Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Załamanie się sprzedaży nowych aut Renault w Polsce


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Poniżej przedstawiam artykułz PAPu .

Widac znaczny wzrost sprzedaży samochodów , praktycznie wszystkich , tylko Renault zawęża rynek.

Jak sadzicie jaki to jest powód że ludzie nie chcą kupować tej marki : awaryjność, cena , serwis ?

 

Wiadomości

 

Jakie auta są najchętniej kupowane przez Polaków

(PAP, pb/09.05.2007, godz. 18:16)

 

W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku w Polsce sprzedano 98 tys. 58 nowych aut osobowych, o 25,2 proc. (niemal o 20 tys. sztuk) więcej niż przed rokiem - podał w środę instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.

 

W samym tylko kwietniu sprzedano 25 tys. 320 nowych aut osobowych, o 9,4 proc. mniej niż w marcu, ale o 27,5 proc. więcej w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku - wynika ze wstępnych danych Samaru.

 

Listę najpopularniejszych w Polsce marek otwiera Toyota, która w kwietniu znalazła na swoje auta 3.369 nabywców, o 32,8 proc. więcej niż przed rokiem. Od stycznia do końca kwietnia kupiono 13 tys. 277 aut tej marki (wzrost o 28,6 proc.). Tym samym Toyota umocniła się na pozycji lidera, zwiększając swój udział w rynku z 13,2 do 13,5 proc.

 

Nieco większą dynamikę wzrostu sprzedaży wykazała druga w rankingu Skoda. Kwietniowy rezultat w wysokości 2.978 aut to 35,1 proc. wzrostu, natomiast skumulowany na koniec kwietnia - 11 tys. 692 auta to o 30,8 proc. więcej niż przed rokiem. Udział czeskiej marki w rynku wynosi obecnie 11,9 proc., wobec 11,4 proc. rok wcześniej.

 

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Opel - 9.196 sprzedanych od początku roku aut (o 7,7 proc. więcej niż przed rokiem), Fiat - 9.107 aut (wzrost o 8,3 proc.), Ford - 6.935 (wzrost o 21,4 proc.), Volkswagen - 6.268 (wzrost o 61,7 proc.), Peugeot - 6.205 (wzrost o 29,4 proc.), Renault - 5.455 (spadek o 2,4 proc.), Citroen - 4.645 (wzrost o 15,1 proc.), Honda - 3.962 (wzrost o 27,1 proc.).

 

Poza ścisłą czołówką znalazło się wiele firm o wysokim tempie wzrostu sprzedaży. Listę tę otwiera Kia, która sprzedała od początku roku 2.844 auta i osiągnęła 94,3 proc. wzrostu (11. lokata). O 135,6 proc. wzrosła sprzedaż samochodów marki Suzuki - do końca kwietnia br. sprzedano ich 2.090, co dało firmie 14. miejsce.

 

Wzrosła również sprzedaż samochodów "z wyższej półki": BMW (sprzedano 964 auta tej marki, o 70,3 proc. więcej niż przed rokiem, co dało 20. lokatę), Land Rover (27. lokata, 208 aut, wzrost o 101,9 proc.), Porsche (32. lokata, 122 auta, wzrost o 79,4 proc.), Jaguar (33. lokata, 77 aut, wzrost o 75 proc.), Lancia (37. lokata, 55 aut, wzrost o 175 proc.).

 

Rekordowy w skali rynku wskaźnik wzrostu sprzedaży uzyskała Łada - sprzedaż 55 sztuk aut dała wzrost sprzedaży o 587,5 proc. większą niż przed rokiem.

 

[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,4 proc to nie jest jeszcze dramat i nie ma co panikować ;-) chociaż faktycznie inne marki miały spore wzrosty

 

warto też wziąć pod uwagę inne czynniki jak np zmiany przepisów odnośnie odliczania VATu itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,4 proc to nie jest jeszcze dramat i nie ma co panikować ;-)

 

warto też wziąć pod uwagę inne czynniki jak np zmiany przepisów odnośnie odliczania VATu itp

 

Jak to nie dramat? , zobacz że Renault jest to wyjątkiem! , ta firma się cofa ( bo nie idzie do przodu) .

A VAT o którym piszesz to innych marek nie dotyczy? , jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do VATu to trzeba by przeanalizować rozkład sprzedaży poszczególnych modeli w tych dwóch okresach, bo np u Nissana bardzo wzrosła sprzedaż pick-upów, których Renault nie ma w ofercie

 

poza tym to są wyniki tylko z jednego miesiąca, 04.2007, więc nie do końca mogą być miarodajne bo np dostawy sie opóźniają itp (nie wiadomo tez jak się stwierdza fakt sprzedaży auta - podpisanie umowy, wpłata całej kasy czy odbiór auta)

 

ps. jak cytujesz moją wypowiedz i robisz skróty to to zaznacz :mrgreen: (...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dokumencie dane sa za pierwsze 4 miesiące , nie za sam kwiecień.

Nissan picku, tak jak inne pickupy nie sa autami osobowymi i nie sa ujete w tym zestawieniu , gdyby były wyniki były by jeszcze bardzie katastrofalne.

Widze że bardzo bronisz Renaulta.

 

PS:

cytowałem całą twoją wypowiedz , pewno przez "mordkę" sie nie cała złapała.

Nie miałem zamiaru robić skrótów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pierwszych trzech marek są podane wyniki także tylko z kwietnia i stąd moje uogólnienie :mrgreen:

 

Poniżej znajdziesz artykuł opisujący rynek na koniec marca 2007 i zobacz, że różnice między Renault a resztą były mniejsze (nie chodzi mi o liczby a o procenty) więc to po prostu wg mnie kwestia skumulowania słabszych okresów.

 

http://www.autocentrum.pl/go/338__strona__...1__1__2__1.html

 

Absolutnie nie bronię Renault, bo za to co wyprawiają w serwisach to mają za swoje :evil:

 

Na rynku aut dostawczych jest już inaczej: (dalszy ciąg artykułu przez Ciebie przytoczonego na początku)

 

Na rynku samochodów dostawczych sprzedano w kwietniu 4.196 pojazdów, o 4,9 proc. mniej niż w marcu, ale o ponad 38 proc. więcej niż przed rokiem. Łącznie od początku roku sprzedaż samochodów użytkowych w Polsce wyniosła 15 tys. 175 sztuk, o 33,2 proc. więcej niż przed rokiem.

 

Pozycję lidera na tym rynku zachował Fiat, który od początku roku sprzedał 3.094 auta dostawcze, o 15 proc. więcej stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Udział Fiata w polskim rynku samochodów dostawczych wynosi obecnie 20,4 proc.

 

Na pozycję wicelidera awansował Renault, którego pojazdy kupiło od początku roku 2.070 osób, o 43 proc. więcej niż rok wcześniej, co dało marce 13,6 proc. udziału w rynku.

 

Trzeci był Volkswagen - 2.021 sprzedanych aut, wzrost o 56,6 proc. i udział w rynku 13,3 proc.

 

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Peugeot - 1.372 sprzedanych samochodów (wzrost o 74,8 proc.), Citroen - 1.366 (wzrost o 77,6 proc.), Ford - 1.256 (wzrost o 11,9 proc.), Mercedes - 1.017 (wzrost o 52,3 proc.), Opel - 506 (spadek o 27,5 proc.), Nissan - 488 (wzrost o 61,6 proc.) i Toyota - 477 (wzrost o 751,8 proc.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , w kategorii aut dostawczych Renault trzyma się nieźle , mnie bardziej interesują osobowe , Ty chyba tez takim jeździsz.

W rankingu podanym przez PAP widac że 2 marki w ciągu roku wyprzedziły Renaulta , , są to Ford ( chyba głównie Fokus) i peugeot.

W całym Twoim zestawieniu ( dostawcze) musisz przyznac tez nie występuje żaden spadek sprzedaży , są same wzrosty.

Więc wynik Renaulta w autach osobowych to jakieś nieporozumienie , chyba poleca głowy w Renaulcie PL, jezeli to się utrzyma dłużej.

A może klienci tez na tym zyskają, bo może Renault uatrakcyjni seny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku nie pojawił się żaden nowy model.

Dopiera od połowy tego roku pojawiają się: Twingo 2 a w październiku nowa laguna.

W 2008 będzie kilka nowych modeli, więc myślę, ze Renault będzie miał zwyżkę.

zdrówko :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!