Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie EGR w 1.9 DCI


opielowski

Rekomendowane odpowiedzi

kipi,na czyszczeniu byłem akurat w aso,które nic nie pomogło,bo padła mi w nim część elektryczna i się przycinał,strona pracująca w spalinach była oki. Wymianę zrobiłem sam,robiłem to tak,jak jest opisane w dialogysie. Dostępu tam nie ma cudownego,ale nie jest tak tragicznie. ;-) Zdjęć nie mam,bo nie miałem czasu bawić się z aparatem,bo robiłem to w styczniu,a garażu nie mam ogrzewanego,więc myślę,że nie będziesz miał mi tego za złe. :->

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wziąłem się wreszcie za egr. Przedwczoraj rozebrałem całe podszybie, wycieraczki, silniczek wycieraczek i blachę która jest pod szybą. Egr jest wtedy idealnie na wierzchu.Część elektryczna zeszła bez problemu, część mechaniczna została w całym układzie recyrkulacji spalin. Psikałem ją płynem DA1, WD40 i innymi środkami. Niestety ale egr nawet nie drgnął. Zapsikałem go jeszcze raz, wczoraj i dziś znów próbowałem go wyciągnąć. Niestety bez efektu, Jest tak zapieczony, że bez zniszczenie raczej nie wyjdzie. Wykręciłem cały układ recyrkulacji spalin, i wyczyściłem go trochę przez otwór w tym układzie. Niestety całości nie wyczyściłem, ponieważ egr nawet nie drgnął. Odrysowałem szablon pod zaślepkę do egr i skręciłem wszystko. I teraz takie pytanie, czy zaślepienie zaworu nie wiążę się z jakimiś niekorzystnymi sprawami dla silnika?? Osobiście wydaje mi się, że nic nie powinno się stać. Gdy zaślepię to egr będzie sobie pracował tylko że bez spalin. Co wy na to?? Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zaślepiłem zawór egr. Jeżeli chodzi o jakieś odczucia, to auto lżej przyspiesza od najniższych obrotów. Przed zaślepieniem dawało się wyczuć takie lekkie mulenie, teraz tego nie ma. Błędu na komputerze nie ma żadnego, także autko chodzi idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie również jest do wyczyszczenia i próba stanęła na podobnym etapie, co u kolegi opielowski. Nie próbowałem na siłę wyjmować zaworu z obudowy, ale sądzę że może on być przymocowany na stałe i występować jako jeden element z obudową. Nie mam pod ręką Dialogys żeby to sprawdzić.

opielowski, jak dostałeś się do dolnych śrub (imbusy) tej kwadratowej rury (chyba woda)? Czy trzeba demontować metalową rurkę z kolektora wydechowego czy wystarczy przy obudowie zaworu ją odkręcić? Jest ona zamocowana na jakiejś opasce, nie chcę jej zepsuć <ok> Rurkę tę miałem już (nie)przyjemność wymieniać przy świstach spod maski. Niestety okazało się, że powodem świstów było turbo, które padło po przejechaniu kolejnych 2kkm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jest wprasowany w tę obudowę.Gdybyś np chciał kupić nowy egr w aso,to tam występuje on razem z obudową,jako jedna część.Ale da się go z tej obudowy wyciągnąć.Na forum laguny widziałem nawet fajny opis jak zrobić sobie narzędzie do jego demontażu.Tę metalową opaskę ściągniesz śrubokrętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tą metalową rurkę( masz chyba na myśli tą która doprowadza spaliny do całego układu egr odkręciłem przy zaworze) a jeśli chodzi o ta kwadratową rurę, to odkręciłem ją przy końcu jak wchodzi do kolektora ssącego, nie odkręcałem jej od strony tej części kwadratowej. A opaskami się nie przejmuj, raczej nie zepsujesz, a nawet gdyby, to zaopatrz się w takie opaski skręcane na śubokręt, bez problemu zastąpią tamte opaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie problem był taki sam,poległem na próbie wyjęcia egr-a z obudowy więc zrobiłem zaślepkę i efekt jest taki że auto jeździ normalnie a komunikat o sprawdzeniu spalania nadal świeci i co teraz jechać na komputer wykasować błąd czy to nic nie da?

proszę o pomoc :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, jeżeli wykasujesz błąd to albo zniknie na dobre albo zapali się ponownie... to jest loteria. W Scenicach zdarzały się 2 wersje oprogramowania, jedna wersja wykryje zablokowany dopływ spalin do egr druga nie. U mnie np. błędu po zaślepieniu nie ma. No chyba że błąd miałeś wcześniej zaświecony od egr-a, poprzez złą pracę( czytaj zasyfiony egr), to pewnie kontrolka dalej się zaświeci, ponieważ tak jak pisałeś nie zdołałeś wyjąć egr-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!