Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszki silnika wymiana


roboboss

Rekomendowane odpowiedzi

witam!!!Klepie mi coś w przodzie na nierównej nawierzchni.Zagłębiłem się z kumplem w temat on na ręcznym usiłował lekko ruszać a ja obserwowałem silnik i..za uwarzyłem że z tyłu silnika jest taka poprzeczka idąca w stronę kabiny i tam jest przykręcona do takiej obudowy pewnie z gumą w srodku i wydaje mi się że tam sie to za bardzo telepie(aż mi drży deska w środku jak delikatnie ruszam i silnik muli),zauważyłem że poduszka na dole silnika zaczeła pękać,więc trzeba dzialać.I TU MAM PYTANIE:

JAKI JEST ORIENTACYJNY KOSZT CZĘŚCI CZYLI TEJ PODUSZKI U GÓRY I TYCH DWU NA DOLE????

Dodam że jest to meganka classic z przed liftingu rok 98 silnik 1.6

Dziękówa za wszelką pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie,ale w obu moich tematach szukałem na forum,ale:

-w temacie poduszek nic konkretnego

-w temacie wcześniejszym szarpanie i nierówna jazda powyżej 2tyś/obr. http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=18176

przetrzepałem całe forum,ale wszystko nie na mój temat inne objawy.

kolega MERKABA napisał tak w moim temacie: Miałem dokładnie ten sam problem nawet temat założyłem http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=17815 ale nikt nie odpowiedział.... mniejsza z tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam podepne sie do tematu tak samo mam problem z poduszkami a zwłaszcza z tą pod skrzynią to już jest trzecia którą wymieniłem jedna to nawet 2 miesięcy nie wytrzyma teraz założyłem sasica zobaczymy ale objawy miałem takie same przy ruszaniu silnik drżał a przy wyłączaniu silnika trzepało całą budą i nie wiem czy nie popełniam błędu i wymieniam tylko jedną poduszkę może powinienem wszystkie na raz a nie ładować się w koszty proszę o radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Właśnie jestem na I etapie wymiany poduszek (zrobiłem dojście i poluzowałem nakrętki). Przy okazji wymiany chodnicy i tulei drążka stabilizatora wymienić poduchy jest łatwiej. Do nakrętek poduszki (klucz 16) po prawej stronie ( V ) łatwiejszy jest dostęp po wyjęciu chłodnicy, zderzaka przedniego, przedniej części nadkoli. Do nakrętek poduszki lewej (skrzyni) łatwiejszy jest dostęp po wyjęciu obudowy filtra powietrza i jw nadkola. Do nakrętek poduchy tylnej łatwiej się dostać po wyjęciu drążka stabilizatora, a wcześniej katalizatora i odłączenie drążka wyboru biegów. Po bliższym przyjrzeniu się poduszkom wydaje mi się, że lewa i tylna są ok. Podobno jest dużo problemów z wyjęciem tylnej, ale tego jeszcze nie wiem. Dwie przednie wymienię na pewno, jak uda mi się wyciągnąć tylną to też wymienię. Na razie to tyle.

Dzisiaj II podejście. Poduszka tylna. Do odkręcenia poduszki od "sanek" potrzebny jest klucz 16 (nasadka, oczkowy, płaski). Mało miejsca, potworna męczarnia. Poduszkę od uchwytu odkręca się kluczem 18 (i nasadka i oczkowy). Natomiast uchwyt, dwie śruby klucz 16. Myślałem, że jak odkręcę ten uchwyt to bez problemu ją wyjmę. Niestety wszystko mam odkręcone, ale wyjąć nie dam rady :evil: Wydaje mi się, że sama poduszka jest w dobrym stanie i chyba poddam się :cry:

 

[ Dodano: 2010-11-20, 22:49 ]

Dałem sobie spokój z tą tylną. A tak wogóle to mogłem chyba nie wymieniać nawet dwóch przednich. Po wyjęciu okazało się, że nie są uszkodzone (wyglądają zupełnie jak nowe). Chociaż zauważyłem poprawę jeśli chodzi o wibracje od silnika. Tak że jestem zadowolony :mrgreen: . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Przyszedł czas na wymianę i u mnie.

Megane 1.9 DTI kombi 99

Prawa- górna część mocowania przesunęła sie w tył pojazdu tak, że oparła sie o metalową podstawę. Przesunięcie około 2-3cm.

Lewa- nie dawała oznak zużycia, jednak po demontaży okazało się, że wewnątrz już nieco popękała.

Klucz 16, 13, nasadowy i płaski. Aby nie ruszac pojemnika z płynem użyłem przegubu do klucza nasadowego.

Silnik podparty podnośnikiem poprzez gumę, zluzowanie śrub.

Prawą odkręcałem z łapą od silnika-3 śruby- potem demontowałem poduszkę - 3śruby-.

Montaż najpierw poduszki do łapy, następnie łapa do silnika. Okazało się, że nowa jest okoo 3cm wyższa i trzeba było podlewarowac silnik aby łapa dobrze się spasowała.

Łapę przykręciłem ostatecznie, czyli dociągnąłem śruby, poduszkę do łapy również skręciłem ostatecznie.

Po opuszczeniu 3 śruby do budy przykręciłem prawie do końca, z lekkim luzem.

Lewą odkręciłem z poduszki i mocowań do budy. Śruby mocujące do budy mogą się wysunąć na dół.

Aby zdemontować poduszkę musiałem w jej okrągłą, górną cześć stuknąć młotkiem aby puściła ze szpindla idącego od łapy. Była tam lekko zaklinowane. Pukanie oczywiście w bok blachy aby zluzować.

Po założeniu poduszki skręciłem 16 z łaą a mocowania na uszach poduszki pozostawiłem z lekkim luzem.

Odpaliłem silnik, wykonałem kilka ruszeń do przodu i do tyłu, kilkukrotnie zwiększyłem obroty silnika.

Ten zabieg po to, aby poduszki ustawiły sie w niemęczącej gumy pozycji.

Na oczkach wyraźnie trafiły w inne miejsca niż były po wstępnym montażu.

Dociągniecie śrub, sprawdzenie wszystkich i po robocie.

Przed zapaleniem silnika nie zapomnieć o wyjęciu podnośnika :lol:

Gumę poduszek można pokryć odrobiną silikospray'u aby uszczelnić gumę i zabezpieczyć nieco przed olejami.

Gwinty pokryte odrobiną smaru miedzianego aby w przyszłości nie stawiały oporu przy pracach. Można użyć słabszego kleju adhezyjnego.

W aucie znacznie ciszej, ABS działa sprawnie, kierownica nie musi być w lewo, auto przestało lekko ściągać w prawo.

Poduszka przy skrzyni była wymieniana jesienią, jest nadal w porządku.

Komplet poduszek SASIC kosztował 250 zł.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Chciałbym się dopiąć do tematu, ponieważ mi strzeliła poduszka i rozwaliła przewód od wspomagania. Chodzi tu o łapę prawą przednią w 1996r z klimą, i mam pytanie czy można sprężarkę podnosić ( i nic się jej nie stanie) odkręcić pompę wspomagania, oraz jak podnieść silnik, za co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za komplet poduszek wszystkie 3 :blink: dałem jakieś 250 zł czyli jak kolega qzyn. E za wymiane dałem 100 zł nawet chyba 80 to było bo po znajomości wymieniałem. Czyli + - 350. Mam megi 1.6 z 98r. Wymiana była na tyle trafna,że biegi zaczęły wchodzić idealnie. Przed wymiana haczyły . Z tego co wiem to więcej roboty chociaż nie tak dużo jest z tą przednia poduszką jak stoisz przodem do samochodu to po lewej. Tam pod wspomganiem i kompresorem klimy. Jednak trzeba to chyba rozkręcić i się pobawić.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!