Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaz licznika


raras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w moim liczniku w megance '97 wskazowka predkosciomierza przestala sie poruszac, w zwiazku z tym mam pytanie do Was. Prosze o jakas instrukcje w jaki sposób sie wymontowuje licznik w tej megance (trzeba sciagac kierownice?), bo nie widze zadnych srub.

 

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie kwestia zegarow! to jest uszkodzony czujnik obrotow w skrzyni biegow. mialem z ojcem to samo w naszej starej megiI phI 1.6 8V. najpierw czasem znikal odczyt predkosci, potem to sie nasilalo. trzeba to ustrojsto wymienic. z jednej strony wpinasz w skrzynie z drugiej dochodzi styk elektriko. niestety nie jest to tania zabawka, ale ile to mnie powies, nie pamietam. jutro zapytam ojca jak bede w domu, moze pamieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie kwestia zegarow! to jest uszkodzony czujnik obrotow w skrzyni biegow

Sory stary ale się nie zgodzę - też tak miałem jak piszesz i u mnie to była kwestia zaśniedziałych styków :mrgreen:

Zanim zaczniesz wymieniać sprawdź podłączenie przewodów do licznika - jak nie ma styku na końcówkach to też tak się będzie działo. Popsikaj w gniazdo i wtyczkę od licznika płynem np. KONTAKT (nie W-40 :!: ) i może pomoże. U mnie pomogło ponad 2 lata temu i do dziś cisza - działa :!:

Aby się dobrać do licznika nie trzeba zdejmować kierownicy trza zdjąć górne pokrycie deski rozdzielczej (srubki ukryte pod osłonami głośników pod szybą - dwa torksy) i potem odkręcić śrubki od zegarów o ile pamiętam 3 szt.

Zerknijw tym miejscu strony 264 i 265 tam masz fotki .

Gdyby się nie otwierało to Książka WKŁ czyli "Sam naprawiam..." jest na ftp'ie Pikurowym.

ftp://renault:[email protected] w dziale manuale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas niestety sie ukrecil element w srodku czujnika obrotow

raz dzialalo, raz nie. po czyszczeniu stykow bylo dalej tak samo, dopiero wymiana podzialala. jesli u Ciebie to tylko kwestia stykow to masz szczescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, miałem ten sam problem co raras, byłem u trzech mechaników i każdy z nich chciał wymienić czujnik obrotów, już miałem tak zrobić... na szczęście trafiłem na to forum, zrobiłem tak jak pisał Prezes i podziałało :mrgreen: Thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! mam podobny problem z licznikiem znalazłem na allegro czujnik prędkości ale jest napisane że jest to czujnik wymontowany z silnika 1.6e k7m a ja mam 1.9d F8Q. Patrząc na zdjęcie wydaję się podobny ale czy będzie pasować? Jak mogę to sprawdzić?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: witam Szanowne Grono Forumowiczów. Mam swoje autko od około tygodnia (SCENIC '97 1,6 K7M) i ... :-(

Mam podobny problem tzn. prędkościomierz raz działa a raz nie ale nie mogę znależć czujnika a co najważniejsze przewodów żeby przeczyścić styki. Ze zdjęcia na str. 83 instrukcji WKŁ wynika że on jest gdzieś z tyłu silnika.Z wcześniejszych postów wiem że ma on być na skrzyni przekładniowej i tam go szukałem niestety bezskutecznie. Kierowłem się tym, że od tego czujnika powinny iść przewody (lub przewód). Znalazłem czujnik obrotów (miejsce styku skrzyni z silnikiem) ale obrotomierz mi działa.Proszę o jakieś wskazówki jak go znaleźć :cry:

Wiem że powinienem zacząć od kostki przy liczniku i dziś to zrobiłem, niestety skończył mi sie preparat KONTAKT :oops:więc wyczyściłem tylko pobieżnie. Jak dokonam zakupu to zrobię to jeszcze raz i chciałbym załatwić od razu sprawę czujnika. a przy okazji wymieniłem też żaróweczki podświetlenia. Gość w sklepie mi wmawiał że muszę wziąć z oprawkami (3 PLN/szt) a wystaczyło bez za 0,80 PLN.

Pozdrawiam

Znalazłem czujnik :)

post-1039-1174937954_thumb.jpg

post-1-1174937954_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem. Wyciągnąłem kostke z czujnika i była strasznie zasniedziała - praktycznie rozpadła się na częsci. Wg mnie wymiana bedzie rozwiązaniem zagadki niedziałającego licznika. Czy ktoś się orientuje gdzie moge znaleźć taką wtyczkę? Bo od tego trzeba by było zacząć - jak nie zadziała wymienię czujnik... Silnik 1,6e 96 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Podczepię sie pod ten temat bo mam podobny problem, tylko nie wiem czy rady wcześniej wskazane mam w moim wypadku zastosować. Problem jest taki, iż przy dodawaniu gazu wskaźnik prędkościomierza wariuje raz pokazuje 20km/h, raz 200 km/h. Niestety razem z tym źle zlicza mi liczbę przejechanych km, zarówno na pomocniczym jak i głównym liczniku. Wczoraj jechałem z Białegostoku do Wawy i naliczył mi prawie 280 km! Za każdym razem włącza mi się też "check engine". Czy wymiana, przeczyszczenie czujnika obrotów pomoże w moim przypadku?

Renault Megane I Classic

Dzięki z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!