Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co może być przyczyną takich świec?


Vargas

Rekomendowane odpowiedzi

Przy odpalaniu zimnego silnika sprawa wygląda nieco inaczej niż przy ciepłym ponieważ działa ssanie i mieszanka musi być bogata w przeciwnym razie silnik będzie się dławił i szarpał. Dzieje się tak do osiągnięcia jakiejś tam temperatury płynu chłodzącego. Teraz to raczej niewielki problem, ale jak temperatura spadnie to będzie nieciekawie. Na mierniku jeżeli odczytałeś szeroki zakres lambda przy przyspieszaniu do 0,8 to jest ok. Sprawdź odczyty na zimnym i ciepłym silniku. Przyszła mi do głowy jeszcze taka sprawa, mianowicie zawór gazu może przepuszczać. Nazbiera się go trochę w kolektorze i problem z zapalaniem zimnego silnika gotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazbiera się go trochę w kolektorze i problem z zapalaniem zimnego silnika gotowy.
To przerabiałem zakręciłem zawór od butli i to samo się działo.

 

Tu może szwamkować tak mi się wydaje ssanie, gdyż właśnie jak uruchomie już silnik i zaraz ruszam to jest katastrofa, ale jak nie rusze i pochodzi chociaż te 1-2min. to jedzie elegancko.

1. Jesli by było to ssanie to co ewentualnie sprawdzić?

2. Na zimnym silniku zmierzyć lambdę i po uruchomieniu powinna mieć około 1,0

3. Jeśli będzie mniej to lambda do wymiany, czy ewentualnie jest coś jeszcze odpowiedzialne za ssanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, woltomierzem wpinasz się w przewód sygnałowy i masowy. Na cyfrowym nic nie zobaczysz. Przy stałych obrotach wskazówka woltomierza analogowego ma oscylować w granicach 0-1V. W praktyce będzie to 0,2-0,8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Moje świece wyglądają identycznie jak od kolegi Vargasa z tym że ja nie posiadam LPG i jeżdze tylko na benzynie.Podłączyłem auto pod komputer i wszystko wyglada dobrze.

Ręce już mi opadają bo autko co jakiś czas traci obroty i prawie gaśnie.MAP sprawdziłem wszystko ok.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ubywa , nie dużo ale jednak ubywa ale majonezu nie mam ani pod korkiem zbiorniczka , ani pod korkiem wlewu oleju a , i była wymieniana uszczelka pod głowicą w marcu zeszłego roku.Dodam tylko ze gwint z świec był cały lepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodzący leci do komory spalania.

Czy płynu ubywało od razu po wymianie uszczelki ?

Warto sprawdzić głowicę, czy jest płaska i wykonać sprawdzenie jej pod ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn z chłodnicy nie musi przelewać się do oleju, a jedynie spala się w silniku i ucieka rurą. Poza tym, że miałeś uszczelkę robioną rok temu to nic nie znaczy, może głowica była nierówno splanowana, albo jeszcze raz wywaliło ją - wszystko zależy jak się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie wątpliwości o przedmuchach wyjaśni "test z butelką". Źródłem przedmuchów może być: uszczelka pod głowicą (w tym przypadku, intensywność przedmuchu moim zdaniem szybko z czasem rośnie), pęknięcie głowicy lub tulei cylindra, a przy instalacji gazowej nieszczelności w reduktorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodzący leci do komory spalania.

Czy płynu ubywało od razu po wymianie uszczelki ?

Warto sprawdzić głowicę, czy jest płaska i wykonać sprawdzenie jej pod ciśnieniem.

Kurde też tak myślałem na początku że to może byc uszczelka bo przed wymianą tez nie miałem majonezu.Do tego wszystkiego dochodzi biały dym przy mocniejszym wciśnięciu gazu , rzadkie nie za głośne strzelanie z wydechu oraz od czasu do czasu delikatna czkawka silnika na biegu jałowym , także faktycznie wszystko wskazuje na uszczelkę.

Dzięki panowie za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!