Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 eco


0andrzej0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na tym forum i do tego nowym posiadaczem meganki 1.4 eco w podstawowej wersji i napotkałem się na parę kłopotów:

1. po zmianie rozrządu paska i rolki zaczęły mnie przy rozruchu irytować krótkie pisk i potem przy takich średnich obrotach taki dźwięk jakby sprężyna uderzała o metal i nie wiem co to?

2. tył za nisko siedzi widoczne gołym okiem i nie wiem czy da się wyregulować drążki na wieloklinie bez specjalnych przyrządów konkretnie tego ściągacza bezwładnościowego i czy wystarczy wyciągnąć tylko z lewej strony czy z obydwu?

3.mój silnik pali dosyć dużo oleju koło 1,5l na 1000km i czy to możliwe że są zapieczone pierścienie czy coś poważniejszego i czy warto to naprawiać (nie ma wycieków na uszczelnieniach) a po za tym po wymianie świec zauważyłem że po jakichś 500km zaczyna nierówno chodzić a przy wymianie na 2 świecach ledwo było widać elektrodę od strony sprzęgła ?

4. a do tego wszystkiego zastanawiam się czy warto i czy się opłaca założyć wspomaganie i ewentualnie klimatyzacje?

Pozdrawiam Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1 Jesteś pewien że to rozrząd? Może po prostu pasek akcesoriów?

ad. 2 Specjalnych narzędzi nie potrzeba, wystarczy zajrzeć pod auto, poznać zasadę działania i można się zabierać do pracy. Na forum był manual jak obniżyć tylna belkę, polecam go poszukać, przejrzeć i wykonać działania odwrotne do opisanych.

ad. 3 Kapitalny, albo wymiana pierścieni. Lepiej naprawić swój silnik i mieć pewność, że jest zrobiony, niż kupić używkę i znów mieć problem za jakiś czas. Sprawdź cewki (cewkę?)

ad. 4 Koszt wspomagania pewnie wyjdzie ok 1000zł (części, robocizna, podpięcie pod komputer), klima pewnie trochę drożej - chyba nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. raczej nie wiem czy to może być rozrząd jak porównywałem jak obraca się stara rolka z nową to stara zupełnie leciutko a nowa dość ciężko a oprzyrządowanie raczej nie robi tego bo mam tylko alternator i tam przed i po wymianie paska od niego tez piszczy przy rozruchu ale do tego przy pewnych obrotach jest taki dzwięk jak by łożysko padało albo sprężyna szybko uderzała o blachę.

ad. 2. aha z tym to już sobie poradzę dzięki.

ad. 3. no też myślałem nad kapitalnym ale słyszałem ze to i tak są słabe silniki i tez zastanawiałem czy je włożyć jakiegoś innego silnika? A co do cewki to jest w miarę świeża chińska czy japońska ale jest dobra bo to jest silnik E7J 624 i cewka ma jedno wyjście na kopułkę (wymieniona)

ad. 4. no nie przypuszczałem ze za same wspomaganie mogę tyle wyłożyć może jak sam bym założył to taniej by wyszło a z tą klimą to spodziewałem się ze może trochę kosztować.

 

Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 4.

nie przypuszczałem ze za same wspomaganie mogę tyle wyłożyć

Ja podałem cenę już z montażem u mechanika. Jeżeli zrobisz to sam, to problemów być nie powinno. Warto się najpierw przygotować teoretycznie, co będzie potrzebne żeby uniknąć zonka w czasie pracy. Najlepiej kupić cały zestaw z jakiegoś anglika i przełożyć. Będziesz jednak musiał jechać do serwisu, żeby włączyli wspomaganie w kompie -upewnij się najpierw czy to jest możliwe w Twoim aucie.

ad 1. Stara rolka lekko się kręci bo już jest wypracowana :mrgreen: Niech mechanik, który wymieniał rozrząd spojrzy na to jeszcze raz, może czego nie dokręcił.

ad 3. Wymiana jest jak najbardziej możliwa, ale będziesz musiał też zmienić niektóre elementy osprzętu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1 no rolka się lekko kreci bo stara ale na rozgrzanym silniku przy rozruchu to nie ma juz tego pisku także myślę że rolka może być felerna (sam wymieniałem rozrząd)

ad. 3 jak patrzyłem nad silnikiem 1.4 16v to tam trzeba by sporo rzeczy powymieniać łapy mocowań silnika ogólnie prawie jak bym cały przód musiał wymienić i czy oriętuje się ktoś ile taka zmiana mogła by kosztować?

ad. 4 a sama przekładnia kierownicza pompa i przewody nie wystarczą trzeba jeszcze coś w komputerze zmieniać i ile mogą kosztować części?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. To może tez być pasek.

ad 3. Myślałem nad 1.6 8v - chyba mniej kombinacji będzie.

ad 4. Ceny części zależą od sprzedawcy, czasami można trafić na niezłe okazje. Pod komputer musisz podpiąć, aby uaktywnić funkcję wspomagania. Komputer będzie wtedy podnosił obroty podczas kręcenia kierownicą, w przeciwnym razie auto może gasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1Co masz(jeśli mogę się zwracać na "Ty") na myśli mówiąc że może to być pasek ?

ad. 3No 1.6 8v to też było by wyjście ale znowu OC wzrośnie zmiany w dowodzie i inne chyba że tego nie rozróżniają?

ad. 4Na komputerze przez złącze zmieniają czy chipa muszą wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. Dużo zależy od firmy paska, jaki wybrałeś? Pasek dopóki się nie nagrzeje może popiskiwać.

ad 3. Nie wiem, cienko u mnie z papierkami. Silnik można bez problemu wymienić na inny (nie zmieniając rodzaju zasilania), ale jak to ma się do ubezpieczenia nie powiem ;)

ad 4. Tylko podpinają pod kompa, zmiana ustawień i to wszystko. Radzę jednak zapytać wcześniej w wybranym ASO czy jest taka możliwość.

 

P.S. "Ty" jak najbardziej, do każdego i każdej użytkowniczki forum :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety muszę powrócić do mojego punktu nr 2 ponieważ w weekend zabrałem się trochę za autko no ale niestety nie udał mi się przestawić zawieszenia ponieważ jak ściągnąłem osłonę od belki skrętnej to ujrzałem jedna wielka rdze podczyściłem trochę i zacząłem sprawdzać jaki tam jest gwint no i wyszło mi że M10 no i powkręcałem tam trochę i chciałem najpierw ściągnąć za pomocą tulejki płaskownika z otworem i śruby z nakrętką do tego popukiwałem ale nawet nie drgnęło czy są jakieś inne sposoby na to? A do tego robiłem nadkola no i się trochę spóźniłem i mam już jedna jakby blachę przeżartą a pod spodem jest druga no i tej drugiej ze rdzy nie mogę wyczyścić czy jest coś jakiś środek co nie pozwoli przejść rdzy?

ad. 3 będę musiał podskoczyć do jakiejś stacji diagnostycznej.

ad. 4 muszę to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten pasek co wymieniłeś nie można odrazu pisać że to jakiś szajs bo firma jest dość solidna

A czy ja tak napisałem? napisałem że zaczął piszczeć, nie oceniam tylko stwierdzam fakt. Nie piszę czy z winy paska czy złego założenia bo tego można się tylko domyślać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1.No to prawda że dużo zależy od naciągu paska (musze zobaczyć co ja mam za pasek) i szkoda że trzeba mieć do tego jakieś dodatkowe przyrządy jak miałem UNO 1.0 to wystarczyło sprawdzić czy pasek przekręca się o ok 90 stopni. Wracając do tego tylnego zawieszenia jak mógł bym je ugryźć czym wyciągnąć ten drążek skrętny i jaki tam jest gwint nacięty w środku bo w mojej książce tego nie napisali.

ad. 3 W stacji diagnostycznej bardzo miły Pan poinformował mnie że wystarczy po zamontowaniu silnika przyjechać na przegląd i potem do urzędu komunikacji i tam dowód wymieniają z wbitymi poprawkami.

ps. macie koledzy coś dobrego na rdze poza wspawywaniem recepturek i zaklejaniem?

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-11-19, 15:20 ]

Punkty 1,3,4 uważam za zamknięte. Pasek przestał popiskiwać, zawieszenia nie podniosłem bo nie dało rady wyciągnąć drążków bo były zbyt zardzewiałe i w dodatku gwint w środku się rozleciał, a wspomaganie założyłem i śmiga teraz jeszcze tylko muszę się pobawić z czujnikiem i go podłączyć i odpalić opcje w komputerze, a cała ta przyjemność wyniosła mnie 250zł za cały układ wspomagania (maglownica, pompa, przewody, koło pasowe, mocowanie pompy, i wszystkie śruby) do tego jeszcze ustawienie zbieżności 50zł na razie klimatyzacji nie ruszam , a z silnikiem temat punktu 2 jeszcze zobaczymy. Dziękuje wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!