Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrusznik milczy po przekręceniu kluczyka.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dokładnie to nie wiem, gdzie ten post powinien być więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z Meganką I (rok 1996, silnik K7M), objawy są takie:

Wkładam kluczyk, przekręcam kontroli świecą się, przekręcam kluczyk dalej i cisza. Rozrusznik milczy, kontrolki nie gasną, jedynie zegarek w centralnej części deski gaśnie. Pompa paliwa za każdym razem pompuje paliwo, a samochód nie odpala.

Czasem przekręcam kluczyk, chwilę jest cisza i po tej chwili samochód pali od razu.

Dodatkowo zauważyłem, że ta sytuacja ma miejsce tylko jak silnik jest gorący (nie przegrzewa się), po ostygnięciu można go uruchomić, choć też nie zawsze.

Kiedyś miałem identyczną sytuację, to mechanik przeczyścił wszystkie połączenia masowe i przez pół roku działał idealnie, a teraz znowu sytuacja się powtórzyła.

Czy ktoś ma jakieś rady?

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja w Twoim przypadku zacząłbym od przejrzenia mas- poruszaj kablami masowymi, może akurat pomoże.Może też być tak że któryś kabel jest przetarty lub obluzowany.

U mnie dzieje się tak samo- kontrolki świecą,ale rozrusznik czasem nie chce kręcić, muszę cofnąć kluczyk i przekręcić go drugi raz bo za pierwszym nic się nie dzieje,ale mnie to nie przeszkadza.

Druga sprawa jest taka że jeżeli słyszysz takie "pyk" przy próbie uruchomienia rozrusznika to będzie to opcja typu bendix,szczotki lub łożyska rozrusznika.

Zacznij od kabli- ich samodzielne sprawdzenie nic nie kosztuje.

 

A z tymi masami i mechanikiem to sam sobie odpowiedziałeś ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam u mnie objawy były takie same po przekręceniu kluczyka cisza , pompka pompowała paliwo, wyświetlacz od radia przygasał i zadzwoniłem do znajomego elektromechanika i powiedział że to siada rozrusznik. Nawet jak kręcił to rozrusznik tak żężolił . Przyszło mi go robić w sylwestra ale się udało do tej pory auto odpala bez problemu a tak to nie wiedziałem czy odpali czy nie.

Naprawa rozrusznika wyniosła mnie dokładnie 42,00zł (szczotki, tulejki, bieżnia), robocizna 0,00zł no i swój kanał. Elektromagnes miałem dobry.

Może komuś mój opis pomoże w zdiagnozowaniu przyczyny takiego stanu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
witam:) no u mnie dokładnie takie same objawy są i jak tylko będę miał czas to zrobię to co zalecacie:)

także dzięki za podpowiedź;) pozdróweczka:)

Zacznij od sprawdzenia masy przy rozruszniku, u mnie styki były zaśniedziałe. Mechanik to oczyścił, posmarował i od tego czasu auto pali za każdym razem, objawy ustąpiły jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

to ja się może podepnę pod temat. Sam również chce sprubować spróbować naprawy rozrusznika i nie dam zarobić mechaniorowi. Już wiem żeby kupić zestaw naprawczy do rozrusznika; 4 tulejki,bieżnie i szczotki,może jeszcze jakiś smar,aby nasmarować pewne części. Pytania tylko

1)jakich będe potrzebował kluczy ,aby rozkręcić rozrusznik

2)czy myć rozrusznik np. w rozpuszczalniku,czy poprzecierać pędzlem z brudu

3)jak ściągnąć te tulejki? je się jakoś zbija? nie chce nic uszkodzić

4) jakie części smarować smarem?

 

nigdy wcześniej nic nie naprawiałem w aucie więc proszę o wyrozumiałość i dziękuję za pomoc

 

PS. może dodam że posiadam Megane 1 1.4 Eco silnik E 7 J

Edytowane przez holloqi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

holloqi, dość prosta jest regeneracja rozrusznika co będzie potrzebne.

Zacznijmy od tego, że pacjent to VALEO D6RA który jest prostym rozrusznikiem.

Co będzie potrzebne Torx'y zaczynasz od odkręcenia górnej śruby elektromagnesu, potem odkręcasz trzy śruby które mocują aluminiową obudowę obudowa schodzi bez problemu tylko umarzaj na wałek mocujący widełki elektromagnesu najlepiej jeśli wymienisz elektromagnes (koszt ok 70zł), następnie odkręcasz tylną kape czyli 2 nakrętki M5 (kluczyk 8) rozsypanymi szczotkami i szczotkotrzymaczem się nie przejmuj, wymieniając szczotki wymień i szczotkotrzymacz który lubi się rozsypać oryginalne szczotki kosztują ok 40zł a szczotko trzymacz ok 20zł. Kiedy masz już to wszystko rozebrane sprawdź jaki jest luz na wirniku jeśli jest dość duży wymieniasz tulejki jeśli nie zostawiasz je w spokoju. Skręcasz praktycznie w odwrotnej kolejności (warto robić zdjęcia, opisywać sobie przebyte kroki). Skręcając nie zapomnij o gumowej uszczelce pod szczotkotrzymacz który dla ułatwienia możesz sobie przykręcić (lecz uważaj nie za mocno bo może się rozsypać), załóż sprężynę możesz ją ze spokojem odciągnąć na boki (nic się nie stanie) włóż szczotki nie zapomnij założyć izolatorów szczotek (przychodzą na szczotkę [od góry] w miejsce gdzie dociska je sprężyna) bo może dojść do poważnego zwarcia. Na przykręcony szczotkorzymacz przykręcasz kape. Przykręcasz przewód szczotki do elektromagnesu.

Syf na wałku możesz wyczyścić benzykną ale musisz bardzo dokładnie powtórnie go nasmarować.

Ja zastosowałem smar molibdenowo-grafitowy.

 

UWAGA

Demontuj i montuj tylko przy odłączonym akumulatorze.

Edytowane przez Merkaba
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Do użytkownika Merkaba

Mnie też dopadł problem z rozrusznikiem. Silnik E7J, rozrusznik Valeo D6R

Czy mógłbyś opisać samą wymianę tulejek? Z tego co pamiętam (jakieś 3-4 lata temu rozbierałem identyczny rozrusznik znajomemu bez wymiany tulejek)to jest tam kilka sztuk. Z góry dzieki za odpowiedź.

Edytowane przez armus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie. U mnie za każdym razem po przekręceniu kluczyka cisza. Żadnego "pyk" jak pisze kolega.

Druga sprawa jest taka że jeżeli słyszysz takie "pyk" przy próbie uruchomienia rozrusznika to będzie to opcja typu bendix,szczotki lub łożyska rozrusznika

. Czyli elektromagnes? Jak można go sprawdzić, że to na 100% on, podpowiedzcie proszę.

 

Dodano: 25 lut 2014 - 19:05

Już po naprawie. Winna była szczotka, która blokowała się. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!