Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pedał hamulca wpada w podlogę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Nie wiem czy powtarzam temat ale szukałem i nie znalazłem odpowiedzi

Mianowicie chodzi o miękki pedał hamulca ..

jak silnik jest zgaszony to jest nawet twardy ale jak się odpali to wpada w podlogę.

Nie wiem co jest wymieniłem już szczęki z tyłu klocki i tarcze z przodu oraz pompę hamulcową odpowietrzałem uklad już z 10 razy normalnie i na odpalonym silniku dodam za to jest uklad hamulcowy z ABS.

poproszę o radę ... :-( :-( bo już nie mam sily na ten samochód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaki jest luz między bębnami a szczękami z tyłu. Może jest zbyt duży i zanim się skasuje pedał jest w podłodze. Na to, że pedał hamulca na zgaszonym jest twardy a na odpalonym silniku wpada ma wpływ serwo. Jak zmieniałeś pompę to układ był czyszczony ;)

mih00 nie zgodzę się z tobą. Też mam ABS. Jeszcze nie udało mi się wcisnąć pedału hamulca do samego końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że przy ABS można wcisnąć pedał do samego końca jak trzymasz to powinien zajść ale nie do końca ale on wpada prze użyciu małej sily .

Auto hamuje lae to nie jest hamowanie tylko zwalnianie .

muszę wcisnąć 2-3 razy żeby zaczął hamować dobrze.

luzu nie ma bo jak zaczynasz naciskać to kolo (jak auto jest na podnośniku) się zatrzymuje i nie można nim kręcić.

to było sprawdzane na samym początku każdy mechanik tam zaglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Witam,

 

Chcę odświeżyć temat, ponieważ zakończył się bez rozwiązania problemu.

Mam Megane kombi, 1.4 2001, mój problem pojawił się po odłączeniu przewodów hamulcowych przy wymianie tylnej belki.

Po podłączeniu i odpowietrzeniu pedał jest cały czas miękki i hamuje skutecznie na samym dole. Pompowanie nie powoduje podniesienia i utwardzenia pedału. Potem miałem planową wymianę tarcz i klocków, był też przegląd bębnów z tyłu i wymiana przewodów hamulcowych, odpowietrzanie w sumie ze 4 razy i nowy płyn wlany.

Teraz planuję wymienić pompę hamulcową, mój mechanik podejrzewa, że tam lezy przyczyna.

 

Znalazłem jeszcze taki temat:

http://megane.com.pl/topic/16669-miekki-hamulec-po-wymiane-klockow/

 

Muszę to wypróbować (poślizgi, żeby ABS zadziałał), dam znać czy pomogło.

 

Pozdrawiam

Morys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby serwo nie działało, pedał byłby cały czas twardy. Próbowałem sposób z uruchamianiem ABS'u, nie pomogło zbytnio.

Pedał nieco twardnieje po podpompowaniu, ale po chwili znowu leci w dół. Nie ma wyjścia - muszę kupić pompę, wymienić i może to rozwiąże sprawę.

 

Pozdrawiam

Maurycy

 

Już po wymianie pompy, brak efektu. Mechanik twierdzi, że słychać coś w pompie ABS. Może ona jest zapowietrzona. Książka nie podaje specjalnej procedury odpowietrzania pompy ABS. Zresztą sam ABS działa prawidłowo. Ale skoro to nie pompa, to musi być gdzieś układ zapowietrzony. Co prawda hamulec nie zachowuje się jak przyklasycznym zapowietrzeniu (po podpompowaniu, pedał twardnieje na chwilę i ponownie opada), ale innej przyczyny nie widzę. Czyli szukam dalej.

Edytowane przez morys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Chciałbym odświeżyć temat ponieważ mam ten sam problem w moim Megane 1.4 96r. Padł mi cylinderek w tylnym lewym bębnie, lecz wymieniłem oba wraz z przewodami hamulcowymi, następnie spuściłem cały płyn hamulcowy z układu i zalałem nowy. Układ odpowietrzałem zgodnie z książką sam naprawiam czyli rozpoczynając na prawym tylnym kole a kończąc na lewym przednim. Pedał na zgaszonym silniku jest twardy, jednak po odpaleniu staje się miękki i zaczyna hamować na samym końcu i można go wcisnąć w podłogę, po kilkukrotnym naciśnięciu pedału staje się twardszy w wyższym zakresie jednak po chwili znów dochodzi do podłogi. Mam nowe klocki i tarcze z przodu, a autko nie posiada ABS. Nie wiem co już robić, a pilnie potrzebuje autka. Dzisiaj ponownie odpowietrzałem hamulce jednak nie przyniosło to efektu, wycieku żadnego także nie widać. Przed awarią cylinderka wszystko było extra, a renatka hamowała jak marzenie. Płyn którym zalałem układ to dot3 i weszło mi tylko 0,5 l co mnie dziwi ponieważ w książce jest podany litr.

 

Z góry dziękuję za rady i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć korek od zbiorniczka i poluzuj przewody hamulcowe przy pompie. Czekaj, aż zacznie z otworów lecieć płyn i chwilę czekasz, dokręcasz przewody. W tym czasie nie naciskasz na hamulec. Następnie klasyczne odpowietrzanie hamulców.

Dużo tego powietrza nie będzie, ponieważ większość jego już jest w przewodach.

Edytowane przez Kreciq
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Kreciq jutro z samego rana się za to biorę.

 

 

Dziś udało mi się rozwiązać problem z hamulcami. Jak się okazało w nieodpowiedniej kolejności odpowietrzałem koła. Prawidłowa kolejność to: prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód - znalezione w książce serwisowej Megane. Po odpowietrzaniu w tej kolejności jak ręką odjął :)

Edytowane przez QRA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!