Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z obrotami 1,4 16V


WaNaS86

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy a wiec kupilem niedawno, a dokladnie tydzien temu Meganke ph II 2000r. Stan idealny naprawde nie ma sie do czego przyczepic, ale niepokoi mnie jeden problem a mianowicie na biegu jałowym w kabienie czuje sie takie lekkie szarpniecia, a na obrotomierzu wskaznik porusza sie czasami w trakcie tych szarpniec okolo 1mm tylko delikatnie widoczne to jest, (nie tak wysoko 1,5 2 tys obrotów)wyczyscilem silniczek krokowy, sprawdzilem swiece (dopiero wymienione) , wymienilem filtr powietrza, i nie mam pojecia co to moze byc? Silnik 1,4 16V

Czytalem jeszcze o jakims czujniku obrotów, ale nie mam pojecia moze ktos mial podobny problem ? czy poprostu te silniki tak maja? pomozcie mi bo mnie to zaczyna irytowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam się bo pisałem to w kilku innych tematach, ale miałem podobny problem tylko obroty bardziej skakały.

Mechanik naprawił a powiedział potem że problem był w:

-"pękniętym jednym z przewodów (są dwa) do czujnika obrotów (może do silniczka krokowego nie znam się))

przez to zasysał powietrza za dużo i nie mógł obrotów ustabilizować.

Jak plecie bzdury to poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. WaNas86 Mam ten sam silnik i ten sam problem. Powymieniałem świece, cewki, silnik krokowy, wszystkie filtry, olej.Wyczyściłem czujnik położenia wału i się poddałem. Te szarpnięcia nie są bardzo uciążliwe. Może wymiana poduszek na nowe by je wytłumiła. W czasie jazdy przyspiesza normalnie i nic nie szarpie więc się nie przejmuję. iceman_k wydaje mi się, że raczej chodziło o przewód silnika krokowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź na to pytanie znalazłem kiedyś na forum

Jeżeli obroty skaczą w zakresie +50 -50, to niestety ten typ tak ma. Silnik 16V ma bardzo niską kulturę pracy na biegu jałowym - dostaje bardzo zubożona mieszankę. Stąd problem. Wymiana poduszek niweluje go prawie do zera, jednak zawsze lekkie drgnięcie co jakiś czas czuć. Oczywiście jeśli wahnięcia obrotów są duże i samochodem wręcz szarpie - w grę wchodzą inne przypadłości, które opisano wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!