Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III Grandtour 1,5dci 105 - czy warto?


Tomeko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wielkich tego forum jestem tutaj nowy i mam pytanko odnosnie zakupu nowej meganki gt 1.9 dci,pytanie jest tekie iz planuje zakup nowego auta i na probach jezdzilem nowa foka 109 kucy,kia 115 kucy i mazda 3 115 kucy oraz wlasnie megan tyle tylko ze 1.9 i 130 konikow,i jesli chodzi o dynamike i o prace silnika(glosnosc)to foka i mazda jak dla mnie warcza ten sam silnik co w peugotach,kia wynik bardzo dobry no i na koncu meganka jak dla mnie dynamika i kultura pracy bardzo pozytywna.No i teraz dylemat bo fokusa odrzucam za wyposarzenie i wlasnie ten silnik,kia chodz pozytywne wrazenie to nie wiadomo jak sie bedzie spisywac po dluzszej eksploatacji(jakosc wykonania i spasowanie elemntow plus trwalosc jednostki napedowej)na placu boju o moje wzgldy zostaje nowa mazda 3 w wersji premium+ no i meganka w wersji dynamic plus navi.Jesli chodzi o mazde to srodek robi na mnie troche lepsze wrazenie niz meganka ale minusem dla mnie jest silnik rodem z peugota i brak szostego biegu,czytalem sporo a roznych forach na temat tych silnikow i ludzie nazekaja na nie a w szczegolnosci na FAP i ze sa spore wydatki na uzupelnianie tego plynu w reno jest to calkiem inaczej rozwiazane podobnoz nie uzupelnia sie tego dziadostwa tylko kupuje specjalny olej z FAP(wiadomo koszta).Obecnie jezdze peugotem 407 ale w benzynie i chce sie przesiasc na diesla ale nie bardzo lezy mi silnik made in PSA,jesli panowie mozecie cos obiektywnie doradzic bede bardzo wdzieczny.Dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje 1,9 dci nie ma FAPa... chyba ze w rocznik 2010 zaczeli wkładać...

po za tym napisałeś że jestes zainteresowany Meg w odmianie GT, a z tego co wiem Mazda 3 nie występuje w nadwoziu kombi.

Ja mam przejezdzone już ponad 8,5 tys km od poczatku grudnia i to co mogę powiedzieć o Meg IIIGT obiektywnie to:

plusy:

- silnik. Cichy, bardzo dynamiczny - jak sie troszke potrzyma turbine żeby się rozkeciła porzadnie to jeździ jak dla mnie rewelacyjnie. Spalanie przy tym to po miescie max 7,8 l. Rekord w trasie to średnia z 200 km 6,0l ale było delikatnie na dotarciu. Średnie spalanie w trasie 7,4.

 

- wnętrze. Ładne, przyjemne materiały. Dużo miejsca, wygodne fotele

 

- bagaznik. Jadąc na narty byłem w szoku jak jest mega ustawny i ile da się załadować

 

- wyposażenie. Wersja dynamique + ESP, czujniki tył. dla mnie absolutnie wystarczajace

 

- hamulce. Ma sie wrazenie że potrafią podstawić fure dęba jak trzeba. Bardzo ostre jak dla mnie

 

Minusy (są a jakże):

- nówka samochód a już mnóstwo skrzypień w środku. Czasami ma się wrażenie przejeżdzając bardzo powoli np przez jakis próg że samochód ma problem ze sztywnoscią nadwozia - plastiki w drzwiach, w słupkach skrzypią jak szalone.

 

- spasowanie nadwozia. W salonie wszystko wydawało się super. Jak jednak miałem okazje ładnych parę godzin spędzic przy furze podczas car detailingu zauważyłem jak zenująco nie pasują do siebie elementy nadwozia <ok> Błotniki tylne i zderzaki - z jednej strony dwa mm "uskoku" głebiej; tylna klapa - i znowu róznica po obydwu stronach; przednie reflektory a maska i znowu uciekają mm. Maska względem błotników - i znowu nie jest idealnie tak samo po obydwu stronach. Gdybym go w salonie nie sprawdzał wszędzie na grubość lakieru pomyślałbym że był poobijany

 

- jakoś lakieru. Czarna perła jak jest czysta i wypucowana - bajka. Z tym że lakier jest mięki że szok - po tych 8,5 tyś km na masce kilka widocznych odprysków po kamieniach az do podkładu - białek kropk średnicy 1,5-2 mm

 

I to tyle :-)

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odzew daje mi on juz jakis poglad co do jakosci samochodu,napisalem ze mazda 3 tez wchodzi w gre ale tylko sedan(wiem ze kombi nie wystepuje),w megane podoba sie tylko wlasnie gt.Za renia przemawia jak dla mnie tylko silnik aczkolwiek wyglad tez robi wrazenie ale tylko na zewnatrz bo wewnotrz wypada troche blado w porownaniu wlasnie do mazdy ale za to mazda ma wielki minus jak dla mnie za silnik pochodzacy z peugota(troche archaiczna jednostka)i brak szostego biegu na ktorym mi zalezy poniewaz czesto latam po zachodnich autostradach i tam wlasnie bylby potrzebny zeby nie meczyc jednostki a takze zminimalizowac chalas w srodku samochodu,napisze tak ze mazda byla by bez dwoch zdan wziata gdyby miala motorek z reno a tak jest dylemat ale raczej na kozysc meganki bo srodek zawsze sie moze opatrzyc a najwazniejsze dlamnie jest serce i cieszenie sie z radosci jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec w niedziele jade do dilera i wezme na pare godzin meganke i se ja pojezdze bo coraz bardziej sie ku niej przychalem i jesli podejme decyzje co do zakupu to zamowie wersje expression plus bixeny i w lakierze koloru szary eclipse badz noc grenlandi tylko ten okres czekania to prawie trzy miechy no ale mysle ze warto bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!