Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwnie falujące obroty, wysokie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nagrałem wczoraj filmik jak silnik świruje (ma takie objawy losowo występujące - głownie powróciło jak się stało zimno). Ta sytuacja przedstawiona na filmiku tak samo występuje czy stoję na światłach lub jadę na luzie (sprzęgło wciśnięte, bez naciskania na gaz). Ta sytuacja trwała z 2-3min i wystąpiła 3 razy tzn w ciągu 3dni głównie z rana na zimnym. Po przejechaniu łącznie 55km (5-dni), auto spaliło mi ~7,3L benzyny. Myśle, że taka praca silnika jak świrował to chyba nie przyczyniła się do spalania... ? Mam sonde lambda NGK opór grzejny wynosi 14Ω - jak zimna (niewiem czy się nie zmni z czasem) w WKŁ sonda lambda ma mieć opór 1,5Ω czyli różnica przy napięciu ~14V duża.. Lambdę odłączyłem i wpiełem miernik w samą sondę (mastecha - cyfrowy) masa-sygnał na początku wartość zero... po jakimś tam czasie napięcie się pokazało 0,2mV i jak miałem podłączony miernik to te napięcie spadało... tak jakby miernik był odbiornikiem jakimś, po dłuższej chwili napięcie wynosiło 0,450mV i też spadało jak podłączyłem miernik, a jak już w miare ciepły się zrobił to te napięcie na sondzie doszło do 0,750mV dłużej nie badałem. Pewnie takie wzrastanie powolne zależy od tego, że jej obwód grzejny był rozłączony. Napięcie nie wachało się to była stała w/w wartość, która po podpięciu miernika powoli malała w dół. Mam teraz sondę odpiętą, zero reakcji tzn. nie wyczułem nic w pracy silnika - pracuje tak samo.

 

Falujące obroty - video

 

Lambda jakiś czas temu była na kompie ale sygnał z niej idzie na ECU po przez emulator sondy od gazu i tam wskazania były ok (0,2V-0,8V).

Mam LPG ale teraz butle zakręciłem i szukam winy na PB, lambda była podłączona bezpośrdnio pod ECU - to samo. Czasem jak zimny jest to niema takich problemów. Staram sie max do 2,5tyś go kręcić (na zimnym) ale objawy też tak wystąpią...

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej był wymieniony.

Czy w taki sposób na filmie może pracować silniczek krokowy ? (był czyszczony)

Objaw przez wakacje czyli jak było ciepło nie występował.

 

p.s. zwróćcie uwagę na końcówkę filmiku, nie naciskałem na pedał gazu itp itd.

 

[ Dodano: 2009-11-07, 03:55 ]

to jak nikt niemiał takiego przypadku lub podobnego jak ja ? hmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Prawdopodobnie masz nie szczelny układ dolotowy powietrza. Sprawdź czy nasz szczelna przepustnicę i czy wszytkie połączenia z kolektorem dolotowym masz szczelne. Jeżeli jest gdzieś nieszczelność i kolektor dolotowy zasysa ci lewe powietrze to tak sie dzieje na PB. Jesli w tym momencie przełączysz na gaz i zgaśnie silnik to masz rozwiązanie. Popatrz czy na kolektorze dolotowym są wszystkie gumki zaslepijące. Może któraś pękła lub wogule jej nie ma. Może kiedyś miałeś strzała na gazie i wystrzeliła w sina dal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też taki objaw mogą dawać zużyte wtryskiwacze, ale tutaj szukałbym przyczyny w układzie czujników bądź też jak kolega wyżej napisał łapie lewiznę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiegyś miałem fiata tempre 2,0 i sytuacja wyglądała identycznie-jakby sie dziecko pedałem gazu bawiło i w tym wypadku(nawet serwis tego nie odkrył:-)) miałem uszkodzony czujnik położenia przepustnicy-jak kolega wyżej mówił chyba raczej skup sie na dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No u nmnie objawy były identyczne i wymieniłem silniczek krokowy.Po wymianie wszystko wróciło do normy.Nie długo sie tym cieszyłem bo po jakiś dwóch tygodniach znowu to samo.Reklamowałem ten silniczek , dostałem nowy i wszystko było ok.Do dnia wczorajszego :).Znowu podobne objawy.Wysokie obroty itp.Nie mam pojęcia czy koleś ze sklepu wciska mi cały czas jakieś chińskie badziewie czy poprostu to nie wina silniczka krokowego.

Dzieki za jakiekolwiek sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Jestem właśnie na etapie czyszczenia silniczka krokowego, przepustnicy i czego jeszcze się da po drodze :-P (przy okazji sprawdzania luzu zaworów). W międzyczasie znalazłem przy cewkach kondensator odłączony (urwany przewód), uszkodziłem śrubę od przykręcania cewki (nie wiem jak ją odkręcę podczas ew. wymiany), zgubiłem śrubę od wspornika cewek (wpadła za głowicę), urwałem wężyk od pochłaniacza par paliwa... :-x Napisz zdjęcie czego Cię interesuje to cyknę dopuki jeszcze nie poskręcałem wszystkiego do kupy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markar74, trochę Ci nie poszło :mrgreen:

Interesuje mnie stopień skomplikowania budowy przepustnicy, czy dam radę zrobić to sam i czy po złożeniu trzeba coś regulować itp. Głównie o to mi chodzi bo jeszcze nigdy czegoś takiego nie robiłem. Dzięki <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!