Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwnie falujące obroty, wysokie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nagrałem wczoraj filmik jak silnik świruje (ma takie objawy losowo występujące - głownie powróciło jak się stało zimno). Ta sytuacja przedstawiona na filmiku tak samo występuje czy stoję na światłach lub jadę na luzie (sprzęgło wciśnięte, bez naciskania na gaz). Ta sytuacja trwała z 2-3min i wystąpiła 3 razy tzn w ciągu 3dni głównie z rana na zimnym. Po przejechaniu łącznie 55km (5-dni), auto spaliło mi ~7,3L benzyny. Myśle, że taka praca silnika jak świrował to chyba nie przyczyniła się do spalania... ? Mam sonde lambda NGK opór grzejny wynosi 14Ω - jak zimna (niewiem czy się nie zmni z czasem) w WKŁ sonda lambda ma mieć opór 1,5Ω czyli różnica przy napięciu ~14V duża.. Lambdę odłączyłem i wpiełem miernik w samą sondę (mastecha - cyfrowy) masa-sygnał na początku wartość zero... po jakimś tam czasie napięcie się pokazało 0,2mV i jak miałem podłączony miernik to te napięcie spadało... tak jakby miernik był odbiornikiem jakimś, po dłuższej chwili napięcie wynosiło 0,450mV i też spadało jak podłączyłem miernik, a jak już w miare ciepły się zrobił to te napięcie na sondzie doszło do 0,750mV dłużej nie badałem. Pewnie takie wzrastanie powolne zależy od tego, że jej obwód grzejny był rozłączony. Napięcie nie wachało się to była stała w/w wartość, która po podpięciu miernika powoli malała w dół. Mam teraz sondę odpiętą, zero reakcji tzn. nie wyczułem nic w pracy silnika - pracuje tak samo.

 

Falujące obroty - video

 

Lambda jakiś czas temu była na kompie ale sygnał z niej idzie na ECU po przez emulator sondy od gazu i tam wskazania były ok (0,2V-0,8V).

Mam LPG ale teraz butle zakręciłem i szukam winy na PB, lambda była podłączona bezpośrdnio pod ECU - to samo. Czasem jak zimny jest to niema takich problemów. Staram sie max do 2,5tyś go kręcić (na zimnym) ale objawy też tak wystąpią...

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej był wymieniony.

Czy w taki sposób na filmie może pracować silniczek krokowy ? (był czyszczony)

Objaw przez wakacje czyli jak było ciepło nie występował.

 

p.s. zwróćcie uwagę na końcówkę filmiku, nie naciskałem na pedał gazu itp itd.

 

[ Dodano: 2009-11-07, 03:55 ]

to jak nikt niemiał takiego przypadku lub podobnego jak ja ? hmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Prawdopodobnie masz nie szczelny układ dolotowy powietrza. Sprawdź czy nasz szczelna przepustnicę i czy wszytkie połączenia z kolektorem dolotowym masz szczelne. Jeżeli jest gdzieś nieszczelność i kolektor dolotowy zasysa ci lewe powietrze to tak sie dzieje na PB. Jesli w tym momencie przełączysz na gaz i zgaśnie silnik to masz rozwiązanie. Popatrz czy na kolektorze dolotowym są wszystkie gumki zaslepijące. Może któraś pękła lub wogule jej nie ma. Może kiedyś miałeś strzała na gazie i wystrzeliła w sina dal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też taki objaw mogą dawać zużyte wtryskiwacze, ale tutaj szukałbym przyczyny w układzie czujników bądź też jak kolega wyżej napisał łapie lewiznę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiegyś miałem fiata tempre 2,0 i sytuacja wyglądała identycznie-jakby sie dziecko pedałem gazu bawiło i w tym wypadku(nawet serwis tego nie odkrył:-)) miałem uszkodzony czujnik położenia przepustnicy-jak kolega wyżej mówił chyba raczej skup sie na dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No u nmnie objawy były identyczne i wymieniłem silniczek krokowy.Po wymianie wszystko wróciło do normy.Nie długo sie tym cieszyłem bo po jakiś dwóch tygodniach znowu to samo.Reklamowałem ten silniczek , dostałem nowy i wszystko było ok.Do dnia wczorajszego :).Znowu podobne objawy.Wysokie obroty itp.Nie mam pojęcia czy koleś ze sklepu wciska mi cały czas jakieś chińskie badziewie czy poprostu to nie wina silniczka krokowego.

Dzieki za jakiekolwiek sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Jestem właśnie na etapie czyszczenia silniczka krokowego, przepustnicy i czego jeszcze się da po drodze :-P (przy okazji sprawdzania luzu zaworów). W międzyczasie znalazłem przy cewkach kondensator odłączony (urwany przewód), uszkodziłem śrubę od przykręcania cewki (nie wiem jak ją odkręcę podczas ew. wymiany), zgubiłem śrubę od wspornika cewek (wpadła za głowicę), urwałem wężyk od pochłaniacza par paliwa... :-x Napisz zdjęcie czego Cię interesuje to cyknę dopuki jeszcze nie poskręcałem wszystkiego do kupy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markar74, trochę Ci nie poszło :mrgreen:

Interesuje mnie stopień skomplikowania budowy przepustnicy, czy dam radę zrobić to sam i czy po złożeniu trzeba coś regulować itp. Głównie o to mi chodzi bo jeszcze nigdy czegoś takiego nie robiłem. Dzięki <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!