Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja zaworów.


markar74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna sam próbuje naprawiac swoja Meganke. "Gazownik" powiedzial mi, ze trzeba wyregulowac zawory. Mam ksiazke pt.:"Renault Megane" i chce sprobowac wytregulowac je sam. Jakie narzedzia sa potrzebne? Za pomoc z gory dziekuje. Silnik K7M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Typowe klucze mam, a szczelinomierz gdzie mozna kupic?

 

[ Dodano: 2009-11-17, 20:33 ]

Czy ktos moze mi podpowiedziec, ktora to wizka przewodów wysokiego napiecia wraz z ich uchwytem (idealnie byloby z wskazaniem na rysunku) oraz za co chwycic wal korbowy, zeby go obracac i w ktorym kierunku (kolami nie pokrece). Bede wdzieczny za podpowiedz.

Silnik K7M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markar74, Jak czytam Twoje pytania w tym temacie to "gęsiej skórki" dostaję.

Jakie narzedzia sa potrzebne?
a szczelinomierz gdzie mozna kupic?
ktora to wizka przewodów wysokiego napiecia wraz z ich uchwytem (idealnie byloby z wskazaniem na rysunku) oraz za co chwycic wal korbowy, zeby go obracac i w ktorym kierunku
a do swiec potrzebny jest jakis specjalny klucz?

Wiadomo że "nie święci garnki lepią "ale to o co pytasz to podstawowe rzeczy. Skoro nie wesz gdzie kupić szczelinomierz, to zapewne masz nikłe pojecie jak się nim posługiwać. Szczerze, to jestem sceptycznie nastawiony na sukces tej operacji, możesz więcej zepsuć jak poprawić. Proponuje byś tą regulację zaworów zlecił mechanikowi, a sam przypatrywał się jak należy to robić. Książka, porady z forum i narzędzia to jeszcze nie wszystko pomimo dobrych chęci. Trochę praktyki jest bardzo ważne.

Obawiam się za niedługo posta w stylu: POMOCY- po regulacji zaworów silnik nie odpala, brak mocy, lub wypalone gniazda zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Już wszystko wiem co i jak. Jednak z ciekawości o cenę regulacji zapytałem w ASO. 220 zł !!! :shock: z wymianą płytek ??? Ale coś chyba jest nie tak bo w moim silniku chyba nie trzeba wymieniać żadnych płytek. Następnie zadzwoniłem do innego ASO, tam 120 zł brutto. W tym pierwszym gość chyba był strasznie niekompetentny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dzięki kolego, rozwiałeś moje wątpliwości. Pozdrawiam <czerwona>

Zawory wyregulowane. Dzięki cennym wskazówkom kolegów, wiary albo też nie :-P w moje możliwości i książce wyregulowałem w końcu zawory. Wydaje mi się, że jest lepiej, pracuje równiej aczkolwiek nie ciszej (klekotanie jest nadal). Na wolnych obrotach co prawda co jakiś czas obroty spadają i z rury sobie pyrknie ale to chyba nie od zaworów. Pozdrawiam.

 

Dodano: 11 mar 2012 - 09:43

Po raz drugi regulowałem zawory, przy okazji wymiany rozrządu. Mam pytanie do osób, które już to robiły. Kręcąc kołem na 5 biegu (samochód na lewarku oczywiście) w celu otwarcia zaworu dolotowego nie obraca się z jednakowym oporem ale skokowo, część obrotu lekko, momentami bardzo ciężko i znowu lżej. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!