Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kapie olej z lewej półosi


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem okazję wejść dzisiaj pod auto no i widzę, żę na gumowej osłonie lewej półosi (przy skrzyni) wiszą krople oleju. Powiedzcie mi Panowie czy poważna to usterka i jakich części mam poszukiwać? Pozdrawiam

Zapomniałem dodać - Renia z 96 silnik 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wywołałeś temat

u mnie pojawił się podciek w garażu - po wymianie osłony zewnętrznej lewej(wczoraj).

wizyta u majstra - nic nie cieknie (na pracującym silniku , na 1 biegu) - nic.

wstawiam do garażu - plama na podłodze.

ale poczytałem w instrukcji - lewą półoś można wyjąć bez bólu i wszystko z nią zrobić młotkiem i imadłem (nie trzeba rozbierać skrzyni). jutro jadę to rozebrać - to zobaczę i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelnieniem przegubu wewnętrznego lewego jest osłona dociskana do skrzyni biegów miseczką metalową na 3 śrubach.

u mnie przy montażu półosi zagięli gumową osłonę przegubu - i pojawił się podciek.

jeśli podciek jest spod miseczki (śrub) przegubu to znaczy że pękła osłona lub zawinęła się na półosi (osłona montowana na obrotowym łożysku). rozważaliśmy z majstrem twój przypadek. wymontowanie półosi i sprawdzenie przyczyny to 20 min. u wprawnego majstra.

samemu problem bo trzeba odkręcić nakrętkę mocującą półoś do koła i dokręcić ją momentem po robocie. odkręcenie kulistego przegubu dolnego wahacza też nie jest zawsze proste. odkręcenie 3 śrub miseczki przegubu wewnętrznego wymaga kluczy nasadowych z przedłużkami.

Aha - osłona gumowa przegubu wewnętrznego ma wewnętrzny plastikowy pierścień utrzymujący geometrię gumowej harmonijki - po jego zerwaniu przy zakładaniu może dojść do wadliwego ułożenia gumowej osłony. przy okazji warto wymienić olej 80W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

koledzy piszecie o małym wycieku oleju ja po zrobieniu 400 km zauważyłem u siebie kałużę myslałem że to z klimy no i cały spód samochodu w oleju na szczęście jeszcze jest bo sprawdzałem jeszcze palcem sięgam do oleju to chyba tak duzo nieuciekło tylko podejrzewam od wiatru tak rozniosło po spodzie ale po dokładnym obejrzeniu okazało się że jest to wyciek spod tej obudowy na 3 śrubach i nie wiem jak do tego się zabrać gdyż kolega opisał jakieś pierścienie a oglądając w książce nic takiego nie ma a muszę to zrobić bo niemogę co chwilę sprawdzać poziomu oleju tylko co mam zamówić i jak się zabrać chodzi mi juz o stronę od skrzyni lewa półoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbigniew1111, Może tak zaczniesz pisać zdaniami aby dało się zrozumieć.

Wstaw czasem kropkę czy inny znak aby przerwać ten słowotok.

To nie konkurs pisania ilości wyrazów na czas :!: :!: :!:

Przypomnę też, że zdania zaczynamy wielką literą abyś i o tym nie zapomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja jużtemat przerabiałem w renault 19, w megane zaczyna się już też pocić. Lekko nie było ale domowym sposobem spokojnie można to zrobić, ja zacząłem od spuszczenia oleju w sprzyniu i wyjęciu całej półosi, następnie wywalić osłone + łożysko. To był ten etap prosty, później zaczęły się troszkę schody. Miejsce gdzie siedzi łożysko przydaje sięwyczyścić papierem ściernym by było gładkie, i nasmarować klejem/silikonem (DIRKO). Nabijanie łożyska... o mało nie zepsuliśmy podczas nabijania, z łożyska na samej półosi wystaje troszkę obudowy na to kawałek rurki i powoli wbijać do miejsca w którym pożysko powinno być. a montaż do auta to już formalność była :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!