. Taka polska przypadłość.

Informacja dla kupujących jest taka, że 1.5 to nie wyścigówka (zresztą 1.9 też), ale w zupełności wystarcza na miasto i na trasę (pusty, czy załadowany - bez różnicy dla tego silnika), a spalaniem bije inne silniki na głowę. Jechałem ostatnio trasę 900 km (włącznie z przejazdami przez większe miasta Polski) i z chodzącą non stop klimą spalił przy dynamicznej jeździe 4.5 l. Szacuneczek dla Renault za takie silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy.

Dzięki za wszelkie porady i dyskusję. Scenic... porzucony projekt. Za te pieniądze, które wołają sprzedawcy i ich stan, to nie jest to warte świeczki.

Jeśli nie kręcony przebieg, to jeszcze wywalone amorki, albo składany z dwóch. Jak już jest coś co wygląda na w miarę cały, to tarcz już prawie nie ma (pedał hamulca wpada zanim coś zacznie hamować), silnik osmarkany, a układ kierowniczy z luzami.

Ja rozumiem, że klocki mogą być do wymiany, ale nie wszystkie z tarczami. Ja wiem, że czasem ktoś draśnie pod marketem, a kierownice w Megi i Scenicach się ścierają w tempie geometrycznym, ale to co się oferuje i mówi "bez wkładu finansowego", "bezwypadkowy" to powinno się jakoś prawnie usankcjonować.

Przerzucam się na poszukiwanie Megi 2 Grandtour, przy czym tu nie mam ciśnienia na dCi, bo Megi jest lżejsza, więc zadowoli się mniejszą ilością paliwa, a cena jednej cewki ni jak się nie ma do ceny wtryskiwacza, czy regeneracji turbiny... A jako wróg LPG i jeżdżący raczej "emerycko" swoim samochodem (przebiegi roczne 12-16 tys.) to nawet gazolina będzie OK (nie dotyczy 1.4 16V).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rudolf nie spodziewaj się że od razu znajdziesz super autko. Polski rynek jest taki jaki jest. Cierpliwości a znajdziesz swój egzemplarz.

hadzo, ja o osiągach ty o spalaniu... dwie różne sprawy. Jeśli ktoś lubi jezdzić dynamicznie, podciągać do 150 (i więcej) to 1.5 DCi to kiepski wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!