Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka informacji na temat autka Scenic 1.9 dTi


Mad2Max

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Znowu chce trochę pomarudzić i popytać :mrgreen:

Pojechałem dzisiaj obejrzeć poniższe auto

http://otomoto.pl/renault-scenic-dti-klima...-C10386475.html

Zabrałem znajomego który ma Kangoo 1.5 dCi żeby ocenił pracę silnika i podłaczył komputer w celu połączenia się przez interfejs do komputera samochodu i sprawdzenia go.

Tu napotkaliśmy pierwszy problem komputer łączył się z samochodem podawał że szyna danych jest OK a później podawał komunikat że nie może odczytać danych , sugerował sprawdzenie podłączenia lub zasilania. Użyliśmy 2 czy 3 programów i wynik był niestety taki sam. Połączenie sprawdzaliśmy, wyszła plastikowa wkładka z portu w samochodzie.

Z jego kangoo ten sam komputer i programy działają bez problemu.

Czy jest możliwość zablokowania takiego połączenia przez sprzedającego ?

Drugi problem który mieliśmy to linka bądź potencjometr pedału gazu.

Pedał blokował się chwilami w trakcie wciskania. Sprzedający twierdził ze to potencjometr.

Na forum wyczytałem że to może być do wymiany linka gazu , możliwe żeby to pomogło.

Z problemem drugim wiązał się problem trzeci który uznaliśmy za najpoważniejszy.

Przy dodawaniu gazu przy około 1000 obr silnik zaczynał pracować głośniej zapalała się kontrolka świec żarowych i po chwili gasła obroty nie wzrastały mimo wciśniętego pedału gazu. Po chwili silnik zwiększał obroty silnik zaczynał pracować równo i kontrolka się już nie zapalała.Znajomy stwierdził ze według niego możliwe że padają wtryskiwacze i w razie czego naprawa będzie dość droga.

Ostatni problem to poduszki pod tylna belką. Znajomy wchodził pod samochód i

powiedział że są do wymiany. Czy ich wymiana jest droga?

Samochód ogólne było w stanie zadowalającym jak sam przyznał sprzedawca po sprowadzeniu lakier był dwa razy szlifowany prócz błotnika nie znaleźliśmy śladów lakieroania.

Oczywiście "bez wypadkowość" auta okazała się nieprawdziwa. Auto miało robiony tylny lewy błotnik. Wszystkie szyby prócz przedniej rocznikowo zgodne z samochodem '99 rok ale z różnych miesiecy od stycznia (przednie trójkątne) przez marzec po lipiec/sierpień przednia szyba z 2002 roku. Szyby w tylnych drzwiach oryginalne ale innej firmy niż reszta szyb.

Czy przednie błotnik w Scenicach są plastikowe ? Magnetyczny miernik lakieru na

nich nie działał.

Cena niby do negocjacji ale sprzedajacy nie za bardzo chciał nic opuścić :P.

Powiedział ze jutro naprawi ten potencjometr bądź linkę i gwarantował ze problem trzeci zniknie. Mam jutro zadzwonić i sie dowiedzieć.

Czy przy tej cenie i z tymi problemami warto sie jeszcze raz fatygować prawie 60km ?

Na oku mam jeszcze dwa samochody ale jeden jeszcze dalej bo w Radomiu

http://allegro.pl/show_item.php?item=806935293

drugi trochę bliżej ale zastanawia mnie czy nie było za dużo robione jak na samochód do sprzedaży

http://allegro.pl/show_item.php?item=806935293

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie błotniki przynajmniej w Sceniku IphII są plastikowe więc miernik możesz sobie podarować :mrgreen:

 

Co do ponownej wyprawy do gościa to zaproponuj mu że jeżeli jemu zależy to może niech on się pofatyguje do Ciebie. On w ogłoszeniu podawał że jest OK (stan idealny) a Ty przejechałeś się żeby zorientować się że jednak tak nie jest a on jest skłonny doprowadzić samochód do odpowiedniego stanu to ruch moim zdaniem jest po jego stronie.

 

W drugim egzemplarzu zastanawia mnie brak klapki wlewu paliwa. Poza tym wygląda dobrze.

 

Jezeli chodzi o ostatni (benzynowy) skłonny byłbym na Twoim miejscu go obejrzeć. Ma podobno historię, przebieg wygląda na sensowny. Wersja z tym silnikiem jest przyjazna dla użytkownika (sam takim jeżdżę), nieco głośny w trasie w zakresie 130km/h wzwyż, bardzo żwawy, średnie spalanie pod moją nogą (jak trzeba depnąć to przydeptuję konkretnie) w mieście ale nie w ścisłym centrum Warszawy mieści się w przedziale 8-9l/100km. Lubi wysokie obroty, koszty serwisu nie są makabryczne (za rozrząd z pompą chłodzenia, świecami, wymianą oleju i chłodziwa zapłaciłem chyba 1700zł z fakturą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pizza:

Śmieszna sprawa. Autko z benzyna które polecasz obejrzeć i te który dzisiaj oglądałem są z okolic Mińska Maz. :mrgreen: Więc mógł bym to załatwić za jednym razem.

 

Może polecicie serwis/stacje obsługi z Mińska i jego okolic gdzie można sprawdzić auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!