Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik gaśnie podczas jazdy i nie pali po jeź


McDubi

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem trochę forum ale nie znalazłem czegoś podobnego aż tak. Z góry będę wdzięczny za pomoc. Mój problem polega na tym, że podczas jazdy zdarza się silnik się wyłącza. Ostatnio coraz częściej silnik nie chce zapalić po zakończeniu jazdy. A gdy już odpali po jakimś czasie (przerwie około godziny) jest w stanie przejechać max 30 km. Wymieniony został filtr powietrza i paliwa. Mechanik wymienił jakiś czujnik ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć jak to się nazywa. Potrzebuję szybkiej pomocy. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

 

P.S. Mało się znam na mechanice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury - ten co daje sygnał na ecu. Jaki masz silnik? ECO Czy euro?

Trzeba wyczyścić złącze tego czujnika w najlepszym wypadku... Szybkie sprawdzenie: po przejechaniu tych 30 km i po feralnym zgaśnięciu silnika, nie odpalaj tylko wypnij wtyczkę tego czujnika i wepchnij tam zworę- kawałek przewodu. Wtedy do ecu dociera sygnał, że silnik jest rozgrzany. Jeśli to ten czujnik jest uszkodzony to powinieneś odpalić. Można z takim przewodem pojechać jakiś kawałek ale nie za duży. Po prostu dawka paliwa jest wtedy podawana jak do rozgrzanego bardzo silnika.

Nie zapomnij wyjąć przewodu gdy silnik jest zimny po postoju np. nocy.

Czujnik działa tak że im wyższa temperatura silnika , tym niższa rezystancja i odwrotnie- rezystancja rośnie wraz ze spadkiem temperatury silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

ja teraz tak mam na gazie, ale z tego co sie dowiedzialem to reduktor padl. zle podaje gazownie, w momencie kiedy jest na luzie gasnie, byc moze pompa paliwa nie ogarnia uzywana to koszt 250zl, ja juz jedna kiedys wymienilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich. Na wstępie chciałem zaznaczyć, że szukałem podobnego problemu i ten wydał mi się najbardziej zbliżony do mojego. Otóż, mój classic o poranku miewa problemy przy odpalaniu. Czasem udaje się za trzecim-czwartym razem, ale ostatnio wystarczy 1 raz. Jednak.. gdy przejeżdżam ok. 300 m do pierwszego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną w drodze do pracy i stoję w oczekiwaniu na swoją kolej, to podczas ruszania silnik potrafi zgasnąć, co z wiadomych przyczyn denerwuje i mnie, i ludzi stojących za mną.. Później już to nie występuje, dojeżdżam do pracy bez przeszkód.

Jeszcze do niedawna działo się tak jedynie po wilgotnych nocach (kręcenie 3-4 razy), wymienione zostały kable wysokiego napięcia, ale kłopot nadal występuje, mimo suchej pogody..

Jeśli auto postoi kilka godzin w trakcie dnia, nie mam tego problemu.. Czy to może być faktycznie ten czujnik temperatury, silnik krokowy czy może jeszcze coś innego?

 

Silnik 1.4 75KM, E7J

 

Będę wdzięczny za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od niedawna, nie regulowałem zaworów. Obroty trochę falują: odpalam - 1100, po chwili potrafi zejść do 800, po czym rośnie do ok. 1200.. Od środy problem praktycznie nie występuje, z tego względu iż stoję dłużej na parkingu celem podkręcania obrotów. Gdyby nie to, za każdym razem spod świateł megi ruszałaby zadławiona..

 

Dzięki za wskazówki, widzę, że to dość częsty problem tej generacji i silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Raz palił a raz nie , dodatkowo stojąc na światłach "jak gdyby sam się odpalał po zadławieniu". Z tym że u mnie problem ten zaczął się pojawiać coraz częściej na przestrzeni 6 m-cy. W końcu doszliśmy z Renią do momentu że nigdy nie wiedziałem czy odpali czy też nie. ( Potrafiła jedynie na pych lub z nawet najmniejszej górki

i zapalała za każdym razem). Poszperałem na Forum i przychylam się do stwierdzenia Kolegów że to czujnik położenia wału. Wyczyściłem ( u mechanika ;przy okazji poprawy klocków hamulcowych - 80 pln.) Dzisiaj pali na "dotyk".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!