Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka informacji na temat autka Scenic 1.9 dTi


Mad2Max

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Znowu chce trochę pomarudzić i popytać :mrgreen:

Pojechałem dzisiaj obejrzeć poniższe auto

http://otomoto.pl/renault-scenic-dti-klima...-C10386475.html

Zabrałem znajomego który ma Kangoo 1.5 dCi żeby ocenił pracę silnika i podłaczył komputer w celu połączenia się przez interfejs do komputera samochodu i sprawdzenia go.

Tu napotkaliśmy pierwszy problem komputer łączył się z samochodem podawał że szyna danych jest OK a później podawał komunikat że nie może odczytać danych , sugerował sprawdzenie podłączenia lub zasilania. Użyliśmy 2 czy 3 programów i wynik był niestety taki sam. Połączenie sprawdzaliśmy, wyszła plastikowa wkładka z portu w samochodzie.

Z jego kangoo ten sam komputer i programy działają bez problemu.

Czy jest możliwość zablokowania takiego połączenia przez sprzedającego ?

Drugi problem który mieliśmy to linka bądź potencjometr pedału gazu.

Pedał blokował się chwilami w trakcie wciskania. Sprzedający twierdził ze to potencjometr.

Na forum wyczytałem że to może być do wymiany linka gazu , możliwe żeby to pomogło.

Z problemem drugim wiązał się problem trzeci który uznaliśmy za najpoważniejszy.

Przy dodawaniu gazu przy około 1000 obr silnik zaczynał pracować głośniej zapalała się kontrolka świec żarowych i po chwili gasła obroty nie wzrastały mimo wciśniętego pedału gazu. Po chwili silnik zwiększał obroty silnik zaczynał pracować równo i kontrolka się już nie zapalała.Znajomy stwierdził ze według niego możliwe że padają wtryskiwacze i w razie czego naprawa będzie dość droga.

Ostatni problem to poduszki pod tylna belką. Znajomy wchodził pod samochód i

powiedział że są do wymiany. Czy ich wymiana jest droga?

Samochód ogólne było w stanie zadowalającym jak sam przyznał sprzedawca po sprowadzeniu lakier był dwa razy szlifowany prócz błotnika nie znaleźliśmy śladów lakieroania.

Oczywiście "bez wypadkowość" auta okazała się nieprawdziwa. Auto miało robiony tylny lewy błotnik. Wszystkie szyby prócz przedniej rocznikowo zgodne z samochodem '99 rok ale z różnych miesiecy od stycznia (przednie trójkątne) przez marzec po lipiec/sierpień przednia szyba z 2002 roku. Szyby w tylnych drzwiach oryginalne ale innej firmy niż reszta szyb.

Czy przednie błotnik w Scenicach są plastikowe ? Magnetyczny miernik lakieru na

nich nie działał.

Cena niby do negocjacji ale sprzedajacy nie za bardzo chciał nic opuścić :P.

Powiedział ze jutro naprawi ten potencjometr bądź linkę i gwarantował ze problem trzeci zniknie. Mam jutro zadzwonić i sie dowiedzieć.

Czy przy tej cenie i z tymi problemami warto sie jeszcze raz fatygować prawie 60km ?

Na oku mam jeszcze dwa samochody ale jeden jeszcze dalej bo w Radomiu

http://allegro.pl/show_item.php?item=806935293

drugi trochę bliżej ale zastanawia mnie czy nie było za dużo robione jak na samochód do sprzedaży

http://allegro.pl/show_item.php?item=806935293

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie błotniki przynajmniej w Sceniku IphII są plastikowe więc miernik możesz sobie podarować :mrgreen:

 

Co do ponownej wyprawy do gościa to zaproponuj mu że jeżeli jemu zależy to może niech on się pofatyguje do Ciebie. On w ogłoszeniu podawał że jest OK (stan idealny) a Ty przejechałeś się żeby zorientować się że jednak tak nie jest a on jest skłonny doprowadzić samochód do odpowiedniego stanu to ruch moim zdaniem jest po jego stronie.

 

W drugim egzemplarzu zastanawia mnie brak klapki wlewu paliwa. Poza tym wygląda dobrze.

 

Jezeli chodzi o ostatni (benzynowy) skłonny byłbym na Twoim miejscu go obejrzeć. Ma podobno historię, przebieg wygląda na sensowny. Wersja z tym silnikiem jest przyjazna dla użytkownika (sam takim jeżdżę), nieco głośny w trasie w zakresie 130km/h wzwyż, bardzo żwawy, średnie spalanie pod moją nogą (jak trzeba depnąć to przydeptuję konkretnie) w mieście ale nie w ścisłym centrum Warszawy mieści się w przedziale 8-9l/100km. Lubi wysokie obroty, koszty serwisu nie są makabryczne (za rozrząd z pompą chłodzenia, świecami, wymianą oleju i chłodziwa zapłaciłem chyba 1700zł z fakturą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pizza:

Śmieszna sprawa. Autko z benzyna które polecasz obejrzeć i te który dzisiaj oglądałem są z okolic Mińska Maz. :mrgreen: Więc mógł bym to załatwić za jednym razem.

 

Może polecicie serwis/stacje obsługi z Mińska i jego okolic gdzie można sprawdzić auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!