Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Złącze wielostykowe opis!!! Podłączenie obrot


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam mały problem aby mogł u mnie w aucie zadziałać obrotomierz musze podłaczyc go pod pin 12 złacza wilostykowegokomputera niestety to złacze nie jest opisane samo z siebie i nie wiem ktory to pin 12 :mrgreen: Mam nadzieje ze ktos mi pomoze

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy cewce masz złacze w którym jeden kabel jest sygnałowym od komputera ( ten sam co do obrotomierza). Niewiem jaką masz dokładnie cewke, bo jak taką samą jak w clio to download.php?id=3591

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam na pierwszy rzut oka wyglada tak samo lecz gdy przyjzalem sie blizej w tym pierwszym zlaczu mam tylko dwa kabelki postaram sie zrobic zdjecie i wrzucic nie jest to latwe bo polaczenia sa od dołu slabo dostepne!!!

 

[ Dodano: 2007-07-01, 21:30 ]

Błagam pomozcie bo stoje z tematem w kropce nir wiem jak go ruszyc i jak rozgrysc a co najlepsze nikt nie chce sie podjac podlaczenie tego obrotomierza!!! Pomocy!!!

post-216-1181465019_thumb.jpg

post-1-1181465019_thumb.jpg

post-1-1181465020_thumb.jpg

post-1-1181465021_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Rozumię, że miałeś zegary bez obrotomierza? i chcesz wymienić zegary z obrotomierzem? Też chcę to zrobić i wydawało mi się, albo ktoś na forum allegro powiedział mi, że kupuję tylko te zegary podpinam i wszystko powinno działać, ale jak widzę nie jest to takie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Ja podłączyłem swój licznik z obrotomierzem wczoraj.Pierwsza opcja podłączyłem do cewki,niestety obroty były zawyżone zamiast 1000 było około 2000, a przy przyspieszaniu dochodziło do 7000.Rozebrałem więc złącze komputera, wszystkie styki są ładnie opisane,znalazłem nr 12 jest to biały przewód ,podłączyłem się pod niego ładnie zaizolowałem połączenie i do złącza nr 6 w szarej kostce przy liczniku.Obrotomierz wskazuje po nagrzaniu silnika 800 a przy rozpędzaniu max do 4000 tyś. zastanawia mnie jedynie cewka czy jest z nią wszystko ok,obroty falowały i były zawyżone no i gazownik jak zakładał LPG też coś narzekał na cewkę ale gaz działa super więc nic nie ruszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Jestem zmuszony do odkopania kolejnego tematu , bo w dalszym ciągu nie wiem co z tym obrotomierzem. Może inaczej, jak na razie wiem , że:

- do nowego licznika z obrotomierzem muszę doprowadzić przewód na szarą kostkę pin 6 (nie mam oryginalnie takiego )

- sygnał z danymi o obrotach w silniku 1.4 e można pobrać z pinu 12 złacza wielostykowego

 

A teraz, to co mnie nurtuje:

- czy muszę sie wpinać bezpośrednio w złącze wielostykowe (w pin12) , czy może da się pobrać ten sygnał z innego, łatwiej dostępnego miejsca?

- jeśli koniecznie trzeba dłubać przy tym złaczu, to jak sie najłatwiej tam podpiąc? Można rozebrać to złącze? Przeciąć przewód? Czy może da się to zrobić , że tak powiem bezinwazyjnie?

 

Jeśli ktoś ma doświadczenie , czy wiedze w tym temacie to proszę nie wahać się i jej użyć <czerwona>

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przymierzam się do wymiany zegarów na takie z obrotomierzem, mam oryginalne zegary Sagem z elektronicznym odczytem prędkości. Rozglądając się za nowym licznikiem na allegro, nie spotkałem licznika elektronicznego, który miałby przewód biały na 6 szarej kostki przyłącza(zdjęcia, widok tyłów liczników oferowanych na allegro). Pin 6 jest podłączony do wskażnika obrotów ale analogowego, którego "de facto" nie ma, więc nie wiem jak to jest rozwiązane faktycznie. Stąd moje pytanie do kol. adriano07 jakiego typu jest kolegi nowy licznik?

post-23842-1268564196_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli ? Niezależnie od tego czy przebieg na zegarze jest wyświetlany analogowo , czy cyfrowo dane o obrotach silnika są na zegary podawane tak samo, czyli na 6 pin szarej kostki. U mnie takiego przewodu nie ma , dlatego musze go dodatkowo poprowadzić. Bardzo możliwe , że Ty masz taki przewód już poprowadzony pomimo tego , że zegary nie są wyposażone w obrotomierz - wtedy wystarczy tylko wymienić zegary i cieszyć się z obrotka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!