Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CA w Megane Classic


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jest to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. ;-)

 

Kupiłem do mojej Megi (Classic 96r.) radio Alpine iDA-X301 /RR

Wydaje mi się że radio jest konkretne więc będę potrzebował głośników które będą z nim dobrze współpracowały,

z tego co wiem to powinien to być zestaw odseparowany, w grę może wejść też tuba

(byle nie za duża, w zimie trzeba się z nartami zmieścić :mrgreen: ),

głośniki z tylu narazie sobie daruje.

 

Jakie głośniki wybrać ? 13cm (bez kombinowania w miejsce starych) czy 16,5.

 

Potrzebne będzie wygłuszenie drzwi przy mniejszych głośnikach ?

W podszybiu fabrycznie niema głośniczków ale są podprowadzone przewody, zostawić czy ciągnąc nowe przewody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę i czuje lekki mętlik w głowie :->

Jeśli chodzi o głośniki to często wymieniacie

a) Hertz DSK 165

:mrgreen: Helix DB 62.1

i ostatnie 130mm

c) u-Dimension EL-5 Comp <- o tej firmie nigdy nie słyszałem ale mam w Bielsku-Białej

możliwość sprawdzić jak grają w "Megawacie",

w przypadku pozostałych to jedynie MM mi zostaje do odsłuchania.

 

czy do "napędzenia" w.w. głośników przy moim radiu będę potrzebował wzmaka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karki, ja używam Hertz' ów DSK 130( nie chciałem nic kombinować) wygłuszenie zrobiłem i nie żałuję. U mnie napędza je fabryczne radio i tu wzmacniacz by się przydał nawet nie ze względu na moc ale na jakość samego wzmacniacza, który jest w fabrycznym Tunel List.

 

1)Twoje radio dysponuje znacznie lepszym wzmacniaczem więc teoretycznie wystarczy. Musisz się liczyć jednak z tym, że wzmacniacze dysponują lepszymi parametrami niz te montowane w radioodtwarzaczach.

2)Wygłuszenie zawsze poprawi jakość przy niskich częstotliwościach.

3)Jeżeli już kombinujesz z nagłośnieniem, pociągnij dobre kable. Zawsze to lepsze niż druty ;-) fabryczne.

4) Jeżeli planujesz jakiś subwoofer do bagażnika to raczej powinieneś pomyśleć o wzmacniaczu. Tube można zawsze tak podłaczyć, by w razie potrzeby można było ja szybko zdemontować.

 

I jeszcze jedno; odsłuch głosników, tak naprawdę tu bardzo duży wpływ ma akustyka twojego auta( wnętrza) wiec to co usłyszysz w sklepie nie będzie specjalnie miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu pojawia się problem bo nie czuje powołania do samodzielnego wygłuszania,

poza tym trochę się boje że drzwi po przybraniu na wadze zaczną obwisać,

autko też nie jest młode bo rocznik 96, wiec jakby centralny zamek albo coś we wnętrzu drzwi zaczęło się sypać

to niestety trzeba by było maty rwać wiec robota i kasa w błoto,

No i jak będę megi sprzedawał to bez problemu wymontuje głośniki i wstawię oryginalne

z tym wzmacniaczem na przednie głośniki to chyba sobie odpuszcze ;-)

Zainwestuje w tubę i wzmacniacz na tył,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karki, "...nasz klient, nasz per Pan..."(cyt. Vabank II czyli riposta) ;-) . Napisałem tylko to o co pytałeś. Jor czojs :-P

Powodzenia, napisz jak i co zrobiłeś i jak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety akustyka na pewno będzie inna w sklepie niż w samochodzie,

mam tylko nadzieje że w aucie będzie lepiej to brzmiało, kupie głośniki i wtedy będę nasłuchiwał czy coś nie drży,

 

może wtedy rozwarze ponownie temat wygłuszania.

Nie dajmy się zwariować, drobnych niuansów akustycznych i tak nie będziemy w stanie w trakcie jazdy wyłapać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Po wielu wycieczkach po sklepach i wysłuchaniu tuzina opinii chyba już wiem czego chcem :-P

Na przednie drzwi zainstaluje Hertz DSK 130(w MM są po 250 zł), wytłumienie jednak zrobię,

tylko czym to wyścielić ? Słyszałem że taśma dekarska się nie bardzo nadaje żeby matami bitumicznymi wyścielić. Co o tym sądzicie ?

 

Aha jeszcze jedno byłem dzisiaj w MM i posłuchałem sobie kilku Skrzynek basowych,

najbardziej przypadł mi do gustu Alpine SB-E 1043 BR (Cenią sobie go na 650 zł- co nie znaczy że nie będę szukał go taniej)

Napisze może co to za pudło:

Śr. głośnika 250mm

Moc max 500WATT / RMS 150 WATT

Pasmo przenoszenia 30Hz - 200 Hz

Impedancja 4 Ohms

Co o tym sądzicie ?

 

[ Dodano: 2009-10-12, 21:59 ]

Dla zainteresowanych: od teraz będę zamieszczał zdjęcia kolejnych etapów zabudowy

img7578medium.th.jpg

img7575medium.th.jpg

img7571medium.th.jpg

img7570medium.th.jpg

img7569medium.th.jpg

img7565medium.th.jpg

img7566mediumw.th.jpg

img7567medium.th.jpg

img7568medium.th.jpg

 

Dodano: 10 lip 2012 - 14:32

zupełnie zapomniałem o tym temacie, wreszcie dysponuje wolnym czasem i natchnieniem.

odkopię go bo uzyskałem satysfakcjonujący mnie efekt :mrgreen:

Będą zdjęcia w trakcie zabudowy które gdzieś jeszcze na e-dysku leża, a tak może komuś się przyda zdobyte przeze mnie

doświadczenie z wygłuszaniem itp.

 

See soon...

 

img7584t.th.jpg

img7583.th.jpg

img7582n.th.jpg

img7581n.th.jpg

img7580t.th.jpg

img7586.th.jpg

img7588s.th.jpg

img7587k.th.jpg

img7589s.th.jpg

img7596medium.th.jpg

 

od tego czasu przemalowałem dystanse na czarno bo jednak było widać, oraz nałożyłem na obręcze głośników uszczelkę do szyb

samochodowych , bo jak ich nie było to popierdywałwy radośnie owe obręcze w miejscu gdzie styk był niewielki z boczkiem ;)

Edytowane przez karki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Pozwolę sobie odkopać, bo jestem ciekaw jak oceniasz takie wygłuszanie i o ile mniej wiecej zmniejszył Ci się poziom hałasu? Bo ponoć w serwisac typu SztukaWyciszania.pl da się wygłuszć nawet o 6 db?

Edytowane przez kiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!