Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik gaśnie podczas jazdy i nie pali po jeź


McDubi

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem trochę forum ale nie znalazłem czegoś podobnego aż tak. Z góry będę wdzięczny za pomoc. Mój problem polega na tym, że podczas jazdy zdarza się silnik się wyłącza. Ostatnio coraz częściej silnik nie chce zapalić po zakończeniu jazdy. A gdy już odpali po jakimś czasie (przerwie około godziny) jest w stanie przejechać max 30 km. Wymieniony został filtr powietrza i paliwa. Mechanik wymienił jakiś czujnik ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć jak to się nazywa. Potrzebuję szybkiej pomocy. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

 

P.S. Mało się znam na mechanice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury - ten co daje sygnał na ecu. Jaki masz silnik? ECO Czy euro?

Trzeba wyczyścić złącze tego czujnika w najlepszym wypadku... Szybkie sprawdzenie: po przejechaniu tych 30 km i po feralnym zgaśnięciu silnika, nie odpalaj tylko wypnij wtyczkę tego czujnika i wepchnij tam zworę- kawałek przewodu. Wtedy do ecu dociera sygnał, że silnik jest rozgrzany. Jeśli to ten czujnik jest uszkodzony to powinieneś odpalić. Można z takim przewodem pojechać jakiś kawałek ale nie za duży. Po prostu dawka paliwa jest wtedy podawana jak do rozgrzanego bardzo silnika.

Nie zapomnij wyjąć przewodu gdy silnik jest zimny po postoju np. nocy.

Czujnik działa tak że im wyższa temperatura silnika , tym niższa rezystancja i odwrotnie- rezystancja rośnie wraz ze spadkiem temperatury silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

ja teraz tak mam na gazie, ale z tego co sie dowiedzialem to reduktor padl. zle podaje gazownie, w momencie kiedy jest na luzie gasnie, byc moze pompa paliwa nie ogarnia uzywana to koszt 250zl, ja juz jedna kiedys wymienilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich. Na wstępie chciałem zaznaczyć, że szukałem podobnego problemu i ten wydał mi się najbardziej zbliżony do mojego. Otóż, mój classic o poranku miewa problemy przy odpalaniu. Czasem udaje się za trzecim-czwartym razem, ale ostatnio wystarczy 1 raz. Jednak.. gdy przejeżdżam ok. 300 m do pierwszego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną w drodze do pracy i stoję w oczekiwaniu na swoją kolej, to podczas ruszania silnik potrafi zgasnąć, co z wiadomych przyczyn denerwuje i mnie, i ludzi stojących za mną.. Później już to nie występuje, dojeżdżam do pracy bez przeszkód.

Jeszcze do niedawna działo się tak jedynie po wilgotnych nocach (kręcenie 3-4 razy), wymienione zostały kable wysokiego napięcia, ale kłopot nadal występuje, mimo suchej pogody..

Jeśli auto postoi kilka godzin w trakcie dnia, nie mam tego problemu.. Czy to może być faktycznie ten czujnik temperatury, silnik krokowy czy może jeszcze coś innego?

 

Silnik 1.4 75KM, E7J

 

Będę wdzięczny za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od niedawna, nie regulowałem zaworów. Obroty trochę falują: odpalam - 1100, po chwili potrafi zejść do 800, po czym rośnie do ok. 1200.. Od środy problem praktycznie nie występuje, z tego względu iż stoję dłużej na parkingu celem podkręcania obrotów. Gdyby nie to, za każdym razem spod świateł megi ruszałaby zadławiona..

 

Dzięki za wskazówki, widzę, że to dość częsty problem tej generacji i silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Raz palił a raz nie , dodatkowo stojąc na światłach "jak gdyby sam się odpalał po zadławieniu". Z tym że u mnie problem ten zaczął się pojawiać coraz częściej na przestrzeni 6 m-cy. W końcu doszliśmy z Renią do momentu że nigdy nie wiedziałem czy odpali czy też nie. ( Potrafiła jedynie na pych lub z nawet najmniejszej górki

i zapalała za każdym razem). Poszperałem na Forum i przychylam się do stwierdzenia Kolegów że to czujnik położenia wału. Wyczyściłem ( u mechanika ;przy okazji poprawy klocków hamulcowych - 80 pln.) Dzisiaj pali na "dotyk".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!