Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III Grandtour 1,5dci 105 - czy warto?


Tomeko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wielkich tego forum jestem tutaj nowy i mam pytanko odnosnie zakupu nowej meganki gt 1.9 dci,pytanie jest tekie iz planuje zakup nowego auta i na probach jezdzilem nowa foka 109 kucy,kia 115 kucy i mazda 3 115 kucy oraz wlasnie megan tyle tylko ze 1.9 i 130 konikow,i jesli chodzi o dynamike i o prace silnika(glosnosc)to foka i mazda jak dla mnie warcza ten sam silnik co w peugotach,kia wynik bardzo dobry no i na koncu meganka jak dla mnie dynamika i kultura pracy bardzo pozytywna.No i teraz dylemat bo fokusa odrzucam za wyposarzenie i wlasnie ten silnik,kia chodz pozytywne wrazenie to nie wiadomo jak sie bedzie spisywac po dluzszej eksploatacji(jakosc wykonania i spasowanie elemntow plus trwalosc jednostki napedowej)na placu boju o moje wzgldy zostaje nowa mazda 3 w wersji premium+ no i meganka w wersji dynamic plus navi.Jesli chodzi o mazde to srodek robi na mnie troche lepsze wrazenie niz meganka ale minusem dla mnie jest silnik rodem z peugota i brak szostego biegu,czytalem sporo a roznych forach na temat tych silnikow i ludzie nazekaja na nie a w szczegolnosci na FAP i ze sa spore wydatki na uzupelnianie tego plynu w reno jest to calkiem inaczej rozwiazane podobnoz nie uzupelnia sie tego dziadostwa tylko kupuje specjalny olej z FAP(wiadomo koszta).Obecnie jezdze peugotem 407 ale w benzynie i chce sie przesiasc na diesla ale nie bardzo lezy mi silnik made in PSA,jesli panowie mozecie cos obiektywnie doradzic bede bardzo wdzieczny.Dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje 1,9 dci nie ma FAPa... chyba ze w rocznik 2010 zaczeli wkładać...

po za tym napisałeś że jestes zainteresowany Meg w odmianie GT, a z tego co wiem Mazda 3 nie występuje w nadwoziu kombi.

Ja mam przejezdzone już ponad 8,5 tys km od poczatku grudnia i to co mogę powiedzieć o Meg IIIGT obiektywnie to:

plusy:

- silnik. Cichy, bardzo dynamiczny - jak sie troszke potrzyma turbine żeby się rozkeciła porzadnie to jeździ jak dla mnie rewelacyjnie. Spalanie przy tym to po miescie max 7,8 l. Rekord w trasie to średnia z 200 km 6,0l ale było delikatnie na dotarciu. Średnie spalanie w trasie 7,4.

 

- wnętrze. Ładne, przyjemne materiały. Dużo miejsca, wygodne fotele

 

- bagaznik. Jadąc na narty byłem w szoku jak jest mega ustawny i ile da się załadować

 

- wyposażenie. Wersja dynamique + ESP, czujniki tył. dla mnie absolutnie wystarczajace

 

- hamulce. Ma sie wrazenie że potrafią podstawić fure dęba jak trzeba. Bardzo ostre jak dla mnie

 

Minusy (są a jakże):

- nówka samochód a już mnóstwo skrzypień w środku. Czasami ma się wrażenie przejeżdzając bardzo powoli np przez jakis próg że samochód ma problem ze sztywnoscią nadwozia - plastiki w drzwiach, w słupkach skrzypią jak szalone.

 

- spasowanie nadwozia. W salonie wszystko wydawało się super. Jak jednak miałem okazje ładnych parę godzin spędzic przy furze podczas car detailingu zauważyłem jak zenująco nie pasują do siebie elementy nadwozia <ok> Błotniki tylne i zderzaki - z jednej strony dwa mm "uskoku" głebiej; tylna klapa - i znowu róznica po obydwu stronach; przednie reflektory a maska i znowu uciekają mm. Maska względem błotników - i znowu nie jest idealnie tak samo po obydwu stronach. Gdybym go w salonie nie sprawdzał wszędzie na grubość lakieru pomyślałbym że był poobijany

 

- jakoś lakieru. Czarna perła jak jest czysta i wypucowana - bajka. Z tym że lakier jest mięki że szok - po tych 8,5 tyś km na masce kilka widocznych odprysków po kamieniach az do podkładu - białek kropk średnicy 1,5-2 mm

 

I to tyle :-)

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odzew daje mi on juz jakis poglad co do jakosci samochodu,napisalem ze mazda 3 tez wchodzi w gre ale tylko sedan(wiem ze kombi nie wystepuje),w megane podoba sie tylko wlasnie gt.Za renia przemawia jak dla mnie tylko silnik aczkolwiek wyglad tez robi wrazenie ale tylko na zewnatrz bo wewnotrz wypada troche blado w porownaniu wlasnie do mazdy ale za to mazda ma wielki minus jak dla mnie za silnik pochodzacy z peugota(troche archaiczna jednostka)i brak szostego biegu na ktorym mi zalezy poniewaz czesto latam po zachodnich autostradach i tam wlasnie bylby potrzebny zeby nie meczyc jednostki a takze zminimalizowac chalas w srodku samochodu,napisze tak ze mazda byla by bez dwoch zdan wziata gdyby miala motorek z reno a tak jest dylemat ale raczej na kozysc meganki bo srodek zawsze sie moze opatrzyc a najwazniejsze dlamnie jest serce i cieszenie sie z radosci jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec w niedziele jade do dilera i wezme na pare godzin meganke i se ja pojezdze bo coraz bardziej sie ku niej przychalem i jesli podejme decyzje co do zakupu to zamowie wersje expression plus bixeny i w lakierze koloru szary eclipse badz noc grenlandi tylko ten okres czekania to prawie trzy miechy no ale mysle ze warto bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!