Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stuki w silniku


lajcik28

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc mam pytanie mam megi z 97 1.6 w automacie.Problem jest taki ze slychac wyrazne stuki(silnik klekota jak disel) bylem u mechanika zeby wyregolowac zawory wyregulowaj i powiedzial ze wszystko jest ok zeby sie za bardzo tym (klekotaniem) nie przejmowac,wyraznie slychac ten klekot w kolektorze wylotowym co moze byc powodem?Dzieki za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witka...miałem podobny objaw w swoim...niby nic się nie działo...zadna kontrolka się nie świeciła...silnik miał moc itp..tylko ze...właśnie klekotał na wolnych obrotach jak rasowy diesel....podjechałem na serwis i okazało się ze było to koło zmiennych faz rozrządu...samo koło kosztuje ok 600 ale przy tym trzeba wymienic pasek, rolki itp razem ze wszystkim dałem 1400...hrrr ale auto umyte przynajmniej odstawili:) ale teraz chodzi jak mucha:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

Piszę w tym temacie ponieważ i mnie dręczy ten problem z klekotaniem silnika.

 

Wiec w mojej megance 1.6 8v 97r słychać głośny klekot na niskich jak i na wysokich obr, czy to zimny czy ciepły. Klekot robi się jakby ciut głośniejszy.

Dlatego zabieram się za regulacje zaworów chodź nie wydaje mi się żeby były to zawory bo klekot dość wyraźnie słychać.

Co może być jeżeli regulacja nie pomoże? Koło zmiennych faz rozrządu, wałek rozrządu, klawiatura do wymiany, panewki ?

 

Dodam, że silnik dobrze pali, nie czuć chyba spadku mocy a obroty trzyma równo.

 

Aha i jeszcze jedno, czy po regulacji mogę odpalić silnik przy zdjętej pokrywie zaworów ? Chce sprawdzić czy wszystko dobrze się wyregulowało, a jak nie to chce spr skąd dokładnie dochodzi ten dźwięk, a przy okazji nie będę musiał kupować drugiej uszczelki jak się okaże ze coś dalej jest nie tak.

Edytowane przez Szeryf94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 ten silnik nie ma KZFR

Po 2 jak odpalisz bez pokrywy zaworów to zatrzesz silnik bo olej będzie wszędzie ale nie w silniku

Po 3 sprawdź wydatek pompy oleju podłączając manometr zamiast czujnika i smok w misce oleju. Po za tym kiedy ostatnio zmieniałeś olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek masz racje, pieprze głupoty, ten silnik nie ma KZFR.

Z tą pompa jak mówisz to jutro spr dokładnie poszukam o co tam z nią chodzi. Myślisz, że to przez nią może być spowodowanie te pukanie ? a co do oleju to olej niedawno zmieniany jak i rozrząd.

 

Niedawno wyregulowałem zawory. Silnik chodzi ciszej - nie słychać tak zaworów. Ale tak jakby jeszcze słychać te stukanie "puk puk" i to właśnie jakby na 2, 3 wlotowym - z tamtą jakby najbardziej słychać. Nie jest tak głośno jak było, ale wydaje mi się że jeszcze idealnie nie jest, gdzieś słychać nie głośne pukanie. Jutro zdejmę pokrywę rozrządu może tam gdzieś coś obciera. A jak nie to wejdę w kanał i spr czy w misie nie słychać tego pukania, moze to któraś panewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki lubią sobie postukać. Co do pompy to jeśli ma słabą wydajność to możesz przycierać elementy najdalej położone czyli głowice itp, co nie musi oznaczać ze sama pompa jest do wymiany może być tak ze kanały są przytkane lub smok, a żeby kanały wyczyścić to silnik byś musiał w proch rozebrać i sprężonym powietrzem przeczyścić.

P.S.

Na pewno masz 75KM a nie 90 KM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz ze lubią.....

Tak 75KM.

filmik przed regulacją, a później stawie po regulacji.

 

http://www.youtube.com/watch?v=BFjChVKzJaQ&feature=plcp

Edytowane przez Szeryf94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak nie w temacie, ale popraw przewód WN na pierwszym cylindrze (pierwszym od skrzyni biegów). Dotyka do pokrywy kolektora i szybko się stopi.

Co do klekotania...

Lekko ten silnik będzie klekotał. Niestety nie posiada on popychaczy hydraulicznych i ten klekot jest tego efektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przewód zaraz po zakupie auta został poprawiony.

A tu filmik po regulacji. Ogólnie w realu ten silnik ciszej chodzi. No ale jakimś tam klekot w nim jest, ale to jak mówicie to chyba normalne...

http://www.youtube.com/watch?v=M4_epAfMjPg&feature=context-cha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No różnice po regulacji widać dość ładnie.

No to bardzo się ciesze. Myślałem, że ten silnik powinien chodzić bardzo cicho jak to benzyniak ale jak mówicie ze te silniki tak mają to nie ma się czym przejmować.

Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!