Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrusznik ?!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pojawił się u mnie problem z odpaleniem samochodu. Przy przekręceniu kluczyka w stacyjnie rozrusznik w ogóle nie ruszał. Słychać było tylko takie pojedyncze tykniecie ale rozruchu w ogóle nie było. Pojechałem oddać rozrusznik do naprawy. Wymienili szczotki, coś tam zrobili i jakis czas działało. Po jakimś tygodniu oddałem samochód do blacharza, stał tam tydzień, odebrałem i znowu się pojawia taki objaw że przekręce kluczyk i nie słychać rozruchu tylko to tyknięcie. Czasami za piątym, szóstym razem załapuje i odpala. Jak rano chłodny też pali, jak przejadę trochę tak żeby się silnik zagrzał i odstawie na pare minut to już mam problem z odpaleniem. Akumulator naładowałem żeby wykluczyć ten problem ale już sam nie wiem. Czy jest to wina rozrusznika że cos tam jest nie zrobione ( ale znowu dlaczego pięć razy odpala a za szóstym nie, raz wystarczy trochę popróbować parę razy a innym razem tylko z popychu trzeba) ? Czy to faktycznie może wina akumulatora ? A może to coś z elektryką ? Coś tam nie łączy ? Mam jeszcze taki objaw w samochodzie że jak włączony mam prawy migacz, naciskam hamulec i ten migacz rozłącza... Proszę o jakąś poradę co z tym zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest bardzo prosta, miałem już to nie raz. Masz problem z klemami akumulatora lub końcówkami od kabli (są zanieczyszczone, zaśniedziałe, nie stykają jak trzeba), następnym razem wystarczy, że poruszasz trochę obydwiema klemami lub końcówkami od kabli, a samochód napewno odpali. profilaktycznie wymień klemy, przeczyść końcówki kabli i elektrody akumulatora, posmaruj nowe klemy wazeliną techniczną i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak u mnie takie coś było (tyknięcie i brak reakcji rozrusznika) to okazało się że akumulator padł, zrobił zwarcie i przeszedł mi rozrusznik, nowe aku 250zł + rozrusznik po regeneracji 200zł brak kosztów robocizny bo sam to robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jeśli "pyka" to na bank rozrusznik się "zawiesza" powody dwa:

-za słaby prąd rozruchowy

lub/i:

-bendix,szczotki albo łożyska w rozruszniku padły.

Sugeruję odwiedzić innego mechanika,najlepiej "rozrusznikowca".

 

A klemy i inne tego typu połączenia można posmarować wazeliną techniczną- wtedy nie śniedzieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem ten sam problem. Jeżeli rozrusznik jest po remoncie i klemy dobrze dokręcone to sprawdź czy kabelek idący do automatu na rozruszniku jest dobrze zamocowany , albo gdzieś nie styka tak jak powinien. Następnym razem jak nie zaskoczy to poruszaj tym kabelkiem i zobaczysz czy to jego wina.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jezdzilem z 3 godziny moja Megane, potem na chwile zgasilem i juz jej nie moge odpalic. Popchnelismy ja z kolegami i zaskoczyla z popychu. Przy przekreceniu kluczyka slychac takie pykniecie i zadnej reakcji rozrusznika. Co wiecej po odpaleniu mozna bylo przekrecic kluczyk tak jakby nie byl dalej odpalony. Co to moze byc? Szukalem rozrusznika gdzies przy sprzegle, bylbym wdzieczny jesli ktos zamiescilby zdjecie gdzie on dokladnie jest i ktory to kabelek mogl sie odpiac, a takze z ktorej strony i czym najlepiej jest przywalic w rozrusznik :)

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałś pan zdjęcie no to masz ;-)

 

DSCN0010.jpg

 

W twoim silniku też będzie w tym miejscu ten rozrusznik.

Ja nie musiałem walić w rozrusznik aby zszedł, po odkręceniu 3 śrub sam wyszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy bym szukał winy w rozruszniku. Nie wykluczałbym go, ale zostawiłbym na sam koniec. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności ładowanie aku, akumulator, klemy, bendiks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podłącze się do tematu.

Mam Megankę '96 ,silnik 1,6 RT

Wczoraj odpaliłem samochód, podjechałem parę kilometrów do domu handlowego, zrobiłem zakupy,wsiadam do autka ,przekręcam kluczyk i echo.

Wcześniej nie zdażały mi się problemy z odpalaniem, samochód zawsze odpalał za pierwszym razem, bez względu na pogodę itp.

Rozrusznik nie kręci.

Auto odpaliło na "zapych" i w drodze powrotnej nie sprawiało problemów. Pod blokiem zgasiłem samochód i chciałem go ponownie odpalić i znów to samo.

Zauważyłem,że wraz z "padnieciem" (chyba) rozrusznika, padło podświetlanie zegara i czujnika temp. ,ale wymieniłem bezpiecznik i działa.

Cały osprzęt elektryczny (szyby,radio, wskaźniki itp) działa. Próbowałem z drugim kluczykiem, to samo, imo rozbraja się normalnie .

Czytając posty na forum ,dochodzę do wniosku, że padł rozrusznik.

Wyczytałem, że należy przeczyścić styki przewodów masowych, sprawdzić oporność między przewodem masy rozrusznika a masą karoserii,sprawdzić szczotki i łożyska rozrusznika.

Problem w tym ,że nie mogę znaleźć samego rozrusznika :)

Patrząc po przewodzi masy wychodzącej z aku , i na zdjęcie w tym poście, wnoskuje ,że rozrusznik znajduje się po stronie pasażera , ale jak sie do niego dostać i jak ewentualnie go zdemontować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

A czy jest możliwość,że poszedł jakiś bezpiecznik ? Czy obwód zasilania rozrusznika jest zabezpieczony bezpiecznikiem, a jeśli tak , to gdzie on się znajduje.

Przeczytałem WKŁ , ale w części traktującej o układzie elektrycznym nie znalazłem wzmianki o zabezpieczeniu obwodu rozrusznika.

Pytam o to , bo poruwnując mój przypadek do podobnych opisanych na forum, u mnie awaria nie była poprzedzona żadnymi oznakami nadchodzących problemów z rozrusznikiem.

Chyba,że to nie rozrusznik .... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!