Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II DCI


wafel_wafel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Aktualnie jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 306, a jednocześnie aktywnym klubowiczem Puegeot Klub Polska. Nadszedł jednak czas na zmiany. Już jakiś czas temu najnormalniej w świecie zakochałem się w MEGANE II i tu, zaczynają się pytajniki. Mam jednego znajomego, który posiada ten właśnie samochód, ale ma go dopiero od miesiąca i nie jest w stanie wystawić mu obiektywnego świadectwa:)

Mam więc prośbę, proszę o wszelkie wskazówki: na co zwracać uwagę przy zakupie meganki, jakie są ich najpopularniejsze wady, czy warto zainwestować w silnik 1.5 DCI, czy będę zadowolony...B) każda opinia będzie dla mnie ważna.

 

Mam nadzieję, że temat umieściłem w dobrym miejscu, a jeśli nie, to niech MOD nie urywa mi głowy już na wstępie:)B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm jeśli chodzi o megane... po pierwsze jeśli interesuje Cię diesel, zbadać układ wtryskowy, zaprowadzić na diagnozę, obejrzeć turbinke. Najważniejsze sprawdzić przebieg, bo przebiegi mogą być kosmiczne, sam się nieraz o tym przekonałem szukając Megane II albo Scenic II. Obejrzeć lakier czujnikiem jesli masz taką możliwość, a jeśli nie to do serwisu i zrobią wszystko. Na szarpaki autko, zobaczyć jak tam zawieszenie, i jak cos to zbijac z ceny. Mniej więcej wszystko to co w każdym innym aucie. Sprawdzić jeszcze, czy wszystkie kontroli działają np: jak będzie tempomat czy esp, bo często przy "diagnostyce licznika:D'' np. uszkodzą licznik, i idzie na wymianę nie od tej wersji. No jednym słowem trzeba być bardzo dokładnym. Podsumowując: w serwisie- przebieg, stan wtrysków, turbiny i silnika, diagnostyka i szarpaki. Sam możesz zrobić: obsłuchac jak silniczek chodzi, czy kopci bardzo po przygazowaniu, najlepiej żeby był silnik całkowicie zimny, wtedy zobaczysz jak odpala na zimno noi zerknąć mniej więcej na elektronike czy wszystko działa a także zobaczyć mniej więcej czy roczniki szyb się zgadzają. Ostatnia najważniejsza sprawa: do książek serwisowych podchodź z dużym dystansem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielki dzięki za takie info, to nie jest oczywiście pierwszy samochód, który kupuje i troszku doświadczenia w tym mam, ale każda uwaga cenna:)

Czy Meganki mają jakieś charakterystyczne dla siebie wady/usterki? Na jakie ewentualnie większe naprawy mam się nastawiać już po zakupie? Jak te auta wam się sprawują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie mam meganki tylko scenica, ale zwróciłbym uwagę właśnie na układ wtryskowy w jakim jest stanie i turbo, jak to w każdym dieslu. Do tego skontroluj zawieszenie, bo niestety na naszych drogach potrafi dać się we znaki. Na błotnikach przednich będziesz mieć datę produkcji błotnika bo jest plastikowy, miernikiem go nie sprawdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PH 2 weszła w 2006 tyle ze nie wiem czy na poczatku czy końcu . Róznice widoczne na oko to inne reflektory przód i inny zderzak oraz swiatła z tyłu. W PH1 okragłe cofania w ph II kwadratowe . W PH II na poduszce kierowcy jest niklowana / hromowana obwódka. Coś tam jeszcze.

PH I http://allegro.pl/show_item.php?item=881047608

PH II http://otomoto.pl/renault-megane-1-5-dci-lift-C10434581.html

 

Kombi

PH1 http://otomoto.pl/renault-megane-1-6-16v-g...-C11034047.html

PH2 http://otomoto.pl/renault-megane-1-9-dci-C9648416.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sam jeżdżę od maja phII sedan, 1.5 dCI 105KM, samochód nie jest mułowaty, co ważne silniczek jest bardzo cichy.

Ostatnio czytałem w jakieś motoryzacyjnej gazecie (Auto Świat czy Auto Moto już nie pamiętam), że polecają silniki 1.4 benzyna, 1.5 dCi natomiast radzili ostrożnie podchodzić do 1.9 dCi zwłaszcza z początkowej fazy produkcji. Kolejna sprawa to wersje GT, ulubiony samochód handlowców na zachodzie i często mają duże przebiegi (licznik wskazuje co innego B) ). Nawet radzili uważać na kolory czyli podstawowe granat i biały też często autka firmowe. Oczywiście nie jest to reguła B). Wiadomo że diesla najlepiej brać od pierwszego właściciela i to z Polski bo łatwiej sprawdzić historię samochodu.

Co do różnicy między ph I i ph II to poza wizualnymi zmianami to podobno ph II ma zmienione przednie zawieszenie.

Osobiście polecam 1.5 105 ja jestem bardzo zadowolony, spalanie jest faktycznie bardzo małe (wychodzi mniej niż w Clio 1.2 B) ).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!