Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie jak przęłączam na gaz


Simbor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Sytuacja na drodze wymagała gwałtownego przyspieszenia . Kiedy to zrobiłem gaz strzelił w filtr i silnik zgasł . Odpaliłem go normalnie na benzynie i kiedy przełączam na gaz ( słychać przełączenie na zaworze przy butli )to silnik gaśnie . Dzieje się tak za każdym razem jak chcę przełączyć na gaz . Gazu prawie pełen zbiornik . Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki , wyczyściłem wszystkie wsuwki i nic . Co może być przyczyną ? .

_________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj sprubuj odpalić na gazie, i przejedź sie gdzieś. Jak nie będzie nic się działo dziwnego i będzie wszystko git to wtedy problem bedzie leżał w tym że po przełączeniu na gaz jest za duża mieszanka i niezdąży spalić i silnik gaśnie. Jak nie bedziesz mógł odpalic na gazie to sprawdź świece lub odrazu wymień na NGK. Jak zrobisz ten eksperyment to odezwij się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być kilka, więc lepiej pojedź do gazownika niech zobaczy co się stało. Może podczas strzału coś pękło w dolocie i teraz ssie powietrze pomiędzy mixerem a przepustnicą. Czy obroty jałowe na PB są poprawne, czy wyższe niż dotychczas? Może uszkodził się reduktor? Może masz jakieś zabezpieczenia przed wybuchem gazu, które się otworzyły i nie do końca domknęły?

Jeśli na PB jest idealnie, to ja się skłaniam za uszkodzoną membraną reduktora, ale tak na 100% to trzeba tam pod maskę zajrzeć i poszukać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simbor, najpierw sprawdź czy po przełączaniu na gaz pod maską nie czuć gazu. Jeżeli tak to zakręć zawór na butli i jedź do gazownika. Z opisu wynika że przełącznik działa - czyli bezpieczniki ok bo na gaz przełącza, dopiero później zaczyna się problem.

Jak wcześniej jeździł na gazie i było ok, to bym nie próbował go na siłę odpalać na gazie. Być może strzał zrobił spustoszenie przy silniku i coś się uszkodziło - obejrzyj czy nie widać czegoś niepokojącego pod maską.

Odpowiedź bardzo ogólnikowa, ale jak nie wiadomo co tam się dzieje, to lepiej niech ktoś spojrzy na to fachowym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz go odpalic na gazie ale musisz 3mac go na obrotach przez chwile. przełącz poprostu na gaz , potem na benzyne i znowu na gaz. wtedy bedzie Ci sie paliła dioda caly czas ze na gazie ci odpali. i uruchom silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

podczepię się pod ten temat by nie zakładać nowego, wsiadam po pracy do auta jak to robiłem codziennie. Opalam na automacie, wciskam pedał gazu żeby przełączyło na gaz i ? przełącza ale auto gaśnie. Drugi raz, trzeci, ciągle to samo. Sprawdziłem bezpiecznik od centralki - jest cały. Podczas jazdy jak przełączę to auto traci siły obroty spadają i gaśnie. Dziwi mnie to wszystko bo wcześniej z gazem problemów nie było i rano do pracy przyjechałem normalnie na gazie. Może miał ktoś podobny przypadek albo wie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  Simbor napisał(a):
rzecz w tym że nie wiem jak go odpalić na gazie bo na przełączniku mam tylko jeden przycisk i raz jest sama benzyna a za drugim jest automat który przełącza z benzyny na gaz przy 3000 tyś. obrotów .

po włączeniu zapłonu, złącz przycisk na gaz, dopiero teraz próbuj odpalić, spróbuj jednak najpierw najprostszego na świecie sposobu < zdejmij na około 60 sekund klemę plusową z akumulatora, potem załóż, odpal na benzynie nie gazuj, niech komputer sam sobie to ureguluje przez około 2 do 5 minut, potem spróbuj przełączyć na gaz >. Przyczyn tak naprawdę może być wiele, też tak miałem ostatnio w mojej astrze (teraz mam Scenic RX4), kiedy przełączałem na gaz gasła, rozpędziłem się na 4 biegu do około 60km/h i w trakcie jazdy przełączyłem gaz, zadziałało. Potem pojechałem do szwagra - mechanika, okazało się że mam do wymiany jeden z dwóch elektrozaworów - zacinał się, jednak oczyścił i żona do dziś jeździ asterką.

 

[ Dodano: 2010-09-11, 22:35 ]

dokładnie tak jak napisał Lewy, po włączeniu zapłonu, bez odpalania pobaw się kilka razy włącznikiem centralki, będzie słychać stukania elektrozaworka, jeśli nie będzie, to zakręć faktycznie butlę i do mechanika, z gazem nie ma żartów, a jeśli odpalisz to i tak podjedź, możliwe że do wymiany parownik, mieszalnik itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!