Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie EGR w 1.9 DCI


opielowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich. Chciałem się zabrać za czyszczenie egr, lecz z tego co dziś zaobserwowałem to będzie ciężko. Czy czyścił już ktoś w Scenicu II w 1.9 DCI??Po pierwsze w wyjęciu przeszkadza zawór podciśnienia, a po drugie z tego co zauważyłem, to nawet jak go odkręce to przeszkadza też kolektor... wydaje mi się że nie przejdzie. Czekam na pomoc

 

[ Dodano: 2009-10-14, 22:42 ]

A powiedzcie mi, co myślicie o zaślepieniu egr-a. Podłożyć blaszke w miejsce, gdzie dochodzą spaliny od egr, ten wąż jest na 2 śruby, klucz 13 i odkręcone. Odrysowałbym szkic, wyciął szablon i z blachy dorobił zaślepke. Czy komputer nie będzie pokazywał wtedy błędu??Spaliny wogóle nie będą dochodzić do zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Tego nie robiłem więc nie pomoge ale też chętnie się dowiem co z tym zrobić. Czy chcesz to zrobic dlatego, że masz jakiś problem ? Tzn. muli np. na zimnym silniku do 2000 obr. ? W zasadzie to nawet ruszyć się nie da ? Po 2000 obr. wchodzi na obroty pięknie.

Co zrobić ?

scenic II 1.9 dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monfi, szczerze mówiąc ja nie mam z tym żadnych problemów. Auto chodzi bez problemu, tylko że kiedyś i tak bedzie trzeba czyścić, dlatego chciałem w piguły to zaślepić i po kłopocie.

Odepne go w tym tygodniu, bo jade na diagnostyke pod koniec tygodnia,sprawdzić wtryski to nawet jakby wyskoczył błąd to wykasuje od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy mogę Cie poprosić o przesłanie zdjęcia tego ustrojstwa ? To jest gdzieś obok filtra powietrza ? e-mail: [email protected]

Z góry dzięki

Ew. jeżeli toi nie problem się spotkać i o problemie pogadac chwile? w Końcu Sosnowiec nie taki wielki ;) W tej chwili jestem na L4 do końca tygodnia i siedze w domu więc mam troche czasu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opielowski, nie tak hopsiup..jak go wykasuje to znowu sie pojawi.Potrzeba troszeczkę więcej ingerencji elektryka(Clipa) w kompie samochodu,musi Ci wykasować EGRa na stałe a nie wiadomo czy będzie umiał albo chciał...ekologia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo, to wykasowanie błedu na CLIPIE wystarczy. Nic już później nie będzie wyskakiwać. Ja wypiołem wtyczke od egr, jest service ale auto jeździ ok. Dymi o wiele mniej, i z dołu się lepiej zbiera.

 

 

Byłem na diagnostyce z wtryskami. Przy okazji podłączyłem egr i tak jak przypuszczałem jest zasyfiony. Na kompie przy gazowaniu wyszło że się przycina, dlatego autko może trochę dymić. Tylko teraz problem z wyciągnięciem tego zaworu. Nie wiem co zrobić... A tak przy okazji, wtryski wyszły ok: 1 cylinder: -0,6 2 cylinder: 0,5 3 cylinder: -0,5 4 cylinder: 0,6. Czyli suma daje 0 więc wtryski są w miare ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę po czasie ale odpowiem, byłem na czyszczeniu EGR. Miałem przejechane ok .140tyś i okazało się że był czyściutki i nie wymagał ingerencji, no może był trochę okopcony ale żadnych osadów. Auto sprowadziłem z francji a sam tankuję tylko dobre paliwo typu verva itp. Mechanikowi ze ponoć znanego i dobrego warsztatu zajęło to ok 5-6h :!: Widziałem że uczył się na moim egzemplarzu, ale trzeba przyznać że łatwo nie jest. Musiał opuścić silnik , zdjąć rurę kolektora żeby odkręcić śruby EGRa, z tego co pamiątam są 3szt. jedna od strony kabiny. Jest tam też metalowa podkładka w którą warto zaopatrzyć się bo przy dokręcaniu śrub ona się zgniata i szczelnie przylega, przy kolejnym odkręcaniu już tak nie trzyma i może trochę gwizdać. Fotkę zamieściłem w TYM wątku, jak by ktoś chciał to mam więcej zdięć i mogę załąćzyć.

Co do zaślepiania to nie mam pojęcia ale coś słyszałem że mogą być potem problemy z błędami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wszystko dokładnie opisane w tym wątku do którego zrobilem link do zdjącia. W skrócie powiem że przez telefon wycenili na 150zł bo tyle biorą za czyszczenie w LagunieII ale nie wzięli pod uwagę że tam jest 100x lepszy dostęp i odemnie wzieli 400zł. Więcej tam nie pojadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinescu, w lagunie czy tez meganie EGR jest praktycznie na wierzchu.Trzeba być naprawdę laikiem,żeby dawać komuś za tą robote 150zł :-/

No ale sceniol to inna bajka...widziałem jaki jest dostęp do niego..tragedia.Ale 400zł to według mnie dużo za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mają o jednego klienta mniej.
i bardzo dobrze..amatorzy :roll: Ale wracając do zaworu to wedlug mnie nie ma sensu tyle kasy płacić,lepiej go zaślepić.Albo zregenerować,jest kilka firm..koszt 200/300zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, nie wiem na czym może polegać regeneracja ale w/g mnie właśnie na czyszczeniu bo do naprawy toto się zabadzo nie nadaje. Za demontarz też trzeba zapłacić, sam bym się tego nie podjął, więc nie jest to łatwa sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!